• Blueberry Strawberry

All form av prostitution ska vara olaglig

Jag köper inte myten om den "lyckliga horan". Jag anser att sälja sex ska vara olagligt. 
    Jag vill inte ha ett samhälle där det anses ok att sälja sexuella tjänster eller köpa dem.  
    För mig är detta en avsaknad av moral, båda att köpa och sälja. 
    Bordeller i Sverige: NEJ TACK!
    Den dagen (förhoppningsvis kommer den aldrig) det blir lagligt att både köpa och sälja så flyttar jag utomlands!
    När jag läser om folk som är för prostitution blir jag mörkrädd. Hur kan man tycka det är ok?? 
    Jag gör inte skillnad på den nerknarkade horan som går vid vägen och väntar på att bli upplockad av en torsk. Som sen tvingas ge en stor del av pengarna till sin hallick. Och den så kallade lyxeskorten som stoppar pengarna i egen ficka och säger sig njuta av sexet.. 

jag tror att även de som säger sig ha valt det och gillar sitt "jobb", visst det kanske känns kul idag att ligga och tjäna lätta pengar. Men förr eller senare kommer de vakna upp, kanske om 1 år eller 10. Och inse att vad det håller på med är fullständigt idiotiskt och förnedrande och förkastligt.

Tack för mig! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden All form av prostitution ska vara olaglig
  • Dorian Ertymexx
    Rikard skrev 2012-02-24 11:17:25 följande:
    Det är lätt att förstå hur vapen och droger får samhällskonsekvenser, men vilka "samhällskonsekvenser" följer av sex för pengar kontra annat sex.

Det lockar till ökad otrohet och omoral förstås! :P
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Satisfaction
    M C skrev 2012-02-24 10:07:44 följande:
    Den enkla regeln om att folk ser om sitt hus.
    Om du har en firma som bygger hus så vill du inte att grannens olagliga byggande ska fortsätta, eller hur? Då berättar du för polisen som förhoppningsvis sätter stopp för eländet. 
    Tror du på det själv?
  • hoppipannkakan
    M C skrev 2012-02-24 10:09:51 följande:
    ...och nu är TS svart. Eget val eller utslängd?
    Gråter
  • grind
    hoppipannkakan skrev 2012-02-24 10:50:54 följande:
    Det är ju nånstans så här att de tjejer (och män) som har en låg prissättning tillhör de "ofrivilliga". 
    Och män som då väljer att träffa dem (de flesta väl medvetna om detta faktum) brister ju i empati.
    Hur tycker du själv förresten i den här frågan?

Vill du att det ska bli ett yrke och tjänst som vilken som helst? 
  • hoppipannkakan
    grind skrev 2012-02-24 12:01:42 följande:
    Hur tycker du själv förresten i den här frågan?

Vill du att det ska bli ett yrke och tjänst som vilken som helst? 
    Ja, det vill jag.
    Den sexuella skammen hör inte hemma i 2000-talet.  
  • Ckillen
    Satisfaction skrev 2012-02-24 11:25:21 följande:
    Tror du på det själv?
    Det är exakt så det är i t.ex. Holland. De som kör sitt eget företag vitt och ordentligt tycker ju inte om de som fifflar.
  • Satisfaction
    Ckillen skrev 2012-02-24 12:58:11 följande:
    Det är exakt så det är i t.ex. Holland. De som kör sitt eget företag vitt och ordentligt tycker ju inte om de som fifflar.
    Hur stor är den "svarta" prostitutionen Holland? Hur stor är den "vita" ?
  • Ckillen
    Satisfaction skrev 2012-02-24 13:04:34 följande:
    Hur stor är den "svarta" prostitutionen Holland? Hur stor är den "vita" ?
    Någon som har svar på detta?

Sen beror på vad du menar med svart prostitution då all prostitution är laglig i Holland. Det enda som inte är lagligt är väl barn och sånt.

Eller om man skiter i att bokföra och betala skatt, då kommer skattmasen efter dig eller din revisor. Är det det du menar som svart?
  • M C
    Satisfaction skrev 2012-02-24 11:25:21 följande:
    Tror du på det själv?
    Hur funkar det i alla andra brancher? Håller de seriöst varandra bakom ryggen när det är fusk inblandat?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Satisfaction
    Ckillen skrev 2012-02-24 13:30:39 följande:
    Någon som har svar på detta?

Sen beror på vad du menar med svart prostitution då all prostitution är laglig i Holland. Det enda som inte är lagligt är väl barn och sånt.

Eller om man skiter i att bokföra och betala skatt, då kommer skattmasen efter dig eller din revisor. Är det det du menar som svart?
    Vit - skatt mm
    Svart - direkt i fickan, via eller inte via mellanhand
  • woopie
    hoppipannkakan skrev 2012-02-24 12:41:49 följande:
    Den sexuella skammen hör inte hemma i 2000-talet.  

Amen!
    KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • John C Holmes

Vill man ha bort prostitutionen så bör man först se till att vårt sociala skyddsnät fungerar. Vad skall kvinnor göra när de nekas försörjningsstöd på grumliga anledningar. Redan i dag har socialen i Stockholm kört iväg minst tre kvinnor att försörja sig som prostituerade. Vi kan inte få bort prostitutionen om vi inte synliggör det som orsakar att så många kvinnor som prostituerar sig för att komma upp till skälig levnadsnivå.

Har du frågat din socialsekreterare hur många kvinnor hon har fått att prostituera sig?

Fråga även förvaltningsrätten varför de tvingar kvinnor till prostitution.

För sakens skull. Jag har inget emot om kvinnor frivilligt vill sälja sex. Jag är emot att kvinnor skall tvingas till det och att det skall finnas ett socialt skyddsnät för att motverka att kvinnor skall tvinga sig till prostitution för att överleva.

• Dr Mupp

Jag tror inte på myten om den lyckliga städerskan. Därför tycker jag vi förbjuder folk att köpa och sälja städtjänster. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden All form av prostitution ska vara olaglig