Min första häst var en travare, 20 år när jag fick honom, han såg hemsk ut, var mager, hade ingen glimt i ögat, hade bronkit osv. Men när jag provred, så var det honom jag fastnade för trots fler provridningar på dyrare hästar. Väl hemma hos oss började han med ett läskigt beteende och med första hästen och 13 år själv så vet man inte så mycket... Men vi tog ut vet som sa lunginflammation. Sen den dagen, så växte vi ihop, jag och min älskade häst. Vi red ute i skogen, barbacka i halsring i full kareta även på gärdena, vi tränade dressyr så också. Tyvärr brakade mammas ekonomi plötsligt och mina 3 hästar var tvungna att säljas, hade denna travaren i 2 år tillsammans med mina shettishingstar. Sen den dagen var jag såld på travare.
Så nu är jag inne på min tredje travare. Han är 176 i manken, har humör, har vilja och har sprungit in flera hundra tusen på travet vilket medfört diverse stora problem fysiskt. Men han är lika mkt värd för mig för det, han är min bästa vän och bara för att han fick böjsenan avsliten i hagen, ridits med fel sadel av tidigare ägare så ryggen var pannkakssmet, och han har förslitningar i båda framknäna efter tuffa pass som ung, trots hans spatt.... Så är han min hjälte, mitt hjärta och det finaste jag äger ! Även han kan ridas i paddock i halsring barbacka, men efter ett antal olyckor (som inte kan räknas på dina och mina händer tillsammans) i skogen där han stuckit och jag har inte kunnat göra någonting, så håller vi oss i skogen i skritt med bettet än så länge... Denna pojken har varit hos mig i snart 3 år <3