• Anonym (Orolig)

Avslag på uppehållstillståndet

Hejsan!
    Skriver här om min mor och hennes make. Dem gifte sig i september och han for tillbaka till sitt hemland i oktober för att söka uppehållstillstånd. Intervjuer blev det för dem båda. Nu i februari fick han avslag. Vi ska överklaga och inväntar den 12 mars då vi ska träffa en advokat.

Men jag undrar då om han får avslag igen, när kan man söka uppehållstillstånd igen? Är det någon "vänte tid" innan man får pröva lyckan igen?

Tacksam för svar. 

• Svar på tråden Avslag på uppehållstillståndet
  • Smilla75

Jag förstod dessvärre inte detta med registreringen som gift men du säger att frågan är utredd och då är det ju mycket positivt vid överklagandet. Om den enda anledningen till avslag var att mannen redan var gift så har den grunden då fallit bort.

jag måste ändå vidhålla att såväl Migrationsverket som domstolen (och särskilt domstolen) avslår om parterna inte träffats under lång tid. Mer än ett halvår så ligger man i riskzonen och din mor kommer sedan länge att ha passerat den. Ur den aspekten kan ansökan inte beviljas. Kanske kan du hjälpa till med barnen en vecka eller så och så åker hon och träffar honom på sin semester.   

• SupersurasunkSara
    Anonym (Orolig) skrev 2012-03-08 20:06:50 följande:
    Ja herregud.... jag har fått mina bra svar från Smilla det räcker gott & väl.
    Fast Smilla säger i stort sett samma sak Att det KAN bli avslag iaf. Om din mamma verkligen är seriös med detta så löser hon problemet med barnvakt helt enkelt, det är så de ser på det. Om inte annat kanske han kan resa någonstans han med, så ses de där? Han kanske har lättare att vara borta lite längre n din mamma så han knske kan resa längre, tex till London så ses de där, det borde ju inte spela någon roll VAR de ses, bara de ses.
  • Smilla75
    SupersurasunkSara skrev 2012-03-09 07:40:36 följande:
    Fast Smilla säger i stort sett samma sak Att det KAN bli avslag iaf. Om din mamma verkligen är seriös med detta så löser hon problemet med barnvakt helt enkelt, det är så de ser på det. Om inte annat kanske han kan resa någonstans han med, så ses de där? Han kanske har lättare att vara borta lite längre n din mamma så han knske kan resa längre, tex till London så ses de där, det borde ju inte spela någon roll VAR de ses, bara de ses.

Precis! Så finns ju Ghana och Benin, som är trevliga länder dit han visumfritt och nästa utan kostnad kan bege sig. Nigeria är lite stökigt just nu.
  • Anonym

TS - finns det inte en enda skeptisk ådra i dig? Du inser väl hur mycket nästan allt talar emot att det här är äkta kärlek?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-09 10:04:02 följande:
    TS - finns det inte en enda skeptisk ådra i dig? Du inser väl hur mycket nästan allt talar emot att det här är äkta kärlek?
    Om du verkligen bryr dig om din mamma så kanske du borde öppna ögonen lite.
  • MickeN1973

om ni skriver i pappren att han har stor kuk då är det positivt för handläggningen

• Anonym (Orolig)

Grymt löjliga allihopa. Tack för mig

• Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2012-03-09 15:28:22 följande:
    herregud vad omoget intryck du ger.
  • Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2012-03-09 15:28:22 följande:
    Glöm inte att göra en uppdatering i den här tråden om några och berätta hur det har gått för det lyckliga paret!
  • Anonym (orolig!)
    Smilla75 skrev 2012-03-08 22:14:02 följande:
    Jag förstod dessvärre inte detta med registreringen som gift men du säger att frågan är utredd och då är det ju mycket positivt vid överklagandet. Om den enda anledningen till avslag var att mannen redan var gift så har den grunden då fallit bort.

jag måste ändå vidhålla att såväl Migrationsverket som domstolen (och särskilt domstolen) avslår om parterna inte träffats under lång tid. Mer än ett halvår så ligger man i riskzonen och din mor kommer sedan länge att ha passerat den. Ur den aspekten kan ansökan inte beviljas. Kanske kan du hjälpa till med barnen en vecka eller så och så åker hon och träffar honom på sin semester.   
    Hej
    Förlåt att jag kapar tråden lite men blev jätterädd nu.
    MIG har ju just nu en beräknad väntetid på 16mån (för oss som var dumma nog att göra en pappersansökan och inte insåg att det inte är den väntetiden som stod när man ansökte som gäller, utan att den i princip kan höjas hur mycket som helst)

Kan dom då kräva att man ska ha möjlighet att resa ett flertal gånger?
    Tas det ingen hänsyn till att man har jobb, studier, barn etc?
    Förstår om det ifrågasätts starkt från MIG om man inte gjort ansträngning att resa iväg en enda gång under tiden så klart.

Men om man som jag varit och hälsat på sin partner två gånger och då bott hos hans föräldrar skickat in bilder, flygbiljetter, visum o.s.v då? 
    Nu kommer jag inte ha någon möjlighet att resa dit igen förrän i slutet på juli. Hoppas såklart att vi fått ett beslut innan dess men om inte så kommer det ha gått ca 8 månader sen vi träffades sist.
    Riskerar vi då att få avslag bara p.g.a det?

Vi har daglig kontakt via skype. Minst en timma per dag pratar vi, och har gjort sen han reste härifrån.
    På helger händer det att vi pratar 5 timmar i sträck. Kan bevisa det genom att ta med samtalsloggen om eller när jag kallas till intervju. Räknas inte sånt, är det bara hur mycket fysisk kontakt man haft som gäller?
  • durichen

Det här går till förvaltningsrätten 4 månaders vänye tid jag fick avslag av dom jag var på intervju och fick inte prata till punkt och aset på migrationsverket skrev en sak som jag inte ens sagt ju fyfan för dom

• King Kong

Hej Anonym!

Kan du kommer att vi skriver varandra  som privata på e-mail !?! jag är intresserat  att byta åsikter med dig  P G va Migracionsvärket om  uppehållstillstånd via anknytning o etc! 

De ska var snällt från dig att kommer komentera om mina händelse hus MIG !

Jag vänta på ditt svar tack ! 

e-mail   max357clark@hotmail.com

mvh

King Kong

Svar på tråden Avslag på uppehållstillståndet