Smilla75 skrev 2012-03-08 22:14:02 följande:
Jag förstod dessvärre inte detta med registreringen som gift men du säger att frågan är utredd och då är det ju mycket positivt vid överklagandet. Om den enda anledningen till avslag var att mannen redan var gift så har den grunden då fallit bort.
jag måste ändå vidhålla att såväl Migrationsverket som domstolen (och särskilt domstolen) avslår om parterna inte träffats under lång tid. Mer än ett halvår så ligger man i riskzonen och din mor kommer sedan länge att ha passerat den. Ur den aspekten kan ansökan inte beviljas. Kanske kan du hjälpa till med barnen en vecka eller så och så åker hon och träffar honom på sin semester.
Hej
Förlåt att jag kapar tråden lite men blev jätterädd nu.
MIG har ju just nu en beräknad väntetid på 16mån (för oss som var dumma nog att göra en pappersansökan och inte insåg att det inte är den väntetiden som stod när man ansökte som gäller, utan att den i princip kan höjas hur mycket som helst)
Kan dom då kräva att man ska ha möjlighet att resa ett flertal gånger?
Tas det ingen hänsyn till att man har jobb, studier, barn etc?
Förstår om det ifrågasätts starkt från MIG om man inte gjort ansträngning att resa iväg en enda gång under tiden så klart.
Men om man som jag varit och hälsat på sin partner två gånger och då bott hos hans föräldrar skickat in bilder, flygbiljetter, visum o.s.v då?
Nu kommer jag inte ha någon möjlighet att resa dit igen förrän i slutet på juli. Hoppas såklart att vi fått ett beslut innan dess men om inte så kommer det ha gått ca 8 månader sen vi träffades sist.
Riskerar vi då att få avslag bara p.g.a det?
Vi har daglig kontakt via skype. Minst en timma per dag pratar vi, och har gjort sen han reste härifrån.
På helger händer det att vi pratar 5 timmar i sträck. Kan bevisa det genom att ta med samtalsloggen om eller när jag kallas till intervju. Räknas inte sånt, är det bara hur mycket fysisk kontakt man haft som gäller?