Att dansa är att leva skrev 2012-04-13 10:30:45 följande:
Jag var deltidsarbetslös när jag blev gravid. Men blir i april helt och hållet arbetslös då min tjänst upphör eftersom hela verksamheten läggs ner :(
Har också BF i juli och fasar över att ringa upp arbetsförmedlingen för en uppdatering av handlingsplan. Jag vet inte vad jag ska säga längre eftersom jag ska föda snart. Jag har fram till idag fått a kassa för de dagar jag inte jobbar så det har ju löst sig. A-kassan vet att jag är gravid.
Arbetsförmedlingen vet inte om att jag är gravid. För att slippa diskrimineringen har jag valt att hålla inne på den informationen. Så rent teoretiskt finns det chans att få jobb! Jag sökte en hel del jobb i början på min graviditet ( innan det började synas) men nu börjar det bli svårt...
Jag vet att jag inte står till förfogande på arbetsmarknaden, vem vill anställa en höggravid danslärare till hösten?!
Arbetsförmedlingen har inte förändrat sig mycket de senaste 30 åren. Vi som är gravida och arbetssökande hamnar lite snett och de kan inte göra så mycket...
Min plan är att vara "arbetssökande" tills bebisen kommer ut, skicka in kassakorten och "söka jobb".
Sedan tar Försäkringskassan över när jag ansöker om föräldrarpenning...
ang arbetsförmedlingen så var jag och skrev in mig hos arb förmedlingen i början på denna månad så fort skolan tog slut, då skrev jag mig som arbetssökande och såklart så såg hon ju att jag var gravid, det var INGA problem, när de skriver ut en som arbetssökande etc så är det sekretess att du är gravid, de får inte påverka nånting, så jag tycker inte du ska oroa dig :)