• Anonym (Lina)

Upprepade missfall - här kan vi samlas och prata/peppa varandra och vara anonyma!

Har letat efter en sådan här tråd men hittar ingen aktiv så försöker mig på att starta en ny (anonym) tråd för oss som vill prata och peppa andra som har fått upprepade missfall och vad som sker härnäst. 

Själv har jag 4 bekräftade missfall i bagaget.(v.5 , v.8, v.9 samt v.10) Fick 2 missfall innan jag fick ett barn 2011 sen ytterligare 2 därefter. 2 av dessa gånger har jag fått ta tabletter för att driva ut fostret och 2 av dem så kom det av sig själv. Dock har jag inte gått på efterkoll nu sista gången då de tyckte inte det behövdes när jag inte hade ont och hade slutat blöda. Men så gick jag här hemma och visste knappt ut eller in. Vågar vi försöka igen? Är allt verkligen ute? Är det verkligen bara otur eller ligger det mer bakom det? Så jag ringde upp kvinnokliniken igen och fick då en tid den 17:e april att komma in och påbörja en grundligare undersökning om varför det går som det gör. 

Nu har jag hört mig för och läst många andra trådar och sett att för många har det varit så pass "enkelt" att äta blodförtunnande. Håller mina tummar för att det är så för mig med.

Skulle otroligt gärna vilja prata med andra i samma situation så vi kanske kan följas åt i kampen att bli gravida och föda ut en frisk och go unge!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:49
    Är nu gravid - plussade 22 juni. Håller tummarna stenhårt och försöker hålla hjärnspökena i schack. Tredje gången gillt?
  • Svar på tråden Upprepade missfall - här kan vi samlas och prata/peppa varandra och vara anonyma!
  • Anonym (Annelina)
    Gäst Tess skrev 2014-04-27 17:53:22 följande:
    Jag förstår din oro, och hade man fått så hade man kollat upp så allt är bra varje dag. har du haft blödning nu, så åk till sjukhuset och kolla upp det, så du får svar! Inte bra om du får blodbrist eller annat, dom finns där för att hjälpa dig! Håller tummarna och tänker på dig

Tack för din uppmuntran o ditt stöd. Fick tag på gyn på em idag och har tid för ul imorgon fm. Har ju ingen värk, så därav känner jag att jag kan avvakta tills imorgon. Har dessutom 10 mil till sjukan...:-\
  • Gäst Tess
    Anonym (Annelina) skrev 2014-04-28 18:51:39 följande:

Tack för din uppmuntran o ditt stöd. Fick tag på gyn på em idag och har tid för ul imorgon fm. Har ju ingen värk, så därav känner jag att jag kan avvakta tills imorgon. Har dessutom 10 mil till sjukan...:-\
    skönt du fick så snabbt ändå!!
    håller tummarna för dig!
  • Anonym (Annelina)
    Gäst Tess skrev 2014-04-28 20:35:13 följande:
    skönt du fick så snabbt ändå!! håller tummarna för dig!

Hej! Nu är vi sen nån timma tillbaka hemkommen från sjukhusbesöket. Allt gick super! Fick se det lilla pyret och allt såg bra ut. Läkaren kunde inte se varifrån blödningen kom och såg ingen pågpende blödning, så det kändes skönt. Lilla pyret var 7,5 cm från huvud till stjärt och for fram och gjorde volter. Vilken fantastisk lättnad!!! Kände när vi gick ut från sjukhuset att jag nog varit mer stressad ochborolig än jag trott för i o med att jag satte mig i bilen så kom väldens huvudvärk och trötthet. Somnade och sov hela timmen som hemresan tog, men sen var jag som ny igen.
  • Gäst Tess
    Anonym (Annelina) skrev 2014-04-29 20:03:50 följande:

Hej! Nu är vi sen nån timma tillbaka hemkommen från sjukhusbesöket. Allt gick super! Fick se det lilla pyret och allt såg bra ut. Läkaren kunde inte se varifrån blödningen kom och såg ingen pågpende blödning, så det kändes skönt. Lilla pyret var 7,5 cm från huvud till stjärt och for fram och gjorde volter. Vilken fantastisk lättnad!!! Kände när vi gick ut från sjukhuset att jag nog varit mer stressad ochborolig än jag trott för i o med att jag satte mig i bilen så kom väldens huvudvärk och trötthet. Somnade och sov hela timmen som hemresan tog, men sen var jag som ny igen. smile1.gifsmile1.gifsmile1.gif

åh va härligt!!!
    Så glad för er skull!!  Hjärta
    Vet känslan, mitt första vul test på detta pyret, efter missfallet och allt, gått 8v och spänt sig,
    om det är nått där, lever denna, typ
    Bröt samman påvägen dit, skaka och tänkte det värsta, hade sovit dålig i flera nätter
    Den dagen va det, bära eller brista..
    sen fick man se det underbara dunkande hjärtat och hela värden lätta!!!
    Men oron är juh kvar, fast jag sett pyret 3ggr nu och mitt Kub va bra!

Skulle du göra kub, eller för sent nu? va du v 14 nu?

Jag ska boka tid så BM får kolla så där är ett dunkande hjärta kvar...

Har inte fått nån mage än Skäms
    har bakåtlutande och lite mullig mage redan.. men ändå, vill veta så den växer...
    har ingen växtvärk häller...

Har dock illamående och humör så fort jag blir hungrig
    Och halsbränna på kvällarna, hoppas detta är äkta symtom på att den kämpar sig vidare...

Skönt att allt känns bra för dig  nu, bara att invänta vanliga ultraljuden i v 19...

• Nr 3 på G

Hej allihopa Ny i denna tråden och är mitt i ÄL-perioden så försöker att mysa till det med gubben så ofta jag hinner just nu Kyss
    Har 3 MF i bagaget (ett i v 9 mellan barn 2 och 3 sen ytterliggare 2 st i v 10 nu när vi försöker få en 4:a) och är supernervös inför en ny graviditet men längtar samtidigt så efter en liten 4:a. 
    Har haft rätt jobbiga och problematiska missfall, det sista slutade med inläggning, 3 påsar blod och skrapning och det vill jag ju helst inte behöva uppleva igen (och inte att mina barn ska behöva se mig så igen heller).
    Så nu håller jag tummarna för att ett piggt litet frö fastnar den här gången och väljer att stanna kvar hos oss Hjärta

• Anonym (Annelina)
    Gäst Tess skrev 2014-04-29 23:12:27 följande:
    åh va härligt!!! Så glad för er skull!!  Vet känslan, mitt första vul test på detta pyret, efter missfallet och allt, gått 8v och spänt sig, om det är nått där, lever denna, typ Bröt samman påvägen dit, skaka och tänkte det värsta, hade sovit dålig i flera nätter Den dagen va det, bära eller brista.. sen fick man se det underbara dunkande hjärtat och hela värden lätta!!! Men oron är juh kvar, fast jag sett pyret 3ggr nu och mitt Kub va bra! Skulle du göra kub, eller för sent nu? va du v 14 nu? Jag ska boka tid så BM får kolla så där är ett dunkande hjärta kvar... Har inte fått nån mage än har bakåtlutande och lite mullig mage redan.. men ändå, vill veta så den växer... har ingen växtvärk häller... Har dock illamående och humör så fort jag blir hungrig Och halsbränna på kvällarna, hoppas detta är äkta symtom på att den kämpar sig vidare... Skönt att allt känns bra för dig  nu, bara att invänta vanliga ultraljuden i v 19...

Ja, det var så skönt att allt var bra! Har nu hunnit se pyret två ggr jag med. Det första jag nu kollade efter var ett pickande hjärta, och det pickade på så fint. Nä, blir ingen KUB här. Har liksom varit så mycket annat att hålla koll på, med blödningar, fragmin och trombyl. Har dessutom en liten tjej här som vi är familjehem åt. Hon är 19 mån gammal och har en cp-skada som gör att det blir en hel del träning med henne och resor till HAB, 10 mil bort. Den där Kuben likson föll bort i allt. Nu hoppas vi att det kommer gå bra med allt, för oss alla. Är idag i v 15, 14+0. Förresten, jag tror jag kände rörelse där inne imorse!! Ett fladdrande bubbel, liksom. Tänkte att det var gaser först, men det var liksom på fel ställe för det. Lite mage börjar det bli här nu. Eller det känns som allt sakta men säkert tryck uppåt. Bra det, så man vet att nåt växer. I övrigt inga andra symtom alls, så du kan nog vara "glad" att du får illamåendet o humöret. Ha en fin kväll! Kram
  • Anonym (Annelina)

Hej!
    Vill bara väcka lite liv i tråden och höra hur det gå för alla?
    Här går det än så länge bara bra. :) Sprutor, trombyl, illamående och fladder i magen!
    Kram!

• Anonym (Annelina)
    huldaskarin skrev 2014-06-05 22:20:04 följande:
    I vecka 35 nu och lillen är yster. Kan inte fatta att det snart är dags smile1.gif
    Åh, va härligt!! Här vill jag att veckorna ska fortsätta rusa på nu. :)
  • Anonym (mammi)

Hej har inte haft så mkt kontakt med folk i den här tråden..men vill ändå sticka in å tala om att vi äntligen väntar ett syskon nu..är i v 17(16+4) har varit på ul 2 gånger,det ena på mvc å det andra på gynjouren,på grund av minskade symptom samt en blödning.. Nu väntar vi på yttligare ett UL som vi ska göra 26/6 kram till er som fortfarande kämpar på

• Whoeix

Jag vet inte om det är någon kvar här sen jag hängde här, men jag vill ändå hoppa in och säga hej till er om ni är kvar. Hur går det för er?

Här gick allt bra hela vägen den senaste graviditeten, och just nu ligger min nio månader gamla son och sover i sin säng brevid mig.

Trodde jag aldrig.

Tankar på syskon börjar komma, livrädd för nya MAs dock, och känner mig inte redo för den stressen än.

• huldaskarin

Inte långt kvar nu. Bebis kommer den 12 juli om han inte plötsligt bestämmer sig att han vill ut tidigare. Inga förvärkar eller sammandragningar än och det inbillar jag mig betyder att han inte är så jäktad Nu ägnar jag sista tiden åt att städa och fixa med sånt jag inte hunnit innan.

It wasn't me!
  • Brumma
    Whoeix skrev 2014-07-02 23:59:43 följande:

Jag vet inte om det är någon kvar här sen jag hängde här, men jag vill ändå hoppa in och säga hej till er om ni är kvar. Hur går det för er?

Här gick allt bra hela vägen den senaste graviditeten, och just nu ligger min nio månader gamla son och sover i sin säng brevid mig.

Trodde jag aldrig.

Tankar på syskon börjar komma, livrädd för nya MAs dock, och känner mig inte redo för den stressen än.

Hej :)

Grattis - vad skönt det gick bra till slut!!

Själv har jag min snart ettåriga pojk bredvid mig :D

Till alla som fortfarande kämpar - ge inte upp! Jag hoppas innerligt att det snart "sätter sig" för er oxå.

Kram.
  • mammasusan

Trodde aldrig jag skulle få skriva att vi väntar barn via magen, men nu har vi 111dgr kvar tills lillebror kommer. Efter 18 tidiga mf får jag behålla pyret, märklig känsla! Ge inte upp, får ni ingen hjälp av landstinget så sök er privat, det gjorde vi!

A 27/6-06, V 26/4-09, Pyret Bf 23/10-14
  • Rosen3

Behöver eran hjälp och pepp! Har 6 missfall i bagaget och rädd att aldrig få bli mamma. Känner mig förtvivlad då alla andra runt omkring får barn. Vi har gjort utredningar som inte visat något. Testat olika mediciner, det enda som vi inte testa än är intralipiddropp, ska nog göra en utredning av immunförsvaret.
    Ni som fått fler än 5-6 missfall, hur har det gått? Har ni gett upp? Hur lyckades ni? Försökte ni bara igen? Behöver verkligen pepp känner jag nu, för att orka. 

Svar på tråden Upprepade missfall - här kan vi samlas och prata/peppa varandra och vara anonyma!