• litenlind

Nystart i livet = utöka bekantskapskretsen!

Jag har den senaste tiden rensat mycket i mitt liv och gjort mig av med saker och mönster som haft negativ inverkan på mig. Nu har jag startat om lite kan man säga, fast utan att vara så drastisk som att skilja mig eller flytta eller så.

Däremot har jag börjat följa en livslång dröm och har äntligen börjat skriva böcker. Jag har börjat träna igen och jag har lagt upp dagarna på ett annat sätt som gör att jag hinner mer och får mer lust att umgås. Det är här det här inlägget kommer in i bilden, för jag inser nu att många av mina kära älskade vänner inte hinner saker på samma sätt och alla är upptagna med sitt.

Eftersom jag är en social människa som älskar möten (tänk vad många möten man är med om i livet egentligen, men så få av dem blir  till något bestående) och att få nya vänner så tänkte jag vara så modern så att jag testar att lägga ut en förfrågan här. Alltså:

Finns det några tjejer i 30-årsåldern (plus minus några år såklart, vi ska inte vara petiga!) i Göteborg som är intresserade av att få nya goa vänner? Som vill träffas för en drink eller två ibland, gå på bio, promenera, shoppa, skvallra, kanske resa nånstans nån gång, eller bara hänga  i trädgården en varm sommarkväll?

Om ni finns så skulle jag bli väldigt glad om ni gav er tillkänna. Kom igen nu så skapar vi ett tight tjejgäng!! 

Allt du önskar kan du få
  • Svar på tråden Nystart i livet = utöka bekantskapskretsen!
  • litenlind

Du är hjärtligt välkommen!!

Jobbigt med separation när barn är inblandade, men ibland är det ju det bästa. Håller med om att det inte alltid är det lättaste att hitta nya vänner som vuxen, allt hände på ett mer självklart sätt när man gick i skolan.

Hade ni en bra Valborg? Vi var borta på Kättilsröd som vanligt. Väldigt mysigt, fast jag skulle nästan hellre gå till någon av de mindre eldarna som finns häromkring. Var extremt mycket folk på Kättilsröd i år.

Idag ska vi plantera lite blommor och bara ha det skönt. Det har varit så fullt program hela helgen så det behövs en dag med bara lugn och ro!

• Happy78

Låter mysigt med en heldag i trädgården:)

Önskar jag hade en egen, men bor i lägenhet. Som tur var bor min syster bara 3 minuter bort i hus, så vi går oftast dit och njuter av vädret i deras trädgård.

Valborg var lugn, inte som när man va ung inte ;)
    Min fina mamma sov över och vi gick långpromenad. Lagade god mat och hade det mysigt.

Idag får det bli att va ute så mycket som möjligt. Våren har varit väldigt efterlängtad i år :)

Kram!!!

• mia 81

Kättilsröd lät mysigt, måste kolla upp valborgsfirande nästa år. Vi kom ingenstans i måndags men hade en mysig kväll hemma Igår va vi på kosläpp i Kungsbacka, mycket uppskattat av min stora kille.. den lille sov sig nog igenom allt

Happy78: Usch jobbigt med separaration men det är ju som sagt det bästa ibland.
    Önskar också jag hade trädgård, men nån dag så

• Happy78

Mia81 : ja det har varit en tung vinter då vi levt ihop i väntan på att boende skulle lösa sig. Tack för omtanken :)

Nu är det iaf helg igen :) härligt!! I helgen ska jag på 70 års kalas hos min pappa. Galet att han är 70 år redan... Känns som Max 50 år.

Vad ska ni hitta på?

Kram!

• litenlind

Oj vad jobbigt att bo ihop när man bestämt sig för att separera! Strongt att klara det. Hoppas att ni båda börjar må bättre nu då.

Jag ska iväg på en kurs med hästarna imorgon och på söndag är det häng med familjen som gäller.  Skönt att ta det lite lugnt efter alla kalas och grejer förra helgen. Fast ikväll ska jag först på en invigningsfest, en ny affär öppnar, och sedan ska jag och mannen på en disputationsfest. Dottern ska leka med sin mormor
    under tiden. Jag vet inte vem av dem som har roligast när de är tillsammans så det blir bra.

Allt du önskar kan du få
  • mia 81

Vi har en riktigt lugn och skön helg i sommarhuset. Lilleman sov 7 timmar i sträck inatt så det är rena lyxen :)

• Happy78

Mia81 : vart har ni sommarhus? Låter mysigt! Visst känns det som värsta lyxen när småttingarna sover länge och gott ;)

Litenlind: vad är en disputationsfest? ( nyfis ) ;)

Nu är det redan helg igen och jag har inte direkt några planer. Är lite less på detta vädret, behöver värme och SOOOOOL ;)

Kram

• litenlind

Om vi samlas tillräckligt många och vrålar efter värme, tror ni den kommer då? Värt ett försök.

Den här helgen är all about göteborgsvarvet för oss. Min man ska springa idag (jag är inte så galen) och min dotter imorgon.

En disputationsfest är en fest som man har när man disputerat. Disputerar gör man när man är färdig med sin doktorsavhandling och alltså är färdig doktor inom något område, i det här fallet matematik. Jag vet, min man håller sig med såna galna vänner. Han är själv matematiker, vet inte vad jag fastnade för där

• mia 81

Ja tack värmen får väldigt gärna komma tillbaka börjar bli riktigt trött på blåst och regn nu!

Vi har sommarhus i Fjällbacka, är underbart att åka upp dit och bara känna lugnet ibland. Lilleman sover fortfarande bra men med den större är det värre, känner mig lite som en vandrande vålnad just nu.

Både min morbror och hans fru har disputerat men det var några år sedan. Hur gamla ska barnen vara för att springa på lilla varvet eller vad det kallas? Vore något för min galna son som springer vart han än ska Flört

Har ni något planerat nu i Kristi Himmelsfärdshelgen? Själva åker vi uppåt kusten igen.

• litenlind

Hus i Fjällbacka låter härligt! Jag har spenderat mina somrar i Hunnebostrand, det är underbart vid kusten!

Jag tror att Minivarvet funkar från det att de kan gå upp till 6 år eller nåt sånt, sen går de över till Lilla varvet. Min dotter gillar det, men ett tips är att föranmäla för att slippa stå i vansinniga köer.

I helgen ska jag jobba med läger. Jag gör det en gång i månaden, jättekul!!

• mia 81

Hunnebostrand är också fint, ja visst är det underbart vid kusten.

Vad för typ av läger jobbar du med?

• Happy78

Hej hej,

Vår helg blir lugn. Umgås bara med familj och vänner. Är lite förkyld, jag och lillkillen så passar bra.

Vad härligt med sommarställen. Vi har bara en Lgh så vi kommer inte så långt ;)

Idag fikade jag med en tjejj här från FL för första gången, det va jättekul och trevligt.

Ha en fin helg alla!

Kram

• litenlind

Roligt med fika, det tycker jag att vi ska göra snart också

Jag drar snart iväg på lägret, både kul och lite trist på samma gång. Trist för att jag inte gillar att vara borta från min dotter så, men det är ändå roligt för jag gillar verkligen det jobbet.

Annars har de senaste dagarna varit härliga, jag får mer och mer klart för mig hur min livsdröm ser ut och hur jag ska nå den. Det är en underbar känsla.

Det enda som är riktigt jobbigt just nu är att jag inte hittar min nagelfil och naglarna ser ut som skrutt

Ha en superhelg allihop! 

Allt du önskar kan du få
  • Honeybunny

Vet inte vad jag ska skriva riktigt men jag vill gärna få nya vänner men är samtidigt rädd, har blivit bränd..

• litenlind

Bränd är inte roligt. Bränd är blä. Skriv det du vill och lämna resten. Välkommen i alla fall.

Jag har haft fullt upp med texter som ska lämnas och kapitel som ska bli färdiga, men snart blir det lite lugnare tror jag. Det tror jag alltid och jag har alltid fel. För att göra det hela mer komplicerat har vi hämtat hem en hund också, en valp på 6 månader. Roligt roligt men ack så mycket jobb.

Allt du önskar kan du få
Svar på tråden Nystart i livet = utöka bekantskapskretsen!