• cozmoz

Lite smått nojjig....

Är i vecka 17+5.
    Väntar fyran.....Känner fortfarande inga rörelser, ibland tror jag mig känna men sen tror jag det e inbillning....
    Liksom inga rörlser som man bara vet att det där var en spark....
    har även köpt ett angelsound....hör inte mkt med den heller svischande ljudet finns där....(blodtillförseln eller puls eller ngt fr livmodern)

Hörde ngt vagt vad jag tror var hjärtljud....för ngra dagar sedan....
    är suppper nojjig.....

Är jag ensam om att känna så....????Är det spökveckorna? magen har växt lite grann...

hur har ni det i vecka 18?

• Svar på tråden Lite smått nojjig....
  • Lillisen1

Hej! Min mage växer också, känt sparar några veckor men längtar tills att de ska bli starkare - minns ni när era blev rörelser mer än små biffar?

Just nu känner jag mest i troskanten och när jag fokuserar :)

• Sälkut2012

Lilisen mina sparkar blev starkare i vecka 24 typ. Det tog ett tag innan den biffade på sig. Nu ser det ut som en alien i magen när den rör sig ;) men snart kommer nog sparkarna lugna sig lite. Utrymmet kommer väl minska lite och då blir det svårt att få till de ordentliga sparkarna som kommer nu ;)

• cozmoz
    Sälkut2012 skrev 2012-05-20 23:15:53 följande:
    Lilisen mina sparkar blev starkare i vecka 24 typ. Det tog ett tag innan den biffade på sig. Nu ser det ut som en alien i magen när den rör sig ;) men snart kommer nog sparkarna lugna sig lite. Utrymmet kommer väl minska lite och då blir det svårt att få till de ordentliga sparkarna som kommer nu ;)
    Jag känner av min lilla kotte varje dag flera gånger om dagen men det är fortfarande inte så starka, o de är fortfarande relativt lågt nere i magen.De starka kickarna kommer säkert snart......
    Det är så mysigt älskar det.
    Ha en underbar dag alla
  • cozmoz
    Lillisen1 skrev 2012-05-21 07:49:20 följande:
    Tack för svaren :) Villen vecka är du nu i Cozmoz?
    imorgon är det 23+0......idag har jag svullnat upp som en liten flodhäst....
    kan man göra ngt åt det ngn med erfarenhet?
  • Sälkut2012

Beror på vart du svullnat. På fötter och ben hjälper det mig att lägga mig ned tjugo min eller lägga upp fötterna. Det funkar klockrent! Annars har jag en kylpåse på jobbet som får kyla anklarna. Det funkar!

• cozmoz
    Sälkut2012 skrev 2012-05-21 21:35:44 följande:
    Beror på vart du svullnat. På fötter och ben hjälper det mig att lägga mig ned tjugo min eller lägga upp fötterna. Det funkar klockrent! Annars har jag en kylpåse på jobbet som får kyla anklarna. Det funkar!
    hahah mmm naturligtvis missade den lilla saken....fötterna ....stämmer.
    skall testa dina råd. tack.
    Hur gårdet med din foglossning? arbetar du eller är du sjukskriven? Kan vara ett rent h-vete!
    När började du känna av det?

ha det bra idag
  • Sälkut2012

Foglossningen kom i vecka 20 typ men har stannat på samma nivå iaf. Går på akupunktur och tar det lugnt med att gå långt. Så det smärtar men är hanterbart. Jag vill jobba så trots att de ville sjukskriva mig så jobbar jag f

• Sälkut2012

Fortfarande heltid.

Idag har jag gått lÅngt och har nu elefantfötter igen! Kommer nog bli tokig på detta svullnader.

Är lite avis på att vara runt era veckor. Tiden går lite för snabbt och jag hänger inte med!!

• Sälkut2012

Hur går det för er? Vilken vecka är ni i nu? Hoppas ni mår bra och njuter av knuffarna i magen;)

• Cosmoz
    Sälkut2012 skrev 2012-06-12 09:19:34 följande:
    Hur går det för er? Vilken vecka är ni i nu? Hoppas ni mår bra och njuter av knuffarna i magen;)

Nu var Det tag sedan jag var här avnjuter ngra härliga veckor i varma Turkiet var lite pirrig på hur det skulle gå med värmen o svullnaden mm Men det går helt utan problem, Härligt att höra att du har det fint ,njuter också i fulla drag har nu nått vecka 26+1. Snuttan kickar men är hon är väldigt lugn jämfört med mina pojkar Det e verkligen skillnad på flickor o pojkar! Har du varit på Glucosbelastning? Gick det bra isåfall? Ha det riktigt skönt
  • Lillisen1

Min ebbis är också lugn, kan det bero på att det är en flicka? :)

Varit lite orolg. Känner en del men mestadels långt ner!

vecka 21+ nu!

• Cosmoz
    Lillisen1 skrev 2012-06-13 11:34:47 följande:
    Min ebbis är också lugn, kan det bero på att det är en flicka? :) Varit lite orolg. Känner en del men mestadels långt ner! vecka 21+ nu!

Tror ganska säkert att du kan slappna av o njuta Av din graviditet. Jag var precis dom du därav tråden väntar mitt Fjärde barn har tre pojkar i det var full rulle med super Starka sparkar tidigt i graviditeten. Denna gng Kände jag inget i vecka 21-22 sen kom det... Äntligen Men går inte att jämföra med pojkarna . Hade tills alldeles nyligen sparkar som bara kändes I bikinilinjen För mig har det varit skillnad på graviditeterna Mellan pojkarna o tjejen Så bara njut i ha det skönt
  • Sälkut2012

Min var också lugn fram till vecka 20-25 typ. Sedan drog den igång. Sedan har jag haft en vän som har haft en riktigt lugn tjej i magen som var lugn (men högljudd) . Inget att oroa sig för!

• cozmoz
    Sälkut2012 skrev 2012-06-17 15:25:30 följande:
    När den kom ut alltså ;) lugn i magen, galen utanför!
    HAHAHA...... mmm ok jag är med....
  • Cosmoz

Hej alla nu var det länge sen jag läste denna tråden....
    Har redan hamnat i v32+0 går på tok för fort! Ska på tul på torsdag!
    Allting e ok. TUL är obligatoriskt i min kommun. Hur mår du själv?

Svar på tråden Lite smått nojjig....