• NY I GBG

    Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

    Hej! Vi funderar på äggdonation i Spanien och jag har tagit kontakt med ett par kliniker och surfat runt lite. Av äggdonations barnmorska i Umeå fick vi IVI kliniken i Barcelona rekommenderad, samt AVA kliniken i Finland. Vi är inne på Spanien och det verkar finnas många olika kliniker. IVI verkar dyrast men de kanske är bälte också? Oss skulle det passa bäst i södra Spanien då vi kan ordna boende där. Kram till alla och mycket tacksam för svar!

  • Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
  • längtar74

    Hej! Jajamen Knaprar nu östrogen, ska kolla slemhinna på måndag o sedan bär d förhoppningsvis av veckan därpå (beräknad ET runt 20/7). Skönt m semester under tiden, så jag slipper extramecket m att hitta på ursäkter för att vara borta...

    Hur mår du? Vilken vecka är du i nu? Första tre månaderna är väl snart över, eller..?

    Kram!

  • Frk Röd

    Roligt att du är på gång igen! Håller tummarna för att det ska lyckas den här gången. Skriv gärna och berätta hur det går.

    Jag är i vecka 12 nu och ska på KUB på måndag. Jag mår ganska bra. Det värsta illamåendet har gått över och jag kan äta det mesta. Men kaffe går fortfarande inte. Sen har jag lite andra gravidkrämpor som trötthet och kissnödighet men det är väl sånt som hör till och som jag säkert får stå ut med resten av graviditeten,

  • längtar74

    Skönt att du ändå mår relativt bra! Man vet ju aldrig hur kroppen reagerar på en graviditet. Hoppas att du får slippa alltför många ytterligare krämpor o kan njuta lite också

    Håller tummarna för finfint kub nästa vecka då! Ja, egentligen lär det ju m största sannolikhet vara kalasbra värden, men alltid skönt att få en bekräftelse på att lilla pyret mår bra!

    Kram!

  • Frk Röd

    Tack. Jag hoppas att allt ska gå bra. Är inte så orolig för värdena utan jag har mer en liten oro för att nåt kan ha hänt med bebisen, att graviditeten har stannat av. Nu tror jag inte att det är så eftersom jag har gravidsymptom men lite orolig är jag ändå. Det var trots allt några veckor sedan jag var på ultraljud och såg att den sprattlade där inne.

  • Frk Röd

    KUB gick bra. Fick se en livlig liten krabat som låg och sparkade med benen och viftade med armarna. Sannolikheten för att något skulle vara "fel" var låg, 1: 20 000.Glad

  • Abba99

    Hej!

    Jag undrar om någon av er som är gravida el fått barn fr äggdonation som gjort fostervattenprov? El nöjde ni er med KUB?

    Har sån ångest hur vi ska göra...

    Tacksam för svar

  • Frk Röd

    Jag gjorde inte fostervattensprov pga av att KUB visade låg risk (1:20 000) för missbildning.Tror att gränsen går vid 1:200 som man rekommenderar att fostervattensprov görs. Man ska ha i åtanke att det finns en liten risk för missfall vid fostervattensprov så man ska nog inte göra det i "onödan" dvs om KUB visar låg risk för missbildning.

  • längtar74

    Hej!
    Så skönt att allt såg bra ut. Man är ju tacksam för varje bekräftelse på positiv utveckling när resan varit så lång. En milstolpe i taget

    Jag känner inte av något annat än det jäkla progesteronet, skulle jag tro. Lite ömma bröst o lite känningar i livmodern. Testdag på ons hos gyn, men får nog inte svar förrän tors. Jag brukar låta bli att tjuvtesta hemma så ska försöka köra på den linjen även nu. Kanske inte så dumt att semestern är slut idag så att jag har lite jobb att dyka ner i, ha ha..

  • Stina02

    Hej Frk Röd
    Läste att du varit i Aten och gjort ivf...
    Vilken klinik har du varit till ?

    Och ett stort grattis till dig

  • Frk Röd
    Stina02 skrev 2015-08-04 12:51:21 följande:

    Hej Frk Röd
    Läste att du varit i Aten och gjort ivf...
    Vilken klinik har du varit till ?

    Och ett stort grattis till dig smile1.gif


    Tack.
    Min tredje behandling som resulterade i att jag blev gravid gjorde jag på Serum IVF Clinic i Aten. De två första behandlingarna gjorde jag på en annan klinik i Aten som heter Embio. Den kliniken är jag inte helt nöjd med och det beror inte på att jag inte blev gravid där utan det beror bl a på dåligt/otrevligt bemötande då och då.
  • Stina02
    Frk Röd skrev 2015-08-04 21:05:38 följande:
    Tack.
    Min tredje behandling som resulterade i att jag blev gravid gjorde jag på Serum IVF Clinic i Aten. De två första behandlingarna gjorde jag på en annan klinik i Aten som heter Embio. Den kliniken är jag inte helt nöjd med och det beror inte på att jag inte blev gravid där utan det beror bl a på dåligt/otrevligt bemötande då och då.
    Jaha, ojdå ! Jag har varit i kontakt med  embio  och har funderingar på att välja dem men kanske ska tänka om då...
    Har de olika nationaliteter som man kan välja på äggdonatorerna där  ?
  • Frk Röd
    Stina02 skrev 2015-08-05 13:00:22 följande:
    Jaha, ojdå ! Jag har varit i kontakt med  embio  och har funderingar på att välja dem men kanske ska tänka om då...
    Har de olika nationaliteter som man kan välja på äggdonatorerna där  ?
    Menar du Embio eller Serum? På båda klinikerna så får du ha önskemål om utseende på donatorn, sen matchar de det så exakt det går. Jag har aldrig haft önskemål om en viss nationalitet, men jag antar att de gör vad de kan för att matcha det också om det är viktigt för dig.
  • Stina02
    Frk Röd skrev 2015-08-05 20:22:07 följande:
    Menar du Embio eller Serum? På båda klinikerna så får du ha önskemål om utseende på donatorn, sen matchar de det så exakt det går. Jag har aldrig haft önskemål om en viss nationalitet, men jag antar att de gör vad de kan för att matcha det också om det är viktigt för dig.
    ja, jag tänkte vad de hade för nationaliteter på Serum...
  • Längtarefterdighelatiden

    Går det att återuppliva denna bra tråden tro??

    Det hade varit kul att höra hur det har gått för alla som varit aktiva i tråden för det känns som att jag har följt en bra serie och sen tog den tvärt slut! Det har varit så roligt att läsa om alla bebisar som fötts, så tråkigt om alla ledsamheter men också skönt med all igenkänningsfaktor med tankar och känslor.

    Vi ska till IVI Valencia under våren efter två ivf under 2017 som slutade i missfall. Nervöst men spännande.

    Nån mer som är på väg eller håller på?

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?