Anonym skrev 2012-05-23 11:12:31 följande:
Läkarbesök och liknande tycker jag att det räcker att den förälder som har barnet hos sig går dit och sen sammanfattar i ett mail om vad som gjorts eller sagts, om det inte handlar om operation då båda föräldrar ska vara med ev.
Fick du inget svar på överlåtande av fp dagarna så måste du acceptera att han inte vill ge dom till dig.
Har ni ombud så ska allt ske via ombudet. Enkelt!
Han vill tydligt inte ha med dig att göra med !!! Bara att acceptera!!
Här är det så att mamman kräver av pappan all info, att de ska träffas osv. men när pappan vill ha info så är det bara nej eller en tystnad från mamman. Träffas och ha en onödig kommunication är inget man behöver däremot tror vi på att ha mail samt eller sms om info endast av vikt alltså viktig info om barnet till föräldern!
Inte om borttappade vantar, frågor om barnet kan komma en, två dagar tidigare, osv.
Vad får dig att tro att jag vill ha med exet att göra?
Men vi har barn och jag måste ta mitt ansvar och bete mig som en vuxen som kan diskutera med exet oasvett om jag vill eller inte.
Vad får dig att tro att man kan välja??
Det är faktikst som så att det är exet som får acceptera att vi måste ha kontakt då vi har barner ihop.. eller hur tror du att tingsrätten resonerar om saken??
Vi har ju faktikst en tivst om boendet och vårdanden som exet startat.
Blanda inte ihop din mans ex med mig tack... jag behöver absolut inte träffa mitt ex.
Dock så måste jag accpetera att även exet vill komma till barnens skolavslutningar, öppet hus på förskolan etc..
Det är även en vårdnadshavares rättighete att få vara med.
Mitt ex vägrar gå med för att slippa träffa mig.
jag skiter i om exet är med eller inte.. för mig handlar läkarbesäket hos barnläkaren om barnet och inte om mitt ex eller nåt annat.. bara om barnet.
Klart exet inte vill ge dagarna till mig.. men kan ju få förklara i rätten varför.. det drabbar ju inte exet på nåt sätt. Dagarna brinner inne.
varför ska bara en förälder få närvara vid läkarbesäk på barnsjukhus anser du?
Kan inte båda föräldrarna ha intesse av att få prata med läkaren om barnet...?
Det är ju inget akut besök som kräver penicillin utan andra problem so mvi får remisser till.
Menar du att bara en ska närvara?
Vad får dig att tro att mamman du pratar om bara kan gå och köpa nya vantar...?
Har de tappats bort på er tid ska ni väl ersätta dem ellerur?