smisk eller inte?
Hej jag är en tjej på 20 och jag skulle vilja veta vilka åsikter ni har när det gäller att ge era barn smisk. Borde barnaga införas igen?
Detta är det en medlem som har skrivit, dock var det 2011, och jag tror inte han är kvar här ...
själv så håller jag med honom, jag tycker att barnaga ska införas i Sverige, dock ska det inte vara "misshandel" utan det ska finnas gränser på hur man i så fall får ge sina barn smisk...
"Med tanke på hur respektlösa många ungar är mot andra barn och mot vuxna tycker jag att man kunde tillåta lättare aga. Idag skriker barn misshandel så fort man tar dem lite i örat. Lärarna i skolan har ingen auktoritet längre då de inte får tillrättavisa eleverna. Vi har fått en stadig ökning av s.k. curlingföräldrar som fråntar barnen ansvaret för sina handlingar och dessutom försvarar orätt beteende hos sina barn. Vi har ett rättsväsende som daltar med kriminella ungdomar och bjuder dem på semesterresor och låter dem vara med i dokusåpor på TV osv. Det är alltid mest synd om barnen. Barnen gör som de gör för att de mår dåligt, och att aga dem skulle bara öka risken att de blir kriminella som vuxna, anser s.k. beteendevetare och allehanda pedagoger och psykologer. Bullshit säger jag. Titta på den äldre generationen som är uppväxta med både aga i hemmet och i skolan. Dem blev det folk av. De lärde sig vad som är rätt och fel. De är trevliga, välartade och visar respekt för sina medmänniskor."