Onjisen skrev 2012-07-11 09:13:30 följande:
Varför vi har valt att inte berätta, det har inte varit aktuellt för våran familj..
Jag kämpar för att underlätta en relation mellan far och dotter, som HAN motarbetar genom att stressa fram... Dom träffas varannan lördag för att få igång ett umgänge men min dotter tvärvägrar och tvinga henne det kan jag inte...
Både hans och mitt ombud, kontaktpersoner och familjerätt ser hur mkt jag kämpar och hur mkt han kämpar för att gå emot henne.. Han ville från början inte ha ett umgänge med min dotter utan blev "intvingad" i det av sin familj.
Detta har han själv berättat så det finns inte något genuint intresse utan det handlar om att vinna för honom nu när han har lagt ut så mkt pengar på ombud osv. Detta är hans egna ord, finns dokumenterat och han har sagt detta inför dottern. Konstigt att hon inte vill veta av honom. Han är en hotfull och opålitlig människa som egentligen borde få hjälp med sina problem.
Ok tack jag skriver sen

Anonym skrev 2012-07-11 09:34:54 följande:
Inte aktuellt? Barnet har en annan pappa och genom att hålla barnet ovetande så har ett trauma skapats. Har barnpsykolog varit med och hjälpt gällande hur barnet ska få kännedom om sin riktiga pappa och hur ni bör agera för att skapa minsta möjliga problem i deras relation?
Vad lite dom får träffar... Inte konstigt barnet vägrar. Sköt det som en inskolning på dagis så går det bättre. Inte fasen blir en liten trygg med en person som de träffar 2 ggr/månad. Se till att föreslå 4-5 ggr/vecka under en period så kommer det säkert gå bättre.
Du är slyldig att göra ditt yttersta och "tvinga" barnet. Dvs, se till att barnet inte tror h*n kan komma undan genom att vägra. Precis som barnet inte kan vägra att borsta tänderna, vägra gå till förskolan osv precis lika lite kan barnet vägra umgänge.
Vad han har velat från början spelar ingen roll. Han vill ha umgänge nu och barnet har rätt till det.
Man anlitar inte ombud om man inte vill ha umgänge.
Din åsikt. Uppenbarligen har tr en annan.
Allt du skrivit är sjukt...du har ingen aning om hur det är.......
hahahaha du skriver han vill ha umgänge nu och barnet har rätt till de
du barnet hade rätt till det redan fån början.......
skyldig att tvinga barn .....aldrig......
detta är pappans fel.....thats it
gå o skala banan nånstans