• silhuett

Kvalitén på Converse?

Jag har ett par fejk-Converse tygskor där gummilisten har släppt från tyget. Jag funderar på om man råkar ut för samma sak med äkta Converse? Hur länge håller dem egentligen? Är de värda pengarna?

Vill ha, men vill att de ska hålla.

• Svar på tråden Kvalitén på Converse?
  • mmeline

Även om de finns att köpa för $20 i USA blir det ju inte priset för någon som bor i Sverige. Även om man beställer över nätet så blir det bara marginellt billigare än att köpa i affär.
    Överskattad tygsko...jo, jag är beredd att hålla med. Jag älskar mina Converse, men ser man till pris/kvalitet så var det fullkomligt bortkastade pengar. De var praktiska, men i framtiden blir det nog riktiga skor istället.

• Delia

Det blir inte marginellt billigare att köpa från USA, det kostar ungefär hälften så mycket. Converse i Sverige är löjligt dyrt.

• mmeline
    Delia skrev 2012-08-11 10:28:23 följande:
    Det blir inte marginellt billigare att köpa från USA, det kostar ungefär hälften så mycket. Converse i Sverige är löjligt dyrt.
    Du säger ju själv att du aldrig fått ett paket för under 500 kr. Skillnaden mellan 500+ och 6-700 tycker jag är ganska marginell.
  • mmeline

Eller du menade såklart tullavgiften, doh! Jag missuppfattade :D

Men hursomhelst, till skokostnaden kommer det ju i vart fall frakt och moms, så så stor skillnad kan det inte bli.

• Delia

Köper du ett par skor för 40 dollar och betalar 10 dollar i frakt kommer du med största sannolikhet slippa tull och då blir det hälften så dyrt som här.

• silhuett

Hittade en sida med gratis frakt där de hade converse för 30 $. Beställer kanske därifrån. vad kan tull-avgift hamna på om man drabbas av det?

• silhuett

Eller ja, converse-sandaler för strax under 30$ och de "vanliga" modellerna för 35-55$. Den modell och färg jag vill ha kostar 45$ vilket blir ungerfär 300 kr.

• kallasbecca

Mina äkta converse går alltid sönder i hälen efter drygt ett halv år! Kanske jag som går på något konstigt sätt

• mmeline
    Delia skrev 2012-08-11 10:57:48 följande:
    Köper du ett par skor för 40 dollar och betalar 10 dollar i frakt kommer du med största sannolikhet slippa tull och då blir det hälften så dyrt som här.
    Låter bra, har du något tips om vilken affär man kan köpa dem till dem priserna, där de skickar till Sverige?
  • Fluppidupp

Gummit släpper vid tåböjen rätt snabbt. 

Sen spricker tyget på insidan av hälen för jag har helt snebelastade fötter.

• Texasthecat

Har ett par äkta converse och har haft fejk. De blev lika slitna lika snabbt av lika mycket användande... Fast sen är det ju skillnad på fejk och fejk. Vissa är verkligen så usla att de går sönder snabbt medan andra håller bättre.

Go suck on a lemon or something...
  • brishti

Converse är väl bara dyra i Sverige, i alla andra länder är de vanliga budget-skor... Så man blir nog lite lurad att tro att det ska vara bättre kvalitet pga det höga priset.

• Sommarpresent

Vi är två vuxna och tre barn i vår familj, alla har Converseskor. Barnen har haft dessa skor i alla storlekar och vi har aldrig haft några problem med dessa skor. Ser nästan ut som nya fast de används ofta. :)

• Familjen L

Ot, men jag undrar bara hur orkar man gå så pass länge och mycket i ett par tygskor? Det är ju ingen bra sko för fem ruttna ören för foten och då kostar skorna inte lite pengar. Men visst är skorna snygga, men inte hållbart för foten i längre tid.

• rosyposy

FamiljenL: jag håller inte alls med dig. Jag har rätt stora problem med fötterna (liktornar, snedbelastning etc.) och Converse är de enda skor jag kan gå i en hel dag utan att få ont i fötterna. Toppenbra skor alltså!
    Men för att svara på TS: kvalitén är väl så där, mina har hållit typ två säsonger (använder jämt förutom på vintern och har två-tre par som jag växlar mellan).

Svar på tråden Kvalitén på Converse?