• Benjy

Dricker du läsk varje dag?

Jag jobbar i affär och ser vilka kopiösa mängder med läsk som folk köper.
    Blir därför nyfiken och ställer frågan:

Dricker du läsk varje dag? Om ja, Dricker du något annat än läsk? 

Om nej, hur ofta dricker du läsk? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dricker du läsk varje dag?
  • Mrs Green

Nej, förutom jul- och påskmust dricker jag läsk högst en gång i månaden. Det finns annat onyttigt jag hellre stoppar i mig

• Dorian Ertymexx
    Mrs Green skrev 2012-08-01 10:47:52 följande:
    Nej, förutom jul- och påskmust dricker jag läsk högst en gång i månaden. Det finns annat onyttigt jag hellre stoppar i mig

PERVO!!! Skrikandes
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Lillusen

Klickade nej, för jag är periodare , just nu klarar jag mig att hålla mig borta från läsken  

• trz

Cirka 2-4 liter coca cola light om dagen dricker jag.. Dricker sällan annat. Ett glas oboy till frukosten typ :)

• Guldtrollsmamman

Dricker ca 1-2 glas läsk i veckan nu eftersom jag är gravid och utbudet av festliga dricker väldigt begränsat:(

Som ogravid brukar det istället vara ca 1-2 glas vin i veckan och läsk några gånger per år.

• Helia

Nej det gör jag inte. Nu när jag är gravid dricker jag ännu mindre för jag tycker inte om så mycket annat än vatten för det mesta...

• Kiiwii

Dricker mestadels bara vatten. Juice på morgonen. Dricker läsk 1-2 gånger i veckan, oftast på helgerna.

• PolyPond

En gång i veckan. Likställer läsk och godis.

• April barn

Nej, vi i familjen dricker läsk max en gång om året, det köps ALDRIG hem, uch!
    Vi har två cola burkar i medicinskåpet som används vid magsjuka

• Kjellgren

Sällan läsk men några glas vin blir det nästan dagligen såhär på semestern.

Efter en födelsedagsfest är hela kylen full med champagne vi håller på att prova oss igenom, mycket trevligt!

• banansmoothie

Nej vi dricker aldrig läsk. Det är liksom djavulen själv . Vill jag eller min son ha nått gott att dricka blir det för det mesta juice. Om det är riktigt ruggigt kan jag göra en kopp varm choklad på sojamjölk, kakao och lönnsirap men där drar jag gränsen .

• Blgebo

Brukar köpa julmust till jul. I annat fall dricker vi "hembubblat" vatten. Eller mjölk. Eller bara kranvatten.  

• Leilon

Nej, nån gång i veckan blir det kanske. Dock köper vi massa ramlösa.

• 1978

Nej. Det blir en handfull gånger om året. Jag har andra laster!

• Sixxty

Nej. Någon gång i halvåret på sin höjd. Tycker helt enkelt inte att det är så gott. Mycket kolsyrat vatten blir det istället.

Svar på tråden Dricker du läsk varje dag?