• Themis

Vad har du mest ångest över i livet?

Det skrivs om mycket problem här, men vilket större område i livet är det som flest tycker får dem att må dåligt och som man grubblar mest över på nätterna eller en deppig dag?

Nu får ni välja på alternativen nedan, men skriv gärna i tråden om det är nåt helt annat som är problemet.

Och det intressanta är klart också hur man hanterar det, om det är något som går att göra nåt åt eller man är låst genom andras beteende eller har haft stor otur.

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad har du mest ångest över i livet?
  • Millan83

Min examensuppsats som måste skrivas. Fetångest över den! Samt att jag har ångest över att jag inte vågar satsa något alls på min innersta dröm, min största passion, för att jag tänker för mycket jante och bryr mig för mycket om vilka åsikter nån annan kan tänkas ha!

• TantMy

Jobbet!!!!

Jag har fast jobb sedan tio år...men känner att jag bara står och stampar och kommer sitta på röven där tills jag dör!!!
    Ångest över att jag inte vill jobba där längre, skrivbordsjobb är knappast kreativa direkt, ångest över att jag är för gammal att göra något annat, ångest över att jag klantat till allt med studier i yngre år...ångest över att jag aldrig kommer att bli något vettigt! Usch!!!!! 

• Selaine

Min starka besvärande längtan efter barn, och ibland nedstämda tankar om mitt utseende (komplex).

• Yrie

Barn, relationen, arbete, hälsan, vänner, pengar och annat..

• Morcheeba

I första hand, pengarna. Som student är det ju inte så fett, tvivlar på att det kommer vara så mycket bättre efter examen då jag utbildar mig inom ett låglöneyrke men ändå kommer ha 1 mille i studielån. Vajert... Min man är inte färdigexaminerad förrän om ungefär 5-6 år, men då, då jävlar.... Solig

• Flaminia

Annat: att tiden går så förbannat fort ger mig lite ångest ibland.

• Mammatilltvåprinsar

Jag har det oförskämt bra. Men jag är en orolig typ så jag hittar saker att oroa mig för ändå. Pengar är det ibland men jag vet att det är världsliga problem. Problem är det egentligen inte ens, tycker bara vi gör av med onödigt mycket.

Det jag oroar mig mest över är barnen. Att de ska bli sjuka, mobbade etc. Men jag jobbar på min oro för den gagnar ju ingen.

• Fidelis ad urnam

Ja, jag glömde en sak jag har stor ångest över.
    Barnfrågan. Kommer vi lyckas med IVFen? Kommer det bli ett till missfall? Allt det där ger mig, just nu, stor ångest. 

• Celes

Hälsan. Allt annat känns lättare att påverka. 

• Pallas

Hälsan, eller snarare medfödd och kronisk svår sjukdom. Den har satt många käppar i hjulet i mitt liv och har inte gått att göra något åt förrän nu på senare år. Trist som fan och bittert stundom, men jag klarar mig nu. Dock inte på samma villkor som "alla andra".

• Themis

Jahapp, fortfarande jobb och pengar i ledningen.

Det är sorgligt att det ska vara så svårt med jobb för många de här åren, och kännas så tungt.

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Pallas
    Themis skrev 2012-08-18 21:30:07 följande:
    Jahapp, fortfarande jobb och pengar i ledningen.

Det är sorgligt att det ska vara så svårt med jobb för många de här åren, och kännas så tungt.
    Jo, jobb är ju liksom så centralt i det samhälle vi lever. Har man inget kan man inte försörja sig ordentligt och det är dels frustrerande och jag tror att det är ett stort stigma. Vi ser det ju här på FL hela tiden, och jag hör det i min bekantskapskrets: om man är arbetslös så är det något fel på en, för det finns ju lediga jobb!
  • Barcelona91

Att jag valt fel utbildning, men gick ändå färdigt den. Ångest varje dag på jobbet nu... Har sökt in till en annan utbildning till hösten, nu är jag orolig över att inte komma in och över hur jag ska ta upp allt med min chef. Jag vill söka tjänstledigt, kommer jag inte in på linjen vet jag inte vad jag tar mig till.

• Themis

Lyfter tråden.

Har vi mer eller mindre ångest nu än 2012? Glad

Alla mänskliga känslor resulterar förr eller senare i slem.
Svar på tråden Vad har du mest ångest över i livet?