• Rubin88

BF Januari 2013

Alright, då har jag fått arslet ur vagnen och loggat in. Tänkte kolla med er om de finns ngn speciell grupp här där de som har BF Januari 2013  snackar lite skit och gnäller av sig och delar lite tankar och funderingar? Ny på sidan och de är ju väldigt mycket som finns på sidan så man blir smått förvirrad om man inte redan var de innan...

• Svar på tråden BF Januari 2013
  • lina5462

Här kommer en till Jauaribebis! BF 18/1, blev flyttat från 5/1 så nu käns det som man kan pusta ur på jul och nyår ;)

Själv är 23 år, bor i södra dalarna och väntar mitt första barn :D

• lina5462
    Madoddo Uppdatera gärna med dina Ullredsfynd! Jag ska dit om en vecka och hoppas det kommer att vara värt den långa resan :D
  • SanLi

Hoppar in här! Är 24år väntar första barnet 26/1, bor i Insjön och jobbar i Gagnef! Såg att fler av er hade koppling dit!;)

Rubin88: Har du sökt gravidpenning? Precis som du jobbar jag i förskolan med barn 1-3år och hoppas så på att få gå hem i sluter av november. Tycker redan det är jätte tufft har ischias och lite annat krångel med ryggen, dock inget någon verkar vilja sjukskriva mig för!;)

• SanLi

Förskollärare, har 1-3åringar!:) Super kul jobb, fast lite drygt just nu!;)

• mia A

Så kul.
    Har två döttrar födda 2003 och 2005 de går i första och andra klass.
    När vi bodde i insjön bodde vi på knippoheden, gnetbovägen.

• boggielo

SanLi: Kul med någon som bor i närheten!
    Du sa du jobbade i Gagnef, då måste de vara nästan där jag bor :)
    Jag är 21 om några dagar och bor på andra sidan riksvägen om 3M! Jobbar borta på Gagnefsgården som timvikarie bland annat :)

• boggielo

SanLi: du borde gå med i gruppen "gravida med bf 2013" på facebook! Där är de flera från Dalarna :) Falun/Borlänge hållet.

Ni andra kan ju också givetvis gå med :)

• SanLi

MiaA: Misstänker att de längtar efter att få bli storasystrar till en liten?!:) Är sju år äldre än min syster och minns hur mysigt jag tyckte det var!:) Världen är liten, min sambo är uppvuxen på Knippboheden och mina svärföräldrar bor kvar där på Ol Daniels väg!:) När vi köpte hus för över ett år sedan hamnade vi Tunsta också åt mysigt ställe i Insjön att bo på!:)

Boggielo: Jo precis jobbar i Kyrkbyn så inte så långt från där du bor!:) Den gruppen ska jag kolla upp!:) Vore kul med lite gravida/mamma kompisar, har inte så jätte många!;)

• mia A

Sanli: min Thomas är med uppvuxen på gnetbovägen på knippoheden. Vi köpte hans barndomshem och när min mamma dog flyttade vi ner men saknar Insjön.

• mia A

De längtar jättemkt förra året fick ja tre missfall och sen stora tjejen var så sur för ja lurade ju henne tyckte hon och nu vill de helst att han ska komma på direkten.

Boggielo: kan du fråga om man får vara med i gruppen fast man är utflyttad, så småningom har ja bestämt att vi flyttar upp igen föräldragruppen vår bor i Leksand och träffas fortfarande.

• boggielo

Jodå, trött på att vara gravid och har nu börjat få konstiga smärtsamma hugg i höger sida.. Tror lillkillen kommer åt nerver..
    Sj?

• mia A

Jobbigt man orkar inte städa hemma som förut och har ont i naveln rätt som det är.
    Annars är det ok känns bra att det inte är så många veckor kvar.

• Shouldersen

Glider in här :)
    Väntar andra barnet (liten kille enligt RUL) med BF 15/1 :)
    30/12 var vi på IKEA och köpte rubbet - spjälsäng, skötbord mm så nu får han gärna komma :)

Svar på tråden BF Januari 2013