• ollebulle86

Fysiska besvär pga stress?

För cirka 3 veckor sen började mina knepiga besvär. Då hade jag en ganska jobbig huvudvärk som spred sig ner i bihålorna och näsan. Då trodde jag att jag skulle bli ordentligt förkyld men det bröt aldrig ut. Istället började jag få stickningar under ögat. Inget jag reagerade så mycket på då eftersom det kom lite då och då. Men det blev mer och efter ett tag började även kind och läppar domna av. Stickningarna och avdomningarna spred sig. Tappar emellanåt kraft i min högerhand, värk i armen, stickningar i foten, stickningar i tungan. För en vecka sen hick jag till vc för att kolla upp detta, de skickade mig till akuten där de tog diverse prover osv. De hittade inget. Så nu går jag, med fortsatta besvär, och undrar vad det då är? De trodde det kunde vara nån migrän, men har man verkligen det sådär i flera veckor? Jag tänker att det kan vara stress. Jobbar ganska mycket och två barn hemma, varav den ena bara är 7 månader. Så jag känner mig väl lite stressad över att missa så mycket med henne. Men så har ju folk det, man måste jobba. Har även andra besvär, i magområder och bak i ryggen. Tänker även att jag kanske bara inbillar mig? De hittar ju inget. Men om det nu är stress, vad gör man åt det?

• Svar på tråden Fysiska besvär pga stress?
  • ollebulle86

Blir mer och mer övertygad om att det är stress. Annars lider jag av nån märklig sjukdom.

Efter sjukskrivningen härom veckan började stickningarna komma tillbaka, det började liksom om. Sen har jag även fått nån klåda på hela kroppen som kommer och går.

Jag är då trött på detta, mår verkligen inte bra. Är så himla trött ovanpå allt.
    Klåda, stickningar och avdomningar låter säkert inte som nån särskilt, men tröttheten ihop med allt det, det blir så mycket!

• Mimmi74

Min hjärna och ryggmärg är nu magnetröntgade och allt var normalt. Så troligen är jag BARA stressad. Känns underbart att de inte hittade något. Jag fick livet tillbaka. Tänker återigen framåt med glädje. Bryr mig inte längre om yrsel och domningar. Mår även mycket bättre sen det positiva beskedet från röntgen.

• ollebulle86

Vad skönt!
    Jag har MR imorgon, men var hos läkare idag och han sjukskrev mej en månad pga utmattningsdepression. Är helt slut om dagarna. Hoppas detta hjälper!

• Isamia

Ollebulle86 - har de kollat ev B12-brist på dig?! Stickningar, trötthet... symtom på det!! Kom jag på nu.

• ollebulle86

Vet knappt vad de kollat, de har tagit en massa prover i alla fall och allt är normalt.
    Med tanke på allt annat så känns det ganska troligt att det är stress.

• Isamia

Ja, men stress i sig leder ju till ev. brister osv. Och som sagt förut säkert - bara för att deras prover inte visar något fel betyder ser inte att det inte FINNS något fel!
    Läs på om B12-brist, vet jag, så får du se om du känner igen dig.

• ollebulle86

Ska läsa på.
    Är i alla fall sjukskriven pga stress nu, återstår att se om det gör nån skillnad.

• noraaa
    ollebulle86 skrev 2012-11-13 22:45:42 följande:

Ska läsa på.
    Är i alla fall sjukskriven pga stress nu, återstår att se om det gör nån skillnad.

Hur har det gått? Mår du bättre idag?

• AnonymZzZ

Hej!
    jag hade alla möjliga konstiga symptom likt det du beskriver, under en period för ngra är sedan. Stickningar, pirrningar, domningar, brännande känsla, känselbortfall, svaghetskänsla, ryckningar. Höll på att bli tokig av ångesten för vilka de tänkbara medicinska orsakerna skulle kunna vara. Gjorde till slut en ordentlig utredning som innefattade hjärnröntgen, och allt var ok. Det tog några veckor till så klingade symptomen av. Har inte kommit tillbaka sen dess.
    Tycker du ska ta fasta på att du mår lite bättre när du småpratar med andra under social sammankomster. Så var det för mig med! Jag tror det är då man verkligen kopplar av från sina tankar en stund. Gör mer sånt du mår bra av!

så, slutsatsen för egen del är att det var stressrelaterat. och man kan verkligen få alla möjliga knäppa symptom då! Hoppas du mår bättre snart!

• Anonym (Ida)

Hur gick det för er sedan? Jag har det väldigt likt er!!

• Anonym (..........)

Håller med om b12 brist. Syns inte på vanligt serum prov utan man måste kolla annat som få läkare ens kollar.  Det kan se normalt ut på vanligt blodprov fast det inte är det.

Svar på tråden Fysiska besvär pga stress?