Anonym (Jag med!) skrev 2012-10-18 11:19:27 följande:
Här är en till som snart går sönder inombords... jag skriver mer sen... jag står i valet och kvalet att lämna nu.
Nu tänkte jag berätta min historia, om någon orkar läsa...
Jag och min man har varit ihop i 7 år.
Jag var så enormt kär i honom i början (och länge efter såklart). Vi hade rätt mycket sex och gjorde många roliga saker ihop.
Vi har rest en del, och hittat på massa skoj. Tror aldrig jag varit så kär.
När vi varit tillsammans i 2,5 år så blev jag gravid (planerat) och det var underbart. Han var (är) världens bästa pappa, och han gjorde precis allt som jag gjorde, inget problem med nånting.
För mig var omställningen att få barn ganska tuff, även om jag verkligen ville ha barn (var 30 år när jag fick barn). Jag hade det tufft att anpassa mig till att tex få sova mindre, och sonen var både mjölkallergisk och spydde extremt mycket första månaderna.
Hur som helst så ville vi iaf ha ett till barn tätt, så när sonen var 7 månader så blev jag gravid igen. När äldsta sonen var 15,5 månad kom nästa son.
Vad som hände med mig vet jag inte, men den tvåbarns chocken var otrolig. Jag mådde inte så bra, och vågade inte vara själv med barnen någon gång på 2,5 månad. Maken var pappa ledig med äldsta sonen, så vi var ändå hemma båda två, men när han började jobba blev det tufft.
Jag gick till psykolog och vårat förhållande tog stryk såklart.
Fast min man sa alltid att -Vi löser detta, det ordnar sig.
Det gjorde det efter några månader....när våren kom och yngsta sonen var ca 9-10 månader började jag känna att jag började må bättre. Jag såg allt på ett annat sätt, och började må bra!
Äntligen skulle det bli bra!
Förvånad blir jag när maken börjar bete sig konstigt och typ blir deppig....? Efter mycket om och men, efter veckor där vi knappt pratat med varandra, kom då bomben att han inte vet vad han kände mer.
Jag blev helt knäckt.
Han tyckte alltså det var "jobbigt" när jag började må bättre, för då skulle han vara tvungen att vara nära mig på nåt sätt.
Vi gick på familjerådgivning och det funkade rätt bra, och han kom fram till att han inte alls menade på det sättet....han ville visst vara med mig...
Ja, såhär har det fortsatt.
Vi har inte haft sex sen den vevan. Det är 1,5 år sedan.
Nu är det en mur mellan oss som aldrig kommer rivas känns det som.
Jag har ett enormt närhetsbehov, och älskar sex.
Min man har i stort sett inget närhetsbehov, och skulle klara sig utan sex...
Våra olikheter har verkligen visat sig på det mest negativa sätt sen vi fick barn.
Han är en ensamvarg som efter en dag med jobb och lek med barnen inte har nån ork över till mig.Då vill han vara själv.
Jag har gråtit, tiggt, tjatat, varit tyst.... jag vill bara ha lite bekräftelse, lite kramar (som känns äkta), lite sex... jag får ingenting.
Jag har sagt till honom att jag kommer vara med någon annan tillslut, för jag kan inte leva såhär.
han säger att det är ok, men att han inte vet hur han kommer reagera...?
Jag känner mig låst, så jävla jävla låst.
Mitt självförtroende är kört i botten, och jag söker verkligen bekräftelse överallt nu.
För ett år sedan var jag på personalfest och "strula" lite med en arbetskamrat, som jag strulat med många ggr innan för längesen.
Vi kysstes inte, vi hade inte sex, men jag kunde inte hålla händerna i styr och var bara tvungen att röra honom... sov brevis honom.
Jag har berättat för min man, han bryr sig inte direkt.
Nu ett år senare, ett jävla ÅR utan sex, så klarar jag inte mer. Jag är kåt som ett djur dygnet runt, jag drömmer om sex varje natt....
I lördags gick jag ut och hånglade med 3 st!!! Inte ett dugg dåligt samvete. Jag har sagt till min man att jag kommer göra det, han säger att det är ok, han vill inte röra mig.
Så nu sitter jag här och vet fan inte vad jag ska göra.
Min man är en helt underbar människa. Han är verkligen så jäkla bra. Det är bara det att vi ihop funkar inte, och varför vet jag inte.
Hur lätt är det att bryta upp egentligen? Vi har hus och barn och jag jobbar mycket kvällar, så hur blir det med barnen.
Min hjärna exploderar snart. Jag är totalt nere, helt deppig.
Vill bara sova, drömma.....
Livet känns skit.
Jag är 34 år men får aldrig ha sex. Jag är så rädd att man kommer leva såhär resten av sitt liv.