Anonym (Undrande make) skrev 2012-11-24 12:02:50 följande:
Det är ju av den anledningen som vi gjort en profil åt henne på en dejtingsida, för att hon ska få möjlighet att lära känna nån lite mer. Det där med att bara ragga upp en vem som helst för ett onenightstand funkar ju inte. Hon behöver ju känna attraktion till tjejen i fråga. Samtidigt är det så att hon vet ju inte hur det kommer att kännas vid minsta beröring även om hon längtar efter att bli tagen på av en tjej. Hon säger själv att hon nog kanske bara till en början passivt vill ta emot, typ smekningar på överkroppen. Sen får man ju se vilken effekt det har på henne, endera tycker hon det känns fel,eller så blir hon kåt och vill ha ännu mer. Det är det senare som oroar mig mest..:) Sen kommer ju nästa fundering och det är vad som händer om ett halvår eller år eller fem år, när hon vill uppleva det här igen kanske..
Hm alltså jag blir mest sur när jag läser det här. Inte för att inte ni får göra vad ni vill men jag blir irriterad, har blivit kontaktad av ett antal fruar och flickvänner på QX som vill experimentera med mig.
Jag tycker fortfarande det är en respektlös inställning till kvinnor som din fru har.
Hon kan ju tex bli attraherad av andra män, oroar det henne med?
Jag fattar inte VARFÖR hon ska "utforska" sina fantasier om "kvinnor" när hon är GIFT med dig och du inte verkar vara en polyamorös person. SO WHAT om det "händer nåt" i henne när en tjej i hennes smak tar på henne. Det skulle det göra om en annan man än dig i hennes smak tog på henne med.
Jag menar det är väl inte som att hon funderar på om hon är HOMOSEXUELL, för det vore ju en annan sak, om hon helt enkelt inte vill vara med dig längre pga att du är en man.
Om det är så att hon kommer på att hon nog är lesbisk så kommer du bli sårad.
Jag har svårt att se hur man kan bli attraherad av någon som man blir kåt av att tex använda en dildo som är ett dött ting. Att bli attraherad av en KVINNA är starka känslor, precis som när hon blir attraherad av en man.
Och att börja dejta och verkligen agera på det kommer nästan garanterat resultera i förälskelse, jag har avårt att se hur man kan börja närma sig någon man är attraherad av och samtidigt vara känslokall.
Jag vet att det finns en del riktigt promiskuösa människor som verkligen objektifierar sina sexpartners men själv skulle jag känna mig grymt utnyttjad om en gift kvinna ville testa sina känslor med hjälp av mig.
Men med allt detta sagt, ni kanske hittar en kvinna som verkligen tycker det är ett helt ok upplägg att hon ska vara försökskanin åt din fru, "prova" att ha sex med risken att din fru avbryter och kommer på att det var helt fel osv. Jag tycker det låter som "waist of time" för den tredje partern, men vem vet?
Som sagt rekommenderar jag att ni främst provar med heterosexuella kvinnor som är gifta eller har pojkvän, det är just sådana som jag sett uttrycka intresse för arrangemang som dessa.
Jag tror verkligen det vore bäst för er alla, då har den andra kvinnan ett eget förhållande och är på samma nivå som din fru, att hon vill testa lite men själv fortsätta leva med sin man.
Jag lovar nästan att det vore mest riskfritt för alla parter.
Lycka till