• Rådjur

The typical flashbackare.

Alltså - förr brukade jag gilla Flashback en del som forum. Men efter ett tag slog det mig att jävligt många som hänger där har en viss typ av personlighet ... vilket jag tycker är både fascinerande och vidrigt. 

Såhär uppfattar jag en typisk flashbackare:
    Rasist eller främlingsfientlig, antifeminist eller fördomsfull gentemot kvinnor, FÖR legalisering av cannabis, emot överviktiga människor, psykiskt instabil, "allvetande", översittarmentalitet.

Nån annan som märker dessa tendenser i trådar som skapas på flashback ?

Märker som sagt själv att källorna i trådar om invandring är jävligt vinklade på ett främlingsfientligt sätt, att det talas varmt om cannabis och att man gärna talar illa om kvinnor och deras "egenskaper", som sagt.  

*Väntar på att inboxen översvämmas av kommentarer från arga flashbackare*
    Jag känner typ att jag är ute på djupt vatten här ...              

• Svar på tråden The typical flashbackare.
  • slazh
    reflections skrev 2012-11-09 19:01:50 följande:
    det är oftast lite högre nivå på diskussionerna där, folk vet hur man argumenterar och kan se sakligt på saker. 
    dock är det hårdare ton & ingen kärlek där.

man kan ha mycket kul på FB - kolla kändisskvaller, trådarna om antisemitism och sionism är så att man tappar hakan ner till Kina, hmm...vill man bli förstörd för resten av livet kan man ju hänga i "avvikande sexualitet" delen. 
    Ja mer kärlek och värme i forumen tack. Det verkar vara mer allmänna ämnen på Flashback och mindre diskussion kring personliga saker. Det verkar också mer tuftt och grabbigt med större andel män. Datorer och droger verkar ta betydligt större plats än barn och familj. Barn och familj ca 5000 trådar, droger ca 100 000 trådar, datorer runt 250 000 trådar kanske
  • Rådjur
    slazh skrev 2012-11-10 01:06:49 följande:
    Ja mer kärlek och värme i forumen tack. Det verkar vara mer allmänna ämnen på Flashback och mindre diskussion kring personliga saker. Det verkar också mer tuftt och grabbigt med större andel män. Datorer och droger verkar ta betydligt större plats än barn och familj. Barn och familj ca 5000 trådar, droger ca 100 000 trådar, datorer runt 250 000 trådar kanske

Alla trådar om alla "privilegier" som invandrare får är ju icke att förglömma heller Tungan ute verkar dock som om det kommit flashbackare hit nu, har sett ett antal trådar i flashbackstil om ämnet här på senaste tiden.
  • Sixxty

En intressant skillnad är språkbruket. Det blir särskilt tydligt när en "flashbackare" förirrat sig hit. Det ser ofta uppstyltat ut, som ett försök att låta intellektuell fast det faktum att man inte är det lyser igenom. Gärna kryddat med nyuppfunna ord man tycker låter fyndigt som t ex  kulturberikare.

• M C

En sak till: flächbäckare brukar bli rätt irriterade på svammel i trådarna. Det är strängeligen förbjudet där, här är det en livsstil.

I feel so violated, do it again.
  • Rådjur

Hahaha håller med sixxty :DD gillar hur dom gärna slänger sig med "svåra" termer för att verka klokare. Tycker dessutom det är komiskt att det är så mycket som är "WT" (white trash) enligt dom :pp

• reflections
    M C skrev 2012-11-10 11:09:04 följande:
    En sak till: flächbäckare brukar bli rätt irriterade på svammel i trådarna. Det är strängeligen förbjudet där, här är det en livsstil.
    Team Anton
  • nozpa

Halvosäkra pojkar i alla åldrar som gärna handlar lite lagliga droger och tipsar varandra om ditten o datten vad som är bäst just nu. Sitter hemma på pojkrummet, oavsett om dom är 35.
    Och de 2 flashbackare som råkar ha en flickvän gnäller konstant om detta. 

O sedan finns ju jag.     

• Rådjur
    nozpa skrev 2012-11-13 14:19:12 följande:
    Halvosäkra pojkar i alla åldrar som gärna handlar lite lagliga droger och tipsar varandra om ditten o datten vad som är bäst just nu. Sitter hemma på pojkrummet, oavsett om dom är 35.
    Och de 2 flashbackare som råkar ha en flickvän gnäller konstant om detta. 

O sedan finns ju jag.     

Du är kanske inte en "typical flashbackare" då :ppPpp va glad för det ... för dom är rätt odrägliga.
  • nozpa
    Rådjur skrev 2012-11-13 15:29:39 följande:

Du är kanske inte en "typical flashbackare" då :ppPpp va glad för det ... för dom är rätt odrägliga.
    Nä jag är nog inte det.
  • Rådjur
    oOOo oOOo skrev 2012-11-14 15:44:12 följande:
    Flashback är ett riktigt diskussionforum inte en ankdam ala FL.

Möjligtvis - men ser inte hur detta är relevant för tråden ? Tungan ute
  • Åttionian
    Rådjur skrev 2012-11-09 18:38:51 följande:

Nån annan som märker dessa tendenser i trådar som skapas på flashback ?

Ja, hela tiden.

Det löjligaste är när de gnäller över hur lite de får ligga, men är inte förmögna att dra paralleller till sitt egna kvinnohat.

Vidriga är de, dessa Flashback-pojkar.
  • Åttionian
    oOOo oOOo skrev 2012-11-14 15:44:12 följande:

Flashback är ett riktigt diskussionforum inte en ankdam ala FL.

Det får väl vara din subjektiva uppfattning då.
  • Aniiee
    Åttionian skrev 2015-11-06 13:18:25 följande:
    Ja, hela tiden.

Det löjligaste är när de gnäller över hur lite de får ligga, men är inte förmögna att dra paralleller till sitt egna kvinnohat.

Vidriga är de, dessa Flashback-pojkar.
    Grattis till veckans trådlyft.
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Åttionian
    Aniiee skrev 2015-11-06 16:42:56 följande:

Danke schön!

Låt vara "bara" 3 år sedan, men ändock...!
  • oOOo  oOOo
    Aniiee skrev 2015-11-06 16:42:56 följande:
    På FL går det lite långsamt mellan inläggen ibland.
    Lite tröga skribenter kanske
Svar på tråden The typical flashbackare.