• Afasi

Följas åt till körkortet?

För över en månad sedan fick jag och handledaren OK från transportstyrelsen. Idag körde vi (jag) för första gången, nervööööst! Gick väl helt okej men då det var en del bilar där vi var så vågade jag inte riktigt testa att växla och göra lite mer tyvärr.

Skulle vara kul att ha någon att prata med och följas åt under resans gång. Jag tycker att det är skitläskigt att börja med det här nu men samtidigt roligt och spännande.

Någon mer som precis har börjat?

• Svar på tråden Följas åt till körkortet?
  • Mamma till 3 M

Jag satte mig o körde 2,5 mil hem i snökaos samma dag ensam. Sååå hemskt:P tog mitt körkort på värsta dagen :P

• Kixxa

Någon kvar här? :) Börjar bli sångröst redan nu, har bokat in kunskapsprov och uppkörning till slutet på augusti. Har intensivkurs då med. Halkbanan görs på torsdag. Kan man bli underkänd på den eller vad tror ni?

• Niillis

Om du vet hur man växlar lyssnar och gör som instruktören säger så lär du klara halkan

• Niillis

Hej tjejer hur går de med era kort ni har de kvar va :) 8 mån har jag nu haft kortet och kört 1100mil :) varje dag när jag kör iväg tänker jag hur fan lyckades jag med detta egentligen..

• astors

@niillis Så sjukt. Jag tänker fortfarande också "hur fan lyckades jag"? Måste ha vart tur, är detta på riktigt osv. Men fortfarande så oroligt glad :D I did it!!!

• Afasi

Jag har också mitt kort kvar! Har ni ens blivit stoppade någon gång? Det har INTE jag tack och lov. Som liten var jag livrädd för polisen och det sitter i lite fortfarande, blir fortfarande alldeles nervös när jag ser dom så dom skulle säkert tro att jag döljer något haha!

Jag tycker också det känns alldeles overkligt att jag klarade kortet och har inte vågat ge mig ut på några längre resor, mitt lokalsinne är fullständigt värdelöst så jag skulle tappa bort mig om jag ens åkte till grannstaden ;)

• Niillis

Jag har fått blåsa en gång ?????? hehe var livrädd men samtidigt ja hade ju inte druckit hehe

Jag åkte på en nästan 2 timmars färd första gången 1,5 månad efter jag tog körkortet jag har ju förbrukat typ 1500 mil sedan i augusti när vi köpte bilen hehe däremot har ja assvårt för att fickparkera blir helt nervös om jag ska göra det i en liten ficka utan betalar hellre p avgift än gör de haha

• Jenny825200

Jag kör upp på fredag: 3 ggn. Men jag väntar en ny kugg. Kör tyvärr nämligen upp i farsta, kuggparadiset! Vill gärna hänga här lär väl bli ett tag. Klarade teorin för 2v sen.

• Afasi

Har ni kvar körkorten?
    Nu är det ju snart 2 år för dom flesta sedan vi tog dom!

Prövotiden är med andra ord snart avklarad, känns så jävla skönt!

• giftgrodan

Jadå, min prövotid har gått ut t o m. Det är så konstigt, nu i efterhand förstår jag inte hur jag klarade mig utan körkort...

• Afasi

Men vad roligt för er!

Jag har några månader kvar, i juli går den ut. Minns inte om det är tredje eller fjärde haha.

Jag kör också lugnt och lagligt. Fortfarande aldrig blivit stoppad, fått blåsa eller nått. Sambon som ständigt blir stoppad är duktigt avis haha!

• LaFontaine

Min prövotid gick ut i somras. Och jäklar vad jag kör bil! Ett halvår efter att jag tog körkort träffade jag en man som kommer från en ort 35 mil norröver. Han bor här i Stockholm, men bygger hus där uppe och är där en hel del. Så jag fick börja pendla en jäkla massa. Låt oss konstatera att jag kan E4:an rätt väl nu

Svar på tråden Följas åt till körkortet?