Marinero skrev 2012-11-13 08:44:01 följande:
Jag kör med min sambo. Han anser att jag är nästan redo för att köra upp. Men samtidigt så vet jag att jag behöver mer rutin för ff så gör jag små tabbar men det mesta börjar sitta nu!
Jag frstår exakt den k'nslan du beskriver! Jag har verkligen suttit med tårarna i ögonen och skammen i kroppen när jag försökt lära mig och man känner sig så himla underlägsen och pinsam när ngn sitter och typ skäller på en för alla fel man gör

Men så tror jag faktiskt de flesta upplever det i början, tror inte en enda har fått sitt körkort utan att gråta en skvätt ibland

(Kanske inte gäller killar då hihi)
Det är mkt att håla reda på, men när man börjar få in pedalerna och växlingen så lovar jag att det kommer gå MYCKET lättare! Då kan du börjar koncentrera dig på alla v'gmärken, placering vid svängar etc! Det kommer naturligt! Och att du tar till vana att titta långt fram på vägen vid landsvägs/motorvägskörning.
Ja körskolans datorer är ju kanon! Har du barn? För annars kan du ju gå dit så fort du har tid och sitta med deras "pärmar". Jag jobbar varannan vecka borta, gjorde det då när jag började med körkortet sist med så jag gick dit nästan varje dag, teorin sitter ganska bra! Nu är bonniers perfekt för mig då jag har barnen hemma när jag är hemma

Du kan alltså plugga deras teori hemifrån? Det är ju helt perfekt
Ja jag hoppas jag ska fixa det direkt. Det trista är att man måste åka tillbaka för uppkörning då den inte kommer va sista dagen på kursen. Men då ska hela familjen följa med och heja på

Statistiskt så klarar 4/5 körkortet i Säffle och vet flera som aldrig kört som klarat det! men jag skulle aldrig vilja få kortet på det sättet (om jag inte är ensamstående och i desperat behov) utan jag vill ha rutinen först! För där är det annars korvstoppning och jag hade aldrig vart en bra förare efter två veckor utan att ha kört ngt innan!
Ja jag tror också att det kommer komma in till slut och vartefter man kör men det känns så hopplöst ju mer man tänker på det hehe. Har fortfarande inte kört något mer så jag sitter ju och analyserar vad jag gjorde tokigt i början förra gången och funderar på vad jag ska tänka på till nästa gång osv. Men förhoppningsvis är jag inte riktigt lika nervös nästa gång! Men ja, lär nog bli många gråtattacker och svordomar innan jag kommit lika långt som du!
Ja jag har en son som nyligen blev ett år. Vi går fortfarande hemma eftersom vi inte fått någon dagisplats än så därför blir det ju inte heller så mycket körning. Vill inte gärna ha en skrikande unge samtidigt som jag ska lära mig grunderna :P Ja man ska tydligen få någon inloggning på deras hemsida så man kan gå in och göra teoritester, helt superbra enligt mig! :)
Låter ju som att du har bra koll så jag tror nog att du klarar det på första försöket! Du har ju fortfarande lång tid på dig att få in rutiner och kanske plugga lite mer teori osv så att det verkligen sitter! Känner samma som du, skulle ALDRIG kunna klara mig på bara 2 veckor. Känns inte som att man får in allting i ryggmärgen ordentligt på så kort tid. Dessutom lär du dig bara teorin tillfälligt och du är som förare fortfarande ovan och osäker. Då är det nog mycket bättre att det får ta lite tid men så att man faktiskt blir en bättre förare. En kompis till mig tog intensivkursen och när jag åkte med henne första gången (och enda!) så visste hon inte hur hon skulle svänga i en korsning, om hon gjorde rätt, hur hon skulle komma från parkeringsplatsen osv. Det kändes inte speciellt tryggt!