Afasi skrev 2012-11-13 07:54:13 följande:
Förstår precis hur du känner. Man blir ju så himla fast utan körkortet.
Låter som att du inte har så himla långt kvar då! Jag får panik av bara tanken på allt man ska hålla koll på samtidigt som man ska sköta pedaler osv. Även om jag vet att jag kommer att komma in i det så känns det som att man aldrig kommer fixa det här. Kul att du kommit så pass långt iallafall och att det går bättre den här gången! :) Då borde ju inte intensivkursen vara något problem sen! :)
Nää ingen teori än så länge. Det får komma när jag kommit igång mer med körningen så att man kanske (förhoppningsvis) förstår lite bättre. Tack för tipset! Jag vet att jag genom körskolan kommer att få inloggning så jag kan gå in och göra teoriövningar hemifrån men också så att jag kan komma till dom och sitta och göra! :)
Jag kör med min mamma, det är även hon som betalar mitt körkort. Hon säger samma sak som du och försöker muntra upp mig genom att berätta om olika gånger som det gått dåligt för henne men det hjälper bara lite. Vet inte varför men jag tycker det är så jäkla pinsamt att jag inte kan köra. Har väl lite med att göra om folks kommentarer så fort man ser en bil med övningskörningsskylten..
Vem kör du med? Känns det som att du får alt stöd och den hjälp du behöver för att körningen ska funka och hålla motivationen uppe?
Jag kör med min sambo. Han anser att jag är nästan redo för att köra upp. Men samtidigt så vet jag att jag behöver mer rutin för ff så gör jag små tabbar men det mesta börjar sitta nu!
Jag frstår exakt den k'nslan du beskriver! Jag har verkligen suttit med tårarna i ögonen och skammen i kroppen när jag försökt lära mig och man känner sig så himla underlägsen och pinsam när ngn sitter och typ skäller på en för alla fel man gör

Men så tror jag faktiskt de flesta upplever det i början, tror inte en enda har fått sitt körkort utan att gråta en skvätt ibland

(Kanske inte gäller killar då hihi)
Det är mkt att håla reda på, men när man börjar få in pedalerna och växlingen så lovar jag att det kommer gå MYCKET lättare! Då kan du börjar koncentrera dig på alla v'gmärken, placering vid svängar etc! Det kommer naturligt! Och att du tar till vana att titta långt fram på vägen vid landsvägs/motorvägskörning.
Ja körskolans datorer är ju kanon! Har du barn? För annars kan du ju gå dit så fort du har tid och sitta med deras "pärmar". Jag jobbar varannan vecka borta, gjorde det då när jag började med körkortet sist med så jag gick dit nästan varje dag, teorin sitter ganska bra! Nu är bonniers perfekt för mig då jag har barnen hemma när jag är hemma

Du kan alltså plugga deras teori hemifrån? Det är ju helt perfekt
Ja jag hoppas jag ska fixa det direkt. Det trista är att man måste åka tillbaka för uppkörning då den inte kommer va sista dagen på kursen. Men då ska hela familjen följa med och heja på

Statistiskt så klarar 4/5 körkortet i Säffle och vet flera som aldrig kört som klarat det! men jag skulle aldrig vilja få kortet på det sättet (om jag inte är ensamstående och i desperat behov) utan jag vill ha rutinen först! För där är det annars korvstoppning och jag hade aldrig vart en bra förare efter två veckor utan att ha kört ngt innan!