Maj Bebisar 2013 !?
Hejsan!
Finns det några blivande mammor/ pappor här som väntar bebis i maj 2013? :)
/ Amanda
Hejsan!
Finns det några blivande mammor/ pappor här som väntar bebis i maj 2013? :)
/ Amanda
Har inte känt någon rejäl spark ännu. Bara små ilningar fortfarande som bäbis ger ifrån sig.
Kände idag en häftig grej, satt på huk en sekund och ställde mig upp fort, då kände jag en "bulle" på vänster sida i magen som putade ut. Väldigt häftigt! :) Undrar vad det va, huvudet? rumpan? spännande iaf
Har känt sparkar länge nu, men oftast bara på kvällen. Senaste veckan har det ändrats dock och bebisen har blivit mer aktiv.
Idag låg jag till och med och tittade på sparkarna utanpå magen
Vad mysigt, jag har känt små puffar i några veckor, men nu känner även min Sambo sparkarna på utsidan.. såå mysigt! :D
Jag har en till liten fråga: Hur myket har ni ökat i vikt?
Jag är bara lite nojjig över om jag gått upp för lite.
Har känt tydliga sparkar i ca 2 veckor nu, har dock moderkakan i framvägg så dom är inte så tydliga som dom var med min dotter, henne kände jag tydligt i vecka 16 och min sambo i vecka 20 denna kände jag i vecka 20 och min sambo har inte känt den än... Har gått upp 1,5 kg sen inskrivningen, dock inte direkt någonting de senaste 7-6 veckorna... Men min matlust e inte på topp heller.. De rör sig i magen massor iaf, å så länge de gör de så e de ett gott tecken :)
Hoppar in i denna tråden, verkar vara en lagom takt på inläggen här
Är beräknad till 6 maj med mitt tredje barn. Kön okänt då vi valt att inte ta reda på det. Har moderkakan i framvägg men det har inte hindrat den vilda bebin från att leva rövare i magen så man känner det rejält och det syns bra med
Min mage har äntligen börjat växa:) nu har jag en riktig bula! Tösen sparkar ganska mkt oxå. Men inte så kraftigt. Idag ska jag till mvc för första gången sedan inskrivningen, det ska bli kul att få gå dit och bla lyssna på hjärtat och väga mig:) har ingen våg hemma så det blir kul att se hur mkt jag gått upp.
Hej! Får man va med här?:) är gravid med andra barnet som är beräknat till 29 maj. Min son är född 20/6-10 så det är fullt sjå med honom hemma om dagarna:) men mysigt å ha honom hemma faktiskt även om jag saknar dagisplats ibland;)
Vi flyttade hem till min pojkvän i december så vi har inte hunnit få börja på dagiset ännu:)
Jag är 23 år och min sambo 33. Mycket livligare bebis denna gången än vad min son va i magen:) så störs mer om nätterna även om det såklart är jättemysigt:) vart bor ni andra?
Själv bor jag strax utanför Växjö i Småland :)
Hur mår ni majmammor!? :)
Hej! Jag mår relativt bra, ganska mycket sammandragningar och molande värk i främre delen av magen och i ryggen... Men de e bara att bita ihop å se glad ut ;) de e ju trotts allt inte jätte lång tid kvar!
Hej, jag mår också rätt bra:) men hormonerna är nog värre än nånsin, blir ledsen för allt igen, räcker med att sambon inte tar ögonkontakt osv när han kommer hem och tröttheten börjar krypa fram igen. Tråkigt nu när det börjar bli vår! Nu vill man ju va ute me barnen å promenera å leka!:)
Barnmorskan nästa vecka, då 30+2 (v 31) men är väl bara tester av värdena nu väl? Hoppas blodtrycket gått upp lite, låg på så lågt att bm var förvånad att jag stod upp, 80 i övertryck tror jag.. Minns inte.
Är andra barnet så har inte haft alls många besök:( haha tyckte de va så mysigt förra gången med bm!
Hej, jag mår också rätt bra:) men hormonerna är nog värre än nånsin, blir ledsen för allt igen, räcker med att sambon inte tar ögonkontakt osv när han kommer hem och tröttheten börjar krypa fram igen. Tråkigt nu när det börjar bli vår! Nu vill man ju va ute me barnen å promenera å leka!:)
Barnmorskan nästa vecka, då 30+2 (v 31) men är väl bara tester av värdena nu väl? Hoppas blodtrycket gått upp lite, låg på så lågt att bm var förvånad att jag stod upp, 80 i övertryck tror jag.. Minns inte.
Är andra barnet så har inte haft alls många besök:( haha tyckte de va så mysigt förra gången med bm!
Oj va många, förlåt, stod att det inte skickades så försökte igen å igen!!
Jag mår helt okej, förutom att mina fogar dödar mig låååångsamt. Har så svårt för att gå nu så jag har fått kryckor. Wiihh! Suck. Men idag kliver jag in i 34(33+0) så idag blir det bio och äts på restaurang med sambon och fin klänningen är på! Är så less att bara ha fula mjukiskläder på mig jämt! Haha :)
Gud ja va ful man känner sig ofta med kläderna nu tycker jag:( helt dåligt samvete mot sambon haha.. Börjar känna mig som en val och förstår inte alls varför han vill vara nära haha men kanske hormoner som spökar igen med huvudet också?:P
Var länge sedan jag var aktiv på familjeliv. Hur har det gått för er? Min tös föddes 5maj. 2710g och 47cm. Härligt att börja mammaledigheten på sommaren:) otroligt mkt ammande dock, vi har ett riktigt matvrak.
Grattis till tjejen! :)
Min son föddes 18 maj 3440 gram & 51 cm lång. Allting går oförskämt bra, han är himla snäll våran kille!
Jag känner dock fortfarande av förlossningen på olika sätt, men det går väl över ;)