• jenny8601

Använder ni armbandsur ännu?

Har funderat med några kompisar hur människor anväder armbandsur numera.

Om ni anväder så vad har ni för model /märke?

Hur mycket använder ni dem?

Går ni i duschen och annar där uret blir blött med det på er?

Sover ni med uret på armen?

Om ni inte använder så varför?

Tack för era svar ;)

• Svar på tråden Använder ni armbandsur ännu?
  • fluu

Ser ingen anledning att använda den heller. Mobilen funkar utmärkt till det. Har ingen väggklocka hemma heller. Klocka finns ju på våra mobiler,på dvd:n,på TV:n om den är på,på datorn.
    Väckarklockor som  inte är digitala har vi däremot varsin.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Johan70

Jag klarar mig inte utan armbandsur.

Jag har en som tål väta och jag har den också på mig när jag sover. Varför skulle jag någonsin ta av mig den? Det gör jag i princip bara om jag skall gå genom en metalldetektor eller om jag skall måla.

• Cecilia 851

Denna används flitigt, inte vid bad, dusch eller när jag sover dock. Annars är den påklistrad varje dag.

• Grappa

Använder som smycke, men kollar inte på den. Har slutat byta batteriet tom! Köper kopior när jag reser, och bryr mig inte om de funkar eller inte.
    Även mina äkta klockor funkar som smycken, vill jag veta vad klockan är går jag och hämtar telefonen trots att jag har klocka på armen.
    Den där signalen till hjärnan att titta ner på armen har slutat sända.

• lövet2

Jag har armbandsur. Mobilen är så opraktisk, för då måste jag först upp med den ur fickan.
    Min klocka är en Seiko, som jag fick på min 18-årsdag, har jag för mig. Jag tar av den när jag duschar eller diskar, men annars har jag på den.

• Tihi

Klart jag använder armbandsur. Funderar just nu på att köpa en till klocka. Vilken färg på urtavlan tycker ni passar till det mesta i klädväg och smycken; en silver eller blå urtavla?

• camus
    Ernst Hugo skrev 2013-06-03 22:38:19 följande:

Använder en vanlig Citizen till vardags, och har några äldre Tissot från 60-70-tal.

Älsklingen är en 40-års present, en Omega Seamaster 1965.

Letar just nu efter en Helvetica med svart urtavla, gärna sent 60-tal  

Mycket stilig Omega
  • Netto

Har en jättesmidig casioklocka som jag köpte när jag började lumpen 2010. Digital och analog, man kan sätta timer och ta tid, och lite annat.

Efter lumpen använder jag den varje dag på jobbet! Orkar inte stoppa ner handen i fickan för att ta upp mobil för att se klockan. Har den även när jag tränar och inte vill släpa med mobilen på springturen. Kanonur :)

• IsDimma

Jag har ingen klocka om jag bortser min mute watch som jag tar på mig när jag går och lägger mig och måste ha väckarklocka dagen efter.

Sambon tar på någon av sina armbandsklockor som smycke når han går ut ibland

• Anyah

Jag har en Gant Malibu som nästan alltid sitter på min arm. Undantaget när jag duschar, badar eller sover.

Även om jag oftast har mobilen med mig (fast inte på jobbet) så är det klockan jag tittar på för att kolla tiden.

Tycker dessutom att det är snyggt med armbandsur.

• Anyah
    Tihi skrev 2013-07-15 21:55:51 följande:
    Klart jag använder armbandsur. Funderar just nu på att köpa en till klocka. Vilken färg på urtavlan tycker ni passar till det mesta i klädväg och smycken; en silver eller blå urtavla?

Jag föredrar silver men det är ju en smaksak.
  • dessan59

nä,jag tillhör dom som inte använder klocka, jag tycker att det skaver, jag har inte ens halsband av samma anledning.

det snurrar in sig och känns allmänt obehagligt, men det är väll en vanesak som allt annat.

• Håkan på Öland

Hittade den här gamla tråden och tyckte ämnet var/är intressant då det gått sju år sedan tråden skapades och begreppet "mobiltelefon" och "smartphone" har väl onekligen utvecklats eller förändrats under dessa år.

Använder själv inte smartphone utan en gammal mobil som säkert är 15 år gammal. Som just funkar till det den är tillverkad för - att ringa och SMS'a med. Har väl för övrigt ett drygt halvdussin datorer i min fastighet, både stationära datorer och laptops. Kör via WiFi naturligtvis.

Jag gillar verkligen armbandsur. Kan inte påstå att jag är någon Rolex-användare. Mest beroende på att de inte går tillräckligt exakt för att passa mig. Utan jag kör via vanliga QUARTZ-ur. Mitt senaste blev ett solcellsdrivet SEIKO-ur.

Jag har väl varit lite fundersam hur det skulle gå med freightflighterna mellan the UK och Skandinavien eftersom alla personflighter i större delen av EU ligger nere. Men efter bara 5 dagar dök min SEIKO SNE393 P2 upp med posten häromdagen från the UK. Blev ärligt talat supernöjd med den.

Här är ett några bilder på den i strålande solsken. Det är ju en "solar" klocka. Skrattande

[url=forumbilder.com/images/2020/03/30/elektronikfreak_seiko-SNE393P2-3.jpg]STÖRRE BILD[/url]

[img]forumbilder.com/images/2020/03/30/elektronikfreak_seiko-SNE393P2-3.jpg[/img]

[url=www.forumbilder.com/images/2020/03/29/elektronikfreak_seiko-SNE393P2-1.jpg]STÖRRE BILD[/url]

[img]www.forumbilder.com/images/2020/03/29/elektronikfreak_seiko-SNE393P2-1.jpg[/img]

[url=www.forumbilder.com/images/2020/03/29/elektronikfreak_seiko-SNE393P2-2.jpg]STÖRRE BILD[/url]

[img]www.forumbilder.com/images/2020/03/29/elektronikfreak_seiko-SNE393P2-2.jpg[/img]

Svar på tråden Använder ni armbandsur ännu?