Anonym skrev 2012-12-14 17:49:09 följande:
Jag är också ensam mamma med ett spädbarn och tillåter umgänge i mitt hem ett par dagar i veckan. Jättebra att få hjälp så jag kan göra hushuållssysslor under tiden men det är jobbigt också eftersom jag har känslor för barnets pappa fortfarande. Förstår mammor som inte vill ha umgänge i sina hem. Ta det lugnt. Har kollat detta med famrätt redan. Du kan inte kräva umgänge i hennes hem lika lite som någon kan kräva att få komma ditt hem om du inte vill det. När barnet är ca ett år eller ännu tidigare kan du börja ha umgänge på egen hand, först några timmar, sedan en halv dag, sedan en hel dag. och slutligen med övernattning. Gå inte till tingsrätten nu. Du förlorar på det! Då ses det som att ni inte kan samarbeta, du måste låta mamman amma i fred osv.
Tyvärr så ser inte den här mamman fördelarna med att jag får vara med att hjälpa till med vår son.
Känslor har hon inga, efter vad hon sagt iaf, och det måste jag ju lita på.
Jag vill bara att jag ska få vara med i min sons liv, jag ser bara fördelar med det.... men de är ju svårt när den andra parten inte ser samma sak. På soc sa dom att jag inte ens får gå en liten runda med barnet i barnvagn själv..... för han kunde ju bli hungrig ? ......jamen vad gör man då ? går hem igen kanske ? lr ja, dit mamman finns då.
Amma har hon inga som helst problem med att göra framför mig.
Samtal måste vi ha, men de dröjer ju en månad till...... så det känns inte skoj..... is i magen sägs det..... men jag missar massor, de händer mkt med barnet på en vecka ser jag..