• Anonym (ingen alls)

Är helt ensam till Julafton

Spelar kanske inte någon roll då jag är ensam alla dagar
    om året med, men just Julafton gör spec Ont! 

Nej jag har ingen, ingen alls!
    Ville bara skriva av mig.
    God Jul 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 16:09
    Ni är bäst...alla ni som har skrivit till mig å ni som har bjudit mig
    jag är glad att jag skrev denna tråden även om jag tvivlade i början....

Den som undra vem jag ringde....jag ringde en vän som tyvärr redan åkt så klart
    o den andra låg med kräksjukan.....

Det är inte att jag inte har vänner idag på julafton som svider, vänner har jag ( inte dom på facebook)
    Det är mest familj jag saknar...mamma död, ingen pappa el syskon, igen mormor el morfar inga kusiner...
    Julen är ju mest för familj....!!!!!!

Jaja.....jag har ialla fall städat och gjort mig fin, smink o bästa kläderna på:)
    jag får väl vara tacksam, jag har en fin bostad, ok med pengar, o en fin bil, jobbar på h&m viktigast är att jag är frisk snäll o omtänksam:)

Nu ska jag dricka lite vin:) o kolla på film:)

Även då jag inte känner er så vill jag Tacka föratt ni finns o tagit tid att skriva:) God jul till er från mig. Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 21:21
    Hej mina kära familjelives-vänner.... Är såååå glad över att julafton är över...för mig är den de iallafall
    Åååååå fy va den har varit jobbig, även om jag försökt göra de bästa ut av den
    men va fan...hur kan man göra de bästa ut av Julafton när man är själv...om man nu inte vill vara själv.....

Ny år ska jag med jobbar kompisar, vill inte då dom är rätt så ytliga men va fan jag vill inte vara själv
    spec vid tolvslaget!!!!!

Nää mina kära nästa år ska de banne med vara annorlunda (hoppas d).....!

Men måste säga...utan er hade denna ångest fyllda dagen varit värre...
    Tack Tack... Jag önska att jag kände er jag undrar ibland ( Vem är denna person som skriver så snälla saker)

Ni är guld värda!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-01 16:04
    Ja om tre måander blir väl en av dom mest lästa här igenGråter
    Men tänkte att denna gången att man kunde kanske fira tillsammans på RIKTIGT denna gången
    nån mer som vet att dom blir ensam i jul?Hjärta

• Svar på tråden Är helt ensam till Julafton
  • Anonym
    Anonym (ingen alls) skrev 2013-01-07 17:10:16 följande:
    Skit alltsååå....... Ska inte fråga ut dig en massa men Jag hoppas att du mår bra då? Kram på dig{#emotions_dlg.flower}
    Nu mår jag rätt okej, jag vet inte riktigt vad som hände faktiskt. Självmordsförsök är läkarnas slutsats, en granne hittade mig medvetslös en förmiddag och då hade jag tagit väldigt mycket tabletter och druckit mycket alkohol. Sedan hade jag en kniv intill mig så därför ansåg läkarna att det var ett självmordsförsök. Själv minns jag inte så mycket från de dagarna, det enda jag minns var att jag drack vin och sprit, sov och var ledsen.
  • Anonym (ingen alls)

Men tänkte att denna gången att man kunde kanske fira tillsammans på RIKTIGT denna gången

• Anonym (d)
    Anonym (ingen alls) skrev 2013-10-01 16:03:52 följande:
    Vart bor du? 
    Det finns en sida på nätet som heter citypolarna, där brukar det läggas upp fester och sammankomster för alla åldersgrupper. Nyårsfester, folk som är ensamma på julen, midsommar ect. 
  • Nisse300

Hej på dig.Istället för att riskera att träffa några idioter jag menar främmande som man inte
    känner till  deras bakrund  föra att fira julafton med.Mitt förslag är att boka något trevligt hotell
    med gemensamt julfirande.Här i Dalarna är ju det gott om sådana erbjudanden .Är själv änkling
    men har tre söner med familj,men känner ofta ensamhet i vardagen.Mem ska inte klaga då jag
    ändå har en familj att träffa. 

• Nisse300

Sedan för att träffa andra har du inga intressen gå med i en förening , om du är
    troende gå till kyrkan för att träffa folk..Om du är ateist gå med i humanisterna
    Sverige.Men om din ensamhet har gått för långt och du är deppad behöver du
    kanske ha annan hjälp för att få tillbaka orken att ta sig ur ensamheten. 

• diamantina

Hallå. Jag vill fira en alternativ jul detta år. Var ensam förra julen och fick tid att tänka efter. Har en nyfödd nu att ta hand om, men inte mina andra barn. Ligger i vårdnadstvist med exet. Vill inte med ett falskt leende låtsas som om julen är underbar. Jag blir ju inte ensam då jag har sonen och sambo men vill ändå göra något för någon annan ensam om jag kan. <3

• Fille88

Ts, är det någonting man kan göra för dig ? :) Du ska inte behöva vara ensam på julafton ! :)

• Ensam jul

Kommer att bli en ensam jul i år, blir ledsen och deprimerad när jag tänker på det :(

Funderar om man skall våga gå till "jul i gemenskap" som kyrkan anordnar.
    Men har svårt för nya kontakter, är rädd att man bara kommer att stå i ett hörn när man inte känner någon.
    Jobbigt när man har lite social fobi.

Julen har blivit till en av de jobbigaste högtiderna.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Hopplöst)

Tyvär lever jag av onda människor, sjukhus ambulans och grannar.
    Vill inte leva. Dessa människor gör mitt liv värre och värre för var månad jag inte klarar av att begå självmord.

Svar på tråden Är helt ensam till Julafton