• Anonym (ingen alls)

Är helt ensam till Julafton

Spelar kanske inte någon roll då jag är ensam alla dagar
    om året med, men just Julafton gör spec Ont! 

Nej jag har ingen, ingen alls!
    Ville bara skriva av mig.
    God Jul 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 16:09
    Ni är bäst...alla ni som har skrivit till mig å ni som har bjudit mig
    jag är glad att jag skrev denna tråden även om jag tvivlade i början....

Den som undra vem jag ringde....jag ringde en vän som tyvärr redan åkt så klart
    o den andra låg med kräksjukan.....

Det är inte att jag inte har vänner idag på julafton som svider, vänner har jag ( inte dom på facebook)
    Det är mest familj jag saknar...mamma död, ingen pappa el syskon, igen mormor el morfar inga kusiner...
    Julen är ju mest för familj....!!!!!!

Jaja.....jag har ialla fall städat och gjort mig fin, smink o bästa kläderna på:)
    jag får väl vara tacksam, jag har en fin bostad, ok med pengar, o en fin bil, jobbar på h&m viktigast är att jag är frisk snäll o omtänksam:)

Nu ska jag dricka lite vin:) o kolla på film:)

Även då jag inte känner er så vill jag Tacka föratt ni finns o tagit tid att skriva:) God jul till er från mig. Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 21:21
    Hej mina kära familjelives-vänner.... Är såååå glad över att julafton är över...för mig är den de iallafall
    Åååååå fy va den har varit jobbig, även om jag försökt göra de bästa ut av den
    men va fan...hur kan man göra de bästa ut av Julafton när man är själv...om man nu inte vill vara själv.....

Ny år ska jag med jobbar kompisar, vill inte då dom är rätt så ytliga men va fan jag vill inte vara själv
    spec vid tolvslaget!!!!!

Nää mina kära nästa år ska de banne med vara annorlunda (hoppas d).....!

Men måste säga...utan er hade denna ångest fyllda dagen varit värre...
    Tack Tack... Jag önska att jag kände er jag undrar ibland ( Vem är denna person som skriver så snälla saker)

Ni är guld värda!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-01 16:04
    Ja om tre måander blir väl en av dom mest lästa här igenGråter
    Men tänkte att denna gången att man kunde kanske fira tillsammans på RIKTIGT denna gången
    nån mer som vet att dom blir ensam i jul?Hjärta

• Svar på tråden Är helt ensam till Julafton
  • Liljan77
    Allante skrev 2012-12-24 12:37:54 följande:
    Liljan - din relation har havererat - du har bara? barnet och på deltid.

Varför har du inte familj att vara med - tänker mer på föräldrar osv 
    Jag har föräldrar o 4 syskon.
    Min ena syster är o har alltid varit konstig,för att inte säga knäpp.O mina andra syskon o föräldrar står på hennes sida.Allt som går fel i hennes liv,är mitt fel eller om någon i familjen gör fel i hennes ögon beror det på mig.
    Som det är nu så går hon omkring o säger att jag är död,liksom hennes äldsta barn som är 16år.
    Hennes ex-man som jag har träffat 2 gånger,hotade mig på facebook o då sa mina föräldrar att anmälde jag honom,så ville de inte veta av mig.Givetvis anmälde jag honom.Dock hände inget med den anmälan.
    Jag vet inte varför han hotade mig.

När vi var små fick hon allt hon pekade på o kom undan med allt hon gjorde.
    Jag fattar inte varför min familj är som de är.
    Jag bor sen 10 år,20 mil ifrån dem o har ingen vidare kontakt.Senast var då jag vart hotad för 2 år sen.
    2 syskon är skyldiga mig större summor pengar o dem lär jag inte få tillbaka. 

Jag vart moster igen i somras o trots att jag har flera kusiner,övrig släkt o gamla bekanta på facebook,så var det ingen som talade om det för mig.Fick se det av en slump för några veckor sedan. 
    Förra året hade var det släktkalas men ingen sa något om det till mig.
    Jag har alltid varit det svarta fåret,trots att jag har gjort allt för att få *vara med*.
    Tyvärr så har min son påverkats,då han frågar utan att förstå varför han inte får träffa dem.

Rörigt svar,men skulle jag berätta allt o lite till,skulle inte sidan räcka till. 
  • Liljan77
    Januariblomma skrev 2012-12-24 13:00:22 följande:
    Jag dömer ingen, har däremot en fråga som jag försiktigt vill ställa...

Hur kan man inte ha någon?
    Inget påhopp, ingen idiotförklaring, inget elakt, jag undrar bara.
    Tänk att det har jag frågat mig många gånger.
    Har man inte rätt utseende,pengar,rätt jobb o känner rätt folk,så blir man ensam.

• prospicientia
    Orcha skrev 2012-12-24 17:53:40 följande:

Vi kanske skulle dela en massa humorklipp från youtube?

(och skita i fb, maybe?)
    Drömmer
    Tänkte faktiskt på det.  SkrattandeSkrattande 

">

Katt på er alla!

• prospicientia
    Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-24 17:15:13 följande:
    Ooo nej nej kära du.....jag är väldigt nere, mår skit fyy faaaan...men vad ska jag göra:(

vist har jag gråtit...gråter än....mer än så kan jag inte göra

men ååå vad jag vill skrika ut hat på facebook hahaha vill be alla där å dra åt --------

men de e bara en tanke för stunden.
    kram kram till dig 
    O, nej, inte Faceook! Jag får panik bara jag hör det! Bara massa krav och tvång! 

Jag brukar skriva av mig och läsa böcker när jag är ensam. Om jag gråter medan jag läser en bok om något förfärligt ämne så är jag ju på något sätt delaktig i någon annans lidande och det känns lite bättre. Hur konstigt det än låter. Tror närhet är vad vi alla behöver. Genuin mänsklig kontakt. Skratt, gråt, kramar ... Vi behöver dela, känna att andra privilegierar oss med att berätta om saker ur deras privata liv, bli bemötta där vi är här och nu så att man för ett ögonblick glömmer tiden och att vi en gång skall dö. Tror var och varann vill det. För många jäktar bara livet på. Andra är understimulerade. Men de som har fullt av vänner och folk runt omkring sig är nog precis lika ensamma många gånger egentligen, tror jag.    
  • Anonym (ingen alls)
    Anonym (:() skrev 2012-12-24 18:34:48 följande:
    får jag med vara med här??

sitter ensam med en bebis. mina stora killar e hos sin pappa o min man kom huxflux på att han måste åka o hälsa på sin morbror som sitter ensam. jag va med välkommen men när jag brata med morbrodern vid middas tid så va han väldigt full redan då så ville inte med. 

vi hade bestämt att bara tat lungt o vara hemma på jul så sa till min släkt att vi inte kommer o det hade redan börjat mörkna när min man åkte då ville jag inte sätta mej o köra till mina släktingar 10 mil bort.

Du får jätte gärna vara med:)
  • Anonym (:()
    Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-24 18:56:23 följande:
    Du får jätte gärna vara med:)
    tack!! 
    e väl kanske iofs mitt eget fel att jag e ensam men orkar inte fira med nån som e i det stadiet att han älskar mej o min man o alla andra kan dra åt helvete 
  • prospicientia
    Orcha skrev 2012-12-24 18:50:54 följande:

" rel="nofollow" target="_blank">

Feel good-länk
    Ja, det var ju otroligt att han kunde vara så oerhört känslosam och sen vara så avslappnad inne i det han gjorde med 110% som att det blev honom själv. 

Nice.  SoligSkrattande Man skall våga tro på det man gör! Våga tro på förändring. 

Får mig att vilja gå och sätta mig och träna på

• Orcha
    prospicientia skrev 2012-12-24 19:06:34 följande:
    Ja, det var ju otroligt att han kunde vara så oerhört känslosam och sen vara så avslappnad inne i det han gjorde med 110% som att det blev honom själv. 

Nice.  SoligSkrattande Man skall våga tro på det man gör! Våga tro på förändring. 

Får mig att vilja gå och sätta mig och träna på
    " rel="nofollow" target="_blank">

Så vackert!!!
    Tack M.
    Lyckas du med hälften så är det otroligt.
    Jag har aldrig blivit sviken av mitt täcke. I <3 täcke.
  • Anonym (ingen alls)
    Anonym (:() skrev 2012-12-24 19:02:29 följande:
    tack!! 
    e väl kanske iofs mitt eget fel att jag e ensam men orkar inte fira med nån som e i det stadiet att han älskar mej o min man o alla andra kan dra åt helvete 
    Du har rätt
Svar på tråden Är helt ensam till Julafton