• Anonym (ingen alls)

Är helt ensam till Julafton

Spelar kanske inte någon roll då jag är ensam alla dagar
    om året med, men just Julafton gör spec Ont! 

Nej jag har ingen, ingen alls!
    Ville bara skriva av mig.
    God Jul 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 16:09
    Ni är bäst...alla ni som har skrivit till mig å ni som har bjudit mig
    jag är glad att jag skrev denna tråden även om jag tvivlade i början....

Den som undra vem jag ringde....jag ringde en vän som tyvärr redan åkt så klart
    o den andra låg med kräksjukan.....

Det är inte att jag inte har vänner idag på julafton som svider, vänner har jag ( inte dom på facebook)
    Det är mest familj jag saknar...mamma död, ingen pappa el syskon, igen mormor el morfar inga kusiner...
    Julen är ju mest för familj....!!!!!!

Jaja.....jag har ialla fall städat och gjort mig fin, smink o bästa kläderna på:)
    jag får väl vara tacksam, jag har en fin bostad, ok med pengar, o en fin bil, jobbar på h&m viktigast är att jag är frisk snäll o omtänksam:)

Nu ska jag dricka lite vin:) o kolla på film:)

Även då jag inte känner er så vill jag Tacka föratt ni finns o tagit tid att skriva:) God jul till er från mig. Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 21:21
    Hej mina kära familjelives-vänner.... Är såååå glad över att julafton är över...för mig är den de iallafall
    Åååååå fy va den har varit jobbig, även om jag försökt göra de bästa ut av den
    men va fan...hur kan man göra de bästa ut av Julafton när man är själv...om man nu inte vill vara själv.....

Ny år ska jag med jobbar kompisar, vill inte då dom är rätt så ytliga men va fan jag vill inte vara själv
    spec vid tolvslaget!!!!!

Nää mina kära nästa år ska de banne med vara annorlunda (hoppas d).....!

Men måste säga...utan er hade denna ångest fyllda dagen varit värre...
    Tack Tack... Jag önska att jag kände er jag undrar ibland ( Vem är denna person som skriver så snälla saker)

Ni är guld värda!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-01 16:04
    Ja om tre måander blir väl en av dom mest lästa här igenGråter
    Men tänkte att denna gången att man kunde kanske fira tillsammans på RIKTIGT denna gången
    nån mer som vet att dom blir ensam i jul?Hjärta

• Svar på tråden Är helt ensam till Julafton
  • Anonym (ingen alls)
    Orcha skrev 2012-12-24 17:19:32 följande:
    Kom på en kommentar av ett engelskt humorpar, där julklappen till den ena bestod i en tom toapappersrulle med en ditklistrad bild i ena änden. Typ kikare. Med texten;
    You sad pithtic winker!
    Kommentaren;
    Hmmm, wonder what it means?, är oslagbar för en torris som mig
    hahahaha tack behövde skratta :)
  • kapten howdy
    Orcha skrev 2012-12-24 17:19:32 följande:
    Kom på en kommentar av ett engelskt humorpar, där julklappen till den ena bestod i en tom toapappersrulle med en ditklistrad bild i ena änden. Typ kikare. Med texten;
    You sad pithtic winker!
    Kommentaren;
    Hmmm, wonder what it means?, är oslagbar för en torris som mig
    haha Skrattande
  • kapten howdy
    Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-24 17:16:31 följande:
    haha jaså....? tala om för mig hur du gör? alltså att du inte känner dig ensam o så? kram
    Äsch. Inget speciellt. Köpt det jag vill ha till mig själv. Skall äta gott (bacon och ägg) och se en film. Glad

• Orcha
    prospicientia skrev 2012-12-24 17:31:01 följande:
    Vi är nog många som är ensamma. Vi kanske skulle slå oss ihop? Ensamma klubben? Hihihihi!!! SkrattandeSkrattande
    Det har vi ju redan gjort.
    FL rockar, ibland (läs, på julafton)
    Jag har aldrig blivit sviken av mitt täcke. I <3 täcke.
  • Anonym (ingen alls)
    prospicientia skrev 2012-12-24 17:31:01 följande:
    Vi är nog många som är ensamma. Vi kanske skulle slå oss ihop? Ensamma klubben? Hihihihi!!! SkrattandeSkrattande
  • Anonym
    Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-24 17:15:13 följande:
    Ooo nej nej kära du.....jag är väldigt nere, mår skit fyy faaaan...men vad ska jag göra:(

vist har jag gråtit...gråter än....mer än så kan jag inte göra

men ååå vad jag vill skrika ut hat på facebook hahaha vill be alla där å dra åt --------

men de e bara en tanke för stunden.
    kram kram till dig 
    Det med facebook känner jag igen.
    Men jag är ändå glad att jag klarar av det ganska bra. Har pratat med många idag som verkar må ännu sämre. Chattade tidigare idag med en man som kände sig så ensam förra julen att han köpte ett gosedjur bara för att ha någon att prata till :(
  • Orcha
    Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-24 17:24:40 följande:
    hahahaha tack behövde skratta :)

Vi kanske skulle dela en massa humorklipp från youtube?

(och skita i fb, maybe?)
    Drömmer
    Jag har aldrig blivit sviken av mitt täcke. I <3 täcke.
  • Anonym (nästan ensam)

Hej
    hoppas ni trots allt inte har det allt för trist när ni är helt ensamma.

Har själv valt att fira ensam i år(jag o min sambo), vila, laga lite god mat, titta tv o film 
    Inga släktingar, barn eller vänner alls i år. Inga krav. Första gången någonsin(är 43). Har faktiskt längtat....

Inga julklappar, har istället skänkt pengar till Stadsmissionen för att förgylla för de som inte alls har någonting.
    Vi har ju i alla fall varandra.   

Ha en trivsam lugn dag på er...   

• Anonym (:()

får jag med vara med här??

sitter ensam med en bebis. mina stora killar e hos sin pappa o min man kom huxflux på att han måste åka o hälsa på sin morbror som sitter ensam. jag va med välkommen men när jag brata med morbrodern vid middas tid så va han väldigt full redan då så ville inte med. 

vi hade bestämt att bara tat lungt o vara hemma på jul så sa till min släkt att vi inte kommer o det hade redan börjat mörkna när min man åkte då ville jag inte sätta mej o köra till mina släktingar 10 mil bort.

Svar på tråden Är helt ensam till Julafton