• Hysterika

20 kg ska bort! Någon mer?

Efter en viktuppgång pga graviditet så ska nu 20 kg bort!
    Någon mer som ska ner mycke?
    Började på pulverdiet idag & ska köra ren kur i minst 2 veckor

• Svar på tråden 20 kg ska bort! Någon mer?
  • Almis11

Fattar inte riktigt tråden.. om det är pulverdiet ren kur så får man ju inte äta någonting om man ska ligga i ketoszonen? Hur tänker ni? Asså jag undrar vad det är ni menar med ren kur?

• Almis11
    JM76 skrev 2013-02-01 09:29:00 följande:
    Det värsta är att man börjar småfuska... Min man kör samma som jag, men han har sagt att han vill försöka börja föra in mer kolhydrater nu. Jag är rädd att minskningen ska stanna upp helt om jag gör det, men det blir svårt att låta bli om han börjar. Iofs kommer han att köra långsamma kolhydrater, men jag känner mig ändå inte riktigt redo för det. Kanske ska vara stenhård mot mig själv i helgen bara för att få ett resultat på vågen till veckan så att jag får motivation att fortsätta vara duktig.

Men om man äter är det ju inte en ren kur?
  • Almis11
    Almis11 skrev 2013-02-01 09:32:54 följande:

Fattar inte riktigt tråden.. om det är pulverdiet ren kur så får man ju inte äta någonting om man ska ligga i ketoszonen? Hur tänker ni? Asså jag undrar vad det är ni menar med ren kur?

Sorry såg nu att det inte var en "pulver-tråd" utan en del går ner på andra sett med!
  • MikaelaDuumboO

Jag är äntligen rökfri, vikten har nog stått rätt stilla då jag haft influensan och inte orkat göra något :/ men igår blev det en liten springtur med hunden och ska också försöka springa på bandet idag innan jag och en killkompis ska träna rygg :) ska hänga på honom till gymmet i princip varje dag nu och köra styrka och cardio kör jag ensam eller med en tjejkompis :)

• JM76
    MikaelaDuumboO skrev 2013-02-01 10:36:12 följande:
    Ska komma i smaljeansen till första mars!
    Ska inventera garderoben  i dag. Helt klart. Och plocka undan sånt som är för bekvämt när man är för tjock, t ex alla mammabyxor (som jag ju faktiskt inte ska behöva 6 månader efter att bebisen kommit ut).
  • SarahO
    Hysterika skrev 2013-02-03 20:00:37 följande:
    Nån som kör lchf?

Jag gör de, jag och sambon :D
  • Lollo1987
    SarahO skrev 2013-02-03 20:26:59 följande:

Jag gör de, jag och sambon :D
    Jag har gått ner 14 kg sen 18 december
    Med hjälp av Reductil
    Slå det alla Har 10 kg till mitt Mål
    Kramiz alla
  • SarahO
    Lollo1987 skrev 2013-02-03 20:36:29 följande:
    Jag har gått ner 14 kg sen 18 december
    Med hjälp av Reductil
    Slå det alla Har 10 kg till mitt Mål
    Kramiz alla

Oj, härligt! Jag har 25 kilo kvar till mitt mål :)
  • LsH

Jag orkar inte med några strikta dieter, då tappar jag motivationen direkt. Jag kör med lchf inspirerat, alltså har slutat med pasta, ris, potatis, mjukbröd m.m. Brukar ta rotfrukter till maten istället, eller keso, beroende på vad vi äter. Smidigt när man kan äta i stort sett samma sak som resten av familjen, slipper även förklara mig för 3-åringen som undrar varför jag inte äter samma, så himla uppmärksam den där lilla

Hade lite paus i helgen, hade efterlängtad barnvakt och passade på att unna oss middag och bio på tumanhand, och då hade jag ingen lust att tänka på vad jag åt Men idag kör jag på igen, när motivationen tryter så påminner jag mig själv att till maj kan du väl ändå stå ut, och det brukar funka. Har gått ner 12 kg sedan augusti, har ca 15 kg kvar. 

• Hysterika

12 kg är ju bra jag måste hålla mig borta från onyttigheter o träna mycke så kanske ja går ner mina 14 kg

• LsH

Det "braiga" med att räkna kalorier är att man kan äta onyttigheter, fast inom rimliga gränser så klart. Skulle nog aldrig lyckas gå ner så mycket om onyttigheter var ett big no no. Jag tycker att jag lär mig att äta gott med måtta, annars är jag en sån som gärna ska ha mycket av allt

Svar på tråden 20 kg ska bort! Någon mer?