• Anonym

Behöver råd!

Hej! Jag är en tjej på 23 år, ca 167 lång och väger 83kg. Jag har 2 underbara barn. Men nu till det jag behöver hjälp med. Det är min övervikt efter dessa graviditeter. Jag behöver tips på vad jag ska äta till frukost? Middag? Kvällsmat? Mellanmål? Även vad som är bra att träna? Magen är sladdrig, och jag känner mig stor i övrigt! Snälla jag hoppas du kan ge mig råd/tips?

• Svar på tråden Behöver råd!
  • Träningsexpert Elmina

Tänk grönsaker, bär, magert protein (bönor, fisk, kyckling, ägg, skaldjur, kesella, keso) nyttigt fett men inga stora mängder (avokado, fisk, nötter, frön, olja) och fullkornsprodukter (grovt bröd, havregryn, råris, fullkornspasta) drick enbart vatten och ät långsamt.

Planera dina måltider i förväg.

till frukost är gröt och ägg bra
    Mellanmål: frukt och keso
    Lunch /middag: halva tallriken grönsaker, fullkorn och magert protein
    Kvällsmat: lite soppa eller en knäckemacka med magert pålägg

Träna det du tycker om, varva styrka med kondition och tänk framförallt på att röra dig varje dag. 

Lycka till 

• Anonym

Du kan inte skriva ett kostschema till mig för en vecka?

• Träningsexpert Elmina

Hej igen

Jag får ofta förfrågningar om mer personlig kost- och träningshjälp. Då jag behöver ha mer bakgrundsinformation när jag gör kostschema och lägger ner mycket tid för dessa är du är välkommen att kontakta mig på foraldrafitness@gmail för mer info och prisuppgifter.

• Anonym

Hej!
    Hade en liten fråga angående ammning och träning?
    Är det farligt och träna när man ammar? Händer det nått med mjölken?
    Kan man amma direkt när man har tränat?   

• Anonym (hjälp)

Hej!

En liten fråga. Jag har börjat köra LCHF, och har redan gått ner nästan 2 kilo på 1 vecka.
    Men min mage hänger, och låren är stora, vad ska jag träna mest för att de ska försvinna?    

Svar på tråden Behöver råd!