• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blir du berörd av detta?
  • Litet My

Jellybeanbaby: fast hon har varit härinne och läst en del och skrivit en hel del kommentarer på sitt forum om fl glatt påhejad av "sekten", tror även hon föröängesedan även varit här, för några år sedan hade de tävling på hennes forum om vem som kunde hitta mest dumma kommentarer härinne om Shn och AW, rätt omoget av en kvinna närmare 70 kan jag tycka

• Höghus

Exakt. Jag vet att hon varit här inne tidigare. Hennes "sektmedlemmar" brukar även vara snabba att anmäla allt som anmälas kan här och "skvallra" i AW-forum om den kritik som ges här. Ofta resulterar det i att trådar tas bort där och inlägg försvinner här.

• skogsvitter
    Jellybeanbaby skrev 2013-02-03 23:24:52 följande:
    Ett av mina inlägg togs bort, fick en varnin. Så jag har totalt fraserat om det. Får väl också påminna om att AW faktiskt inte är en medlem på FL, på förekommen anledning.
    Fick också inlägg borttaget och jag skulle nog inte vara så säker på att hon inte är här, tidigare har hon haft stenkoll på familjeliv och vad som sägs om henne här. Jag lovar att hon är inne och lusläser vartenda ord i alla dessa trådar.
  • purple box
    skogsvitter skrev 2013-02-04 10:48:21 följande:
    Fick också inlägg borttaget och jag skulle nog inte vara så säker på att hon inte är här, tidigare har hon haft stenkoll på familjeliv och vad som sägs om henne här. Jag lovar att hon är inne och lusläser vartenda ord i alla dessa trådar.
    Samma tanke här. Annars skulle hon väl inte veta allt "hemskt" som sägs?
  • Natulcien
    Jag fick tre inlägg borttagna... Tyst
  • Höghus

Även jag har fått inlägg borttagna. Tycker personligen att det är märkligt att FL går AW-anhängarnas ärenden och censurerar kritik. Många av de inlägg som försvunnit har på intet sätt varit mot reglerna. Åsikter om offentliga personer är knappast personangrepp.

• Loriyana

Tror nog den paranoida här är du och inte AW
  • Höghus

Loriyana: Skogsvitter är knappast paranoid med tanke på hur mycket snack om FL och olika medlemmar här det varit på AW- forum genom åren.

• skogsvitter
    Loriyana skrev 2013-02-04 15:18:36 följande:

Tror nog den paranoida här är du och inte AW
    Va?! Vi vet ju för ett faktum att AW brukar vara här inne, hon har tidigare i egen hög person svarat i trådar som handlar om henne och hon har uttryckt fler än en gång i sina krönikor och på sitt eget forum att hon varit inne och läst sådant som vi skriver om henne, hon hänvisar till specifika trådar ibland osv. Det har tom hänt att hon nämnt specifika användarnamn på oss som skriver här (inte mitt mig veterligen men andras som är mer aktiva i frågorna kring henne än vad jag är) när hon smutskastar FL eller försöker försvara sig, så att kalla mig paranoid kändes ju rätt löjligt och inte särskilt träffande...
  • skogsvitter
    Höghus skrev 2013-02-04 15:15:48 följande:
    Även jag har fått inlägg borttagna. Tycker personligen att det är märkligt att FL går AW-anhängarnas ärenden och censurerar kritik. Många av de inlägg som försvunnit har på intet sätt varit mot reglerna. Åsikter om offentliga personer är knappast personangrepp.
    Det har varit i diskussion tidigare, det verkar som att FL är rädda att stöta sig med henne och vi fick ju något mjäkigt svar när vi klagade på varför inläggen om hennes metoder togs bort i en tråd som engagerade många. Minns inte exakt hur de försvarade rensningen av inlägg men de menade att det var personangrepp och att Hon inte accepterar sådana så därför blev de borttagna. Dock var massor av inläggen inte alls några personangrepp utan tydlig kritik mot metoderna och inte mot henne som person.
  • Höghus

skogsvitter: Minns att det var något sådant. Var det inte i samband med att barnläkarföreningen anmälde och tryckpressvideon spreds som en löpeld innan den togs bort? Typ 2009-10?

• skogsvitter
    Höghus skrev 2013-02-04 16:44:02 följande:
    skogsvitter: Minns att det var något sådant. Var det inte i samband med att barnläkarföreningen anmälde och tryckpressvideon spreds som en löpeld innan den togs bort? Typ 2009-10?
    Ja det kan nog stämma!
  • jwrh

Jag har läst hela tråden som någon nämnde här tidigare, om "Hur man buffar en bebis som ställer sig i krypställning" nått hette den. Hur kan man gå så in i något att man blint följer "råd" från okända människor på ett forum och fullständigt går emot sina instinkter som mamma? Jag vill bara skaka den mamman och säga åt henne att stanna upp och reflektera över vad det är hon gör egentligen. Det är läskigt att det inte är några som helst andra perspektiv som kommer till tals på det forumet. Att det faktiskt kan vara så mkt enklare än gråt och skrik, ramsor och bekräftelser och gud vet vad. 

• MalinEddie
    skogsvitter skrev 2013-02-04 16:15:58 följande:
    Det har varit i diskussion tidigare, det verkar som att FL är rädda att stöta sig med henne och vi fick ju något mjäkigt svar när vi klagade på varför inläggen om hennes metoder togs bort i en tråd som engagerade många. Minns inte exakt hur de försvarade rensningen av inlägg men de menade att det var personangrepp och att Hon inte accepterar sådana så därför blev de borttagna. Dock var massor av inläggen inte alls några personangrepp utan tydlig kritik mot metoderna och inte mot henne som person.
    Ja, jag minns ju då att jag fick en hel tråd som jag hade skapat borttagen när jag länkade till ett citat ur en tråd från AW forum i tråden.Det var allt, inga konstigheter alltså. Så här motiverade man det:
    "Ett inlägg som du har skrivit har tagits bort. Inlägg där man medverkar/uppmuntrar till olovlig spridning av program, spel, bilder, texter, noter, filmer eller musik är både olagligt och otillåtet enligt medlemsvillkoren. Här är en kopia på inlägget du skrev: "
    Jag ifrågasatte dock det hela och de la tillbaka tråden igen och jag fick en ursäkt. Det är ganska vanligt av någon anledning att både trådar och inlägg tas bort utan att det förekommer personangrepp i detta ämne. Ifrågasätt om ni känner att det är felaktigt.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

Förlåt, ett videoklipp var det jag länkade till från forumet. Sak samma ändå.

Avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden Blir du berörd av detta?