• agua

Alcudia 2013

Hej här kan alla som ska till alcudia till sommaren samlas! :)

Jag och min syster ska till Alcudia den första veckan i  Juni med min son som är 5 år. Har aldrig varit där tidigare men har hört att det ska vara ett familjevänligt ställe.
    Vi har bokat hotellet paraiso de alcudia med fritidsresor och stannar i en vecka.
    Ni får gärna tipsa och skriva om lite vad som helst som handlar om Alcudia. Tips på någon restaurang med clown/lekpark?
    Vart ska ni själva bo?

mvh agua

• Svar på tråden Alcudia 2013
  • mermaid

Vi åker till Alcudia 4/6. Tredje året på samma hotell! :)
    Åker med Ving och ska bo på deras Sunwing-hotell.
    Reser fyra vuxna (föräldrar och farföräldrar) samt två barn (1 och 5,5 år gamla).

• agua

Är i alcudia nu och det är så härligt så varmt och skönt :)

• vitatiger

Vad kul! hur varmt är det?

• Mamma till Philip Nova Elliot

Vi åker i början av juli och stannar 2 v. Ska till marina delfin verde och förra året åkte vi typ samma tid men till condesa de la bahia. Vilket toppenhotell!! (Vi hade andra planer för denna sommaren men det blev inte så denna resan bokades förra veckan och fångar det inte ledigt på condesa....) maken var iväg 2011 oxå och alcudia är verkligen vårt favoritställle. Reser med 3 barn och min mamma detta året. Svårt att boka in 3 barn på ett rum...LÄNGTAR!!

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
  • Marija78
    agua skrev 2013-06-01 12:46:16 följande:
    Är i alcudia nu och det är så härligt så varmt och skönt :)
    Jag ska också till Paraiso de alcudia i sommar Glad Reser i augusti med man och en 11-årig dotter GladSolig
    Väntar på att få höra hur du/ni har haft det, hur hotellet var, maten, poolen, stranden, staden mm Glad
  • agua

Tyckte det mesta var toppen med paraiso. Nära till hamnen, shopping, taxi-station precis utanför hotellet, stranden, frukosten var super. var ett bra grund utbud och sen utöver det var de nya saker att äta varje dag, ibland plättar anda dagar omelett, munkar, etc. Färsk pressad apelsin juice varje dag. Rummen var moderna men i mindre laget. Sängarna var dock lite för hårda för min smak. Poolen var fin! restaurangen där man kunde äta lunch hade inte super bra mat gå heller till någon restaurang utanför hotellet. Barnen hade barndisco varje dag var duktiga ledare från Sverige, Danmark och Nederländerna. De var varje dag vid poolen och dansa och lekte med barnen. Bamse var där lite då och då. Vi var in på marknaden i gamla alcudia där kan man pruta! Vi var mycket på shopping gatan där kan man åka karuseller och shoppa lite krims krams. Vill man köps kläder, väskor, kepsar, klockor så ska man gå på marknaden i gamla stan. Vi tog även bussen in till Palma och sedan till marineland där vi titta delfin show och lite andra djur.

• agua

Om din elva åring gillar lekplatser så måste ni gå på restaurangen tivoli restaurang and steak house. Du fortsätter rakt fram från hotellet och förbi rondellen. Fortsätt bara rakt fram förbi kanalbron och försätt på den gatan ni går förbi lunas grill och i nästa korsning är restaurangen tivoli

• Marija78

Låter helt underbart! Glad Tack för att du tog dig tiden att skriva ner allt Glad 

• vitatiger

härligt! det skulle bli 35 grader där nu såg jag!Cool

Svar på tråden Alcudia 2013