• Anonym (11årigmamma)

11 (snart 12) och gravid HJÄLP =(

Vet inte riktigt vad jag ska säga.... fick reda på för en vecka sedan att ja är gravid... 
    Jag fick min mens då jag var 10 år  och hade mitt första "samlag" då jag blivit 11
    jag vet att det är otroligt tidigt .... men detta har sina anledningar...

Jag vill behålla barnet ..... jag vet att det låter konstigt ... men ja vill verkligen inte göra abort...

Vad tycker ni jag ska göra? 

• Svar på tråden 11 (snart 12) och gravid HJÄLP =(
  • Stella Polaris

Nu får man väl inte skriva att man tror det är en trolltråd, så det gör jag inte heller. Sen kan jag ju tänka vad jag vill ändå. Men! För en del år sedan kände jag en tjej som var elva, fyllde tolv under det året jag lärde känna henne. Hon såg ut som sexton, var riktigt vacker och hade en pojkvän som var nitton. Som hon mer eller mindre bodde hos. Nu var hon (vad jag vet) inte gravid vid den åldern, men det hade lätt kunnat varit så. Tjejen kom från välordnade familjeförhållanden, pappan var polis. Jobbade på krim tror jag. Så, ja det är väl inte helt omöjligt att sådant här händer...

• K med lilla E
    Stella Polaris skrev 2013-03-08 15:51:45 följande:
    Nu får man väl inte skriva att man tror det är en trolltråd, så det gör jag inte heller. Sen kan jag ju tänka vad jag vill ändå. Men! För en del år sedan kände jag en tjej som var elva, fyllde tolv under det året jag lärde känna henne. Hon såg ut som sexton, var riktigt vacker och hade en pojkvän som var nitton. Som hon mer eller mindre bodde hos. Nu var hon (vad jag vet) inte gravid vid den åldern, men det hade lätt kunnat varit så. Tjejen kom från välordnade familjeförhållanden, pappan var polis. Jobbade på krim tror jag. Så, ja det är väl inte helt omöjligt att sådant här händer...
    Tror inte det gör något att man tror att det är trolltråd när den ligger i sandlådan :)

• Stella Polaris

[quote=69086565][quote-nick]K med lilla E skrev 2013-03-08 16:14:18 följande:[/quote-nick]

Stella Polaris skrev 2013-03-08 15:51:45 följande:
    Tror inte det gör något att man tror att det är trolltråd när den ligger i sandlådan :) Haha! Jag såg inte att den hamnat där
  • Stella Polaris
    Stella Polaris skrev 2013-03-08 16:22:17 följande:
    [quote=69086565][quote-nick]K med lilla E skrev 2013-03-08 16:14:18 följande:[/quote-nick]Tror inte det gör något att man tror att det är trolltråd när den ligger i sandlådan :) Haha! Jag såg inte att den hamnat där

Stella Polaris skrev 2013-03-08 16:22:17 följande:
    [quote=69086565][quote-nick]K med lilla E skrev 2013-03-08 16:14:18 följande:[/quote-nick]Tror inte det gör något att man tror att det är trolltråd när den ligger i sandlådan :) Haha! Jag såg inte att den hamnat där

Varför blir det så konstigt när jag ska citera?
  • gerd123
    Psychopath skrev 2013-03-08 09:52:53 följande:
    Fjantiga fördomar du har. Det är inte tillåtet att gifta bort någon inom Islam, att en del sen gör det är ju en annan femma. Du skriver på ett sätt som får folk att tro det är normen när det inte förhåller sig så i verkligheten.

Sen så jo, väldigt unga kan faktiskt föda och ta hand om ett barn, beror helt på vilka omständigheter och vilken kultur, tradition, mognad osv personen besitter. Det är en väldig mängd olika faktorer som spelar in. För några hundra år sedan var det inte ovanligt att 12-åringar gifte sig här i Europa, och därmed fick barn tidigt, och klarade av det ansvaret. Men nuförtiden när man inte ens är vuxen mentalt ens som 20-åring är det ju en helt annan sak och ingen 12-åring i dagens Europa skulle nog aldrig klara av att ta hand om ett barn på egen hand. 
    "Fjantiga fördomar"? Lägg ner tramset! Jag har ALDRIG hört talas om att en svensk elvaåring har sex och blir gravid i Sverige. MEN jag har hört talas om att det finns muslimska småflickor som lever i Sverige och som blir bortgifta mot sin vilja. 

Betyder det att jag påstår att det är en "norm" och att gäller ALLA muslimer. Orka
  • lillemmy

Hahaha ärligt talat jag tror att den som gjorde den andra tråden lyckades med de den vill , uppenbarligen ville den personen skapa en disskusion och det lyckades den verkligen med 

ahahah börjar bli osäker på vem som är mest patetisk, de som disskuterar eller den som gjorde tråden 

sedan ärligt talat . TÄNK om de är sant och någon faktist söker hjälp fyfan vad ni borde skämmas i såfall .

Vem vem den här tjejen kanske har alkoliserade föräldrar som inte bryr sig eller hon kanske faktist har blivit våldtagen sedan sitter en massa VUXNA människor och skriver en mamma skit  allvarligt nu tycker jag faktist folk får bestämma sig  , ena säger att hon ska förlita sig på vuxna sedan sitter folk och snackar en massa skit . 

Ärligt jag tror inte att de är på riktigt men TÄNK om det är på riktigt isåfall tycker jag synd om henne 

Fan då jag var 11 lekte jag med baribe  men tyvärr så har tiderna förändrats och jag känner folk som har förlorat oskulden vid 12 års ålder vilket jag tycker är SJUKT men så är fallet så varför skulle det vara så OTROLIGT att en 11 åring har haft sex?

• lillemmy

alltså jag skrev de där i den andra tråden 6 åring gravid eller vafan den nu hette

• Psychopath
    gerd123 skrev 2013-03-08 17:21:28 följande:
    "Fjantiga fördomar"? Lägg ner tramset! Jag har ALDRIG hört talas om att en svensk elvaåring har sex och blir gravid i Sverige. MEN jag har hört talas om att det finns muslimska småflickor som lever i Sverige och som blir bortgifta mot sin vilja. 

Betyder det att jag påstår att det är en "norm" och att gäller ALLA muslimer. Orka
    Du kan väl lägga ner, gamla gumma. Såhär skrev du: "Jag börjar fundera på om TS kanske är muslim? I den sfären gifter man ju bort sina döttrar när de är barn". Grovt generaliserande, men nej du kanske inte menade det så? Kanske dags att granska fakta innan du häver ur dig det ena och det andra? Du har hört på nyheterna att muslimska småtjejer blir bortgifta (ofta 11-åringar? har däremot "hört" om 17-åringar), jag hör på nyheterna var och varannan dag om svenskar som mördar sina barn, bebisar som hittas i gamla frysar, ungar dumpade på joggingspåret... Men jag vet att det är väldigt sällsynt, undantagsfall som florerar på nyehterna. Just därför GENERALISERAR jag inte svenskar som psykiskt galna barnamördare...
  • nevnarien
    Psychopath skrev 2013-03-09 16:21:00 följande:
    Du kan väl lägga ner, gamla gumma. Såhär skrev du: "Jag börjar fundera på om TS kanske är muslim? I den sfären gifter man ju bort sina döttrar när de är barn". Grovt generaliserande, men nej du kanske inte menade det så? Kanske dags att granska fakta innan du häver ur dig det ena och det andra? Du har hört på nyheterna att muslimska småtjejer blir bortgifta (ofta 11-åringar? har däremot "hört" om 17-åringar), jag hör på nyheterna var och varannan dag om svenskar som mördar sina barn, bebisar som hittas i gamla frysar, ungar dumpade på joggingspåret... Men jag vet att det är väldigt sällsynt, undantagsfall som florerar på nyehterna. Just därför GENERALISERAR jag inte svenskar som psykiskt galna barnamördare...
    Jag har hört 8-åringar som har blivit bortgifta med en 70-åring...
  • Psychopath
    nevnarien skrev 2013-03-11 15:03:35 följande:
    Jag har hört 8-åringar som har blivit bortgifta med en 70-åring...
    Vi pratade väl om Sverige nu och inte Iran? Drömmer
  • villyvicky

Klart du ska behålla barnet, det kommer säkert växa helt bra i din ännu ofärdiga kropp, som själv växer. Kommer säkert bli frisk ( ironi) inte alls få hjärnskador eller dylikt. Sen har du ju en inbyggd lekkamrat/docka! Bara det att den skriker, ofta. Och bajset är ju riktigt, inte vatten, som på låtsasdockorna. Kan bli illaluktande i klassrummet, fröken och dina klasskompisar kan börja klaga lite. Sen kommer du bli lite inlåst, kan inte gå ut och lattja på samma sätt med polarna som du är van vid, kanske lika bra det, ni verkar ju ta era lekar lite väl långt? Inte meningen att man ska bli gravid när man leker doktor, eller mamma, pappa, barn. Sen brukar sånt gå i arv, så räkna med att ditt barn blir gravid också vid 11, då blir du mormor vid 22, 23 år åldern, häftigt! Gammelmormor innan du ens fyllt 40. Herregud, du kommer ju få uppleva typ tio generationer, tänk hur många du kan sitta barnvakt åt! Yay!

• Östlund

Seriöst? Visst att jag tycker att folk börjar ligga vid för tidig ålder, men 11(12) år och GRAVID?

som villyvicky säger, du har inte ens börjat leva ditt liv och redan är mamma? Vad säger DIN mamma om det? Hon måste väl ha något att säga om det?
    Du kan inte leva livet, du får leva dom 2-3 första åren med ett skrikande barn som du inte har någon aning om hur man tar hand om det, dina vänner du skulle bygga upp större relationer försvinner, du blir ensam kvar, killar är inte mogna än och känner inte att dom vill ta hand om ett barn och vet lika lite som du. Det är mycket att ta in. Kommer din mamma ens försörja ditt barn då? Du kan omöjligen skaffa jobb än på ett tag..  

• fluff95

11 åringar kan visst skriva på det sättet, beroende på hur mogna de är!

dock så är man inte "byxmyndig" förrän 15 års ålder (tjejer) 16 för killar. Det är iaf den infon jag har fått.

Sen till dig TS: du är ett barn och du är inte mogen kroppsmässigt att föda barn! Det är liksom ett barn som ska ta hand om ett barn... det funkar inte! tror heller inte ens att dina föräldrar tillåter dig att behålla.

Så länge man är under 18 år har skolsyster, lärare skyldighet att anmäla vid misstankar om brott eller dylikt.

Ser också framför mig en utredning och typ stort kaos :S           

• Griseknoen35

Har aldrig hört att killar blir byxmyndiga vid 16. För tio år sen när jag va 15 så blev alla byxmyndiga vid 15 oavsett kön, religion, ras, sexualitet, osv...

• farhia

Hej
    Jag tycker att du inte borde göra abort. 
    Du gick igenom så mycke o jag tycker att du borde behålla barnet-
    Det spelar ingen roll om vad andra tycker.
    Det e många kvinnor som vill ha barn fast inte kan så du borde vara lycklig lottad att du ska få ett barn 
    MVH farhia

• Mammasomeung

Jag tycker du ska behålla barnet! Det ska jag göra! (Jag är 11 (snart 12) och är oxå gravid!)

• Betty Boop
    Mammasomeung skrev 2016-02-26 16:50:44 följande:

Jag tycker du ska behålla barnet! Det ska jag göra! (Jag är 11 (snart 12) och är oxå gravid!)

Om man har haft sexualkunskap i skolan så vet man att en graviditet varar i 9 månader! Denna tråd startades för 3 år sen så jag tror inte att TS längre funderar på att behålla barnet eller ej!
Svar på tråden 11 (snart 12) och gravid HJÄLP =(