• pangis

Många barn

Hej! Jag är en flerbarnsmamma som söker andra flerbarnsmamma. Jag väntar mitt 8de barn i slutet av året. Skule vara kul å få kontakt med er som har 5-6 eller fler barn, De är inte ofta man kommer i kontakt med någon som min situation. Hör av er.

• Svar på tråden Många barn
  • pangis

Vad kul att de är så många som är med här. Har inte haft tid att skriva på länge. Som jag skrev när jag starta tråden så har jag 7 barn från 20 ner till 3. Väntar en till i november. Men tror inte den stannar så länge. Tillbringa natten på förlossningen i natt, De hade satt i gång. De blev sprutor. Ska in igen å få mer spruta. Skriver mer sen.

• Tårtsmulan
    Lina1 skrev 2013-07-08 21:32:40 följande:
    Jag har 6 barn en tjej på snart 12 en tjej på 9 en kille på 7 en tjej på 5 en kille på 3 och en tjej på 1 . Vore jätte kul att knyta lite nya bekantskaper via fl särskilt  med andra föräldrar som har fler barn än den genomsnittliga familjen har.Jag känner iaf mig lite utanför och ensam ibland när jag kommer min stora härliga familj,ingen annan har ju stor familj som jag,inte någon jag känner iaf:) Någon som känner som jag? Fast trots skit snack,hårda ord och stirrande blickar så hoppas jag sååå mycket att jag kan få iaf en liten trollunge till:) 

Jag känner som du! Vi väntar nr lagom till nyår. Vart i landet bor du?
  • pangis

Tårtsmulan! Vem menar du ? Vad kul att de bara skiljer ett barn i familjen .Cool

• Tårtsmulan

Jag menade i första hand "Lina1" för jag kände igen mycket av hennes åsikter/tankar. Men dig också: ) hör gärna av er med ett pm så kan vi fortsätta kontakten! (Utan en massa som undrar om vi ska befolka jorden och inte har någon tv...)

• PetraD
    pangis skrev 2013-07-19 16:41:05 följande:

Vad kul att de är så många som är med här. Har inte haft tid att skriva på länge. Som jag skrev när jag starta tråden så har jag 7 barn från 20 ner till 3. Väntar en till i november. Men tror inte den stannar så länge. Tillbringa natten på förlossningen i natt, De hade satt i gång. De blev sprutor. Ska in igen å få mer spruta. Skriver mer sen.

Hur har det gått??
  • pangis

Hej ! De har gått bra, Jag var in på lördagen den 3 aug å fick spruta. Sen på kvällen så satte värkarna i gång igen. De blev ambulans in med blåljus. Väl inne så fick jag brickanylspruter för å stopa värkarna. Vart för varnad om att de kunde bli Uppsala om de inte av tog. Men de gjorde de. Tack å lov. Fick åka hem på söndagskvällen. Har inte känt nåt mera.  

• PetraD
    pangis skrev 2013-08-11 11:52:13 följande:

Hej ! De har gått bra, Jag var in på lördagen den 3 aug å fick spruta. Sen på kvällen så satte värkarna i gång igen. De blev ambulans in med blåljus. Väl inne så fick jag brickanylspruter för å stopa värkarna. Vart för varnad om att de kunde bli Uppsala om de inte av tog. Men de gjorde de. Tack å lov. Fick åka hem på söndagskvällen. Har inte känt nåt mera.  

Åh vad skönt att det gått bra!!
  • Baby Doll
    pangis skrev 2013-08-11 11:52:13 följande:
    Skönt att höra!

Hu mår ni andra Här började 4 av 5 dagis igen efter 13 veckors sommarlov. Minstingen får nog stanna hemma ett bra tag till :)

www.mybabydolls.blogg.se
    5 småttingar - www.mybabydolls.blogg.se
  • mysan77

Hejsan jag har sex barn 18,16,13,9,6,4år=) Skulle nog gärna ha en till men kan tyvärr inte då min livmoder sprack efter sista förlossningen. kul att se att det är så många som har fem lr flera barn.

• tilj75

Mysan77, men hjälp, sprack livmodern???? Låter ju hur läskigt som helst!

• wildlife

Någon som kan hjälpa oss? Vi ska köpa "ny" bil, en 9-sits vill vi ha. Men ska det vara bensinare eller disel? Den ska klara av att dra husvagn.

• tilj75

Vi har en Mercedes niositsig. Är kär i min bil! :)
    Fråga om du vill...

• wildlife

Hur är den i bagaget, mycket plats? Behöver få plats med barnvagn + hundbur. Har ni disel eller bensin? Vet du hur den är att dra släp/husvagn? Jag har tittat på dom, men maken är inte helt förtjust i dom...

• tilj75

Den är stooor i bagaget.
    Diesel.
    Maken drar vår husvagn som är över sju meter med den och tycker den är jättebra att dra med.
    Tror den heter vito.
    Gott om plats för ungarna bak och vi har kopplat ur airbagen fram och har bebis fram i mitten.
    Den är soppasnål dessutom :)

• wildlife

Är det den extra långa modellen eller en "vanlig"? Har hittat en Vito 111 CDI. Är det nått liknande ni har?

• tilj75

Vito 116 heter den visst, maken tycker att 111 är lite klen. Extra lång är den vi har.

Svar på tråden Många barn