Umgängestvist! HJÄLP!
Hejsan alla lyckliga föräldrar!
Jag har ett fruktansvärt jobbigt problem och har ingenstans att vända mig och hoppas nu att kunna få ett annat perspektiv på min situation!
Jag och min ex-sambo har 2 barn, 2 och 3 år gamla. Hon valde att flytta ifrån mig för ca 5 månader sedan pga stormigt förhållande! Jag jobbar som lastbilschaufför och ligger ute i veckorna och en del helger och jobbar, trivs fruktansvärt bra med mitt jobb, jag har barnen varje gång jag är hemma och det är ungefär hälften av tiden på en månad. Nu har hon börjat bråka och vill att vi ska ha barnen varannan vecka vilket är helt omöjligt för min.
Hon själv gå hemma och är sjukskriven med reumatism och har vart det i snart 1 år, chanserna för henne att komma ut i arbetslivet är väldigt små, hon säger att vi ska ha barnen varannan vecka inget annat gäller, hon är less på att anpassa sig efter mitt jobb, nu hade jag ett nytt jobb på gång där jag kommer att jobba måndag-torsdag, då jag kommer kunna hämta ungarna på dagis på torsdag och lämna dom på söndag, ungefär 3,5 dagar i veckan, det passade inte heller, hon hävdar fortfarande att varannan vecka är bäst!
Vi provade ett månad att ha barnen varannan vecka och det funkade inte alls för våra barn, dom vart väldigt ängsliga mot slutet av veckan och saknade mamma/mig och dom märkte även på dagis att dom vart annorlunda!
Nu hör till saken att min ex är fruktansvärt labil och har väldigt svårt att bestämma sig hon kan komma och säga en sak ena veckan och en annan en annan dag!
Vad ska jag göra? Jag vill verkligen inte sluta på mitt jobb för jag älskar verkligen det och jag mår bra när jag kommer och är glad och så vidare...
Det finns mycket mer att säga om hur hon och jag är men vad tycker ni jag ska göra? Vi har en tid bokad hos familjerätten och jag är rädd att dom kommer ställa sig på hennes sida enbart för att hon är mamma!
Synpunkter ideer ?