• Queeroverhere

Tatuerade min son

När jag kom hem från jobbet i morse fick jag mig en rejäl överraskning - gubben har gått lös på sonen med tatueringsmaskinen!!! Han har köpt ett såntdär kit på ebay och övat på sig själv och kompisar - och nu har han gjort en på sonen. Vad skall jag göra? Kommer den att växa bort? Den är så fuuuul. Det hade varit okej om den hade varit fin, men den är jättedåligt gjord!! är det här olagligt? Hjälp mig!

• Svar på tråden Tatuerade min son
  • Selfish Geene

Även om det här är en trolltråd är det en viktig fråga som bör diskuteras.

Det är tillåtet att tatuera sina barn och skära bort förhuden från sina söner, det räknas inte som misshandel, inte ens vanvård!

• Mutter80

Dessutom att TS hämtat en bild från Internet o sedan suddat utt de två sammanhängande hjärtanen på bröstet o sedan censurerat ögonen gör att denna tråd borde hamna i sandlådan fortare än kvickt!...

TROLLIS TRÅD så de skriker om de!!!!

• Tokfrans
    Selfish Geene skrev 2013-05-22 16:05:26 följande:
    Även om det här är en trolltråd är det en viktig fråga som bör diskuteras.

Det är tillåtet att tatuera sina barn och skära bort förhuden från sina söner, det räknas inte som misshandel, inte ens vanvård!
    under 18 år är det grovmisshandel att tatuera någon om det blir polisanmält.. kvittar om föräldern går med på det eller inte. 
    Rätt ny lag om jag inte minns fel.. men så är det.
  • Selfish Geene
    Tokfrans skrev 2013-05-22 17:17:17 följande:
    under 18 år är det grovmisshandel att tatuera någon om det blir polisanmält.. kvittar om föräldern går med på det eller inte. 

Inte om den som tatuerar barnen ÄR dess förälder
  • Tokfrans
    Selfish Geene skrev 2013-05-22 17:21:15 följande:

"kvittar om föräldern går med på det eller inte. " läser du?
  • EnLitenSvamp
    Queeroverhere skrev 2013-05-21 21:07:03 följande:
    Kommer den att växa bort? Den är så fuuuul. Det hade varit okej om den hade varit fin, men den är jättedåligt gjord!!
    Den kommer definitivt inte växa bort.
  • Selfish Geene
    Tokfrans skrev 2013-05-22 17:17:17 följande:

Tokfrans skrev 2013-05-22 17:23:32 följande:
    "kvittar om föräldern går med på det eller inte. " läser du?

Jag läser men jag tror dig inte.

Vad är din källa?
  • Tokfrans
    Selfish Geene skrev 2013-05-22 17:50:17 följande:

Jag läser men jag tror dig inte.
    Vad är din källa?
    Min farsas tatuering studio i göteborg, gothia inc om du nu hört talas om den?     
  • Selfish Geene
    Tokfrans skrev 2013-05-22 18:06:33 följande:
    Min farsas tatuering studio i göteborg, gothia inc om du nu hört talas om den?     

Nope det har jag inte, men jag erkänner att din pappa är den första jag hört talas om som kombinerat yrkena tatuerade och jurist, mycket imponerande!

Varför inte bara hänvisa till paragrafen du syftar på?
  • Mrs Vader

Less på jävla fl-troll.. Kan det få finnas EN seriös sida på nätet?!?

• Retro
    LoPax skrev 2013-05-22 02:06:14 följande:
    Förstår verkligen inte vitsen bara? Har verkligen folk så lite att göra att de har tid att göra trollinlägg på forum? Jag orkar knappt starta trådar om saker som jag faktiskt undrar över. 
    Du förstod uppenbarligen inte ironin i mitt inlägg..  
    ★ ☆ ✰ Alex, Sam, Charlie, Juliet, Alfred, Harry ✰ ☆ ★
  • solosss
    Queeroverhere skrev 2013-05-21 23:29:50 följande:
    Har inte du fattat att jag trollade? :D
    Även om du trollade så tycker jag att det är en relevant frågeställning. Vad gör vi med våra barn? Vissa blir omskurna vissa får hål i öronen, andra blir bortlovade med sina kusiner, men allt detta verkar tämligen okej bland allmänheten. Men en tatuering, DÅ går folk i taket. Ja, jag tycker det är sjukt med folk som tatuerar sina barn, för det lär förekomma nånstans, men varför ses det som ett betydligt värre ingrepp än t ex en omskärelse? 
  • sammax

Hahahah... vem som helst ser att det är en vattentatuering från tuggummi ;) vem försöker du lura?
    En riktig tatuering läker på några veckor, så du skulle inte se din egen sons arm på några veckor?
    Alltså, vad är det för människa som startar en sån här tråd?! Du skulle kunna acceptera den om den var fin... hallå?? ditt barn är 3 år, vad är man för slags förälder som tatuerar sin 3 åring och en mamma som tyckt det var okej om den var fin..??!!  

• Lingonflickan
    sammax skrev 2013-05-22 21:51:26 följande:
    Hahahah... vem som helst ser att det är en vattentatuering från tuggummi ;) vem försöker du lura?
    En riktig tatuering läker på några veckor, så du skulle inte se din egen sons arm på några veckor?
    Alltså, vad är det för människa som startar en sån här tråd?! Du skulle kunna acceptera den om den var fin... hallå?? ditt barn är 3 år, vad är man för slags förälder som tatuerar sin 3 åring och en mamma som tyckt det var okej om den var fin..??!!  
    troligen en reaktionstråd på hur kan folk ta hål i öronen på sina små barn.

ligger numera i sandlådan. 
    Puss!!
  • Flickanx2

Men fy! Jag hade blivit totalt galen såklart. Om det är en trolltråd eller inte så var i alla fall frågan intressant. Visst måste det väl vara olagligt att göra så mot sitt barn? Det är vad jag kan tycka, i alla fall...

128
  • Juronjaure
    Flickanx2 skrev 2013-05-23 13:07:21 följande:
    Men fy! Jag hade blivit totalt galen såklart. Om det är en trolltråd eller inte så var i alla fall frågan intressant. Visst måste det väl vara olagligt att göra så mot sitt barn? Det är vad jag kan tycka, i alla fall...
    Det är klart att det är olagligt. Misshandel?
  • Selfish Geene
    Juronjaure skrev 2013-05-23 19:20:12 följande:
    Det är klart att det är olagligt. Misshandel?

Det är inte alls självklart, man får göra andra permanenta ingrepp på barnets kropp, även sådana som inte är medicinskt motiverade.

Jag har inte hittat något fall där en förälder har åtalats
  • sammax

Men om det inte är olagligt måste väl någon myndiget som soc iaf rycka in och göra något för den har ju uppenbarligen en föräldre som är sjuk i huvudet!

• Juronjaure
    Selfish Geene skrev 2013-05-23 20:46:04 följande:

Det är inte alls självklart, man får göra andra permanenta ingrepp på barnets kropp, även sådana som inte är medicinskt motiverade.
    Jag har inte hittat något fall där en förälder har åtalats
    Nja, det förstås... omskärelse och hål i öronen borde också vara olagligt att göra på sina barn... Ja, herregud, nu blev jag osäker om det ens står nånstans att det är olagligt att tatuera barn! Tragiskt annars...Borde absolut utan tvekan räknas som misshandel... (men det borde håltagning och omskärelse också...)
  • Selfish Geene
    Juronjaure skrev 2013-05-23 21:48:03 följande:
    Nja, det förstås... omskärelse och hål i öronen borde också vara olagligt att göra på sina barn... Ja, herregud, nu blev jag osäker om det ens står nånstans att det är olagligt att tatuera barn! Tragiskt annars...Borde absolut utan tvekan räknas som misshandel... (men det borde håltagning och omskärelse också...)
    jag håller med om att det borde klassas som misshandel/vanvård, det är utan tvekan ett övergrepp!

Men tyvärr gör det nog inte det. 
Svar på tråden Tatuerade min son