Sveamarie skrev 2013-06-12 16:20:20 följande:
Känns som att jag ständigt måste upprepa mina inlägg i den här tråden- men jag gör väl ett sista försök...
Tråden startades därför att jag ville avreagera mig på ett för mig irriterande beteende som gör mig ledsen, ingenstans i tråden uttrycker jag att jag är ett unikum utan jag vet att detta bemötande drabbar fler än mig och jag tycker det är tråkigt.
Att kalla mig högfärdig för att jag tar upp detta på ett anonymt forum är att reagera starkt enligt mig eftersom jag egentligen har varit väldigt sparsam med detaljer även här jag nämner inte min vikt, min längd, mina övriga mått, hur snabbt jag återfick figuren efter förlossningen eller vilka komplimanger jag har fått, för det var för mig inte relevant. I verkliga livet pratar jag väldigt sällan om mitt yttre eftersom jag anser att det finns massor av saker i mitt liv som är mer intressant att diskutera MEN tråden handlade om detta.
Till dig som skrev att jag bara har huvudrollen i mitt eget liv vill jag bara säga att: Nej, mina barn har huvudrollen i mitt liv, inte jag!
Många av de reaktioner som uttrycks i era inlägg tyder på att det här med vikt och figur är ett känsligt ämne så varför skulle inte vissa människor kunna reagera på det sätt som jag beskriver i min trådstart och som andra tjejer här inne också har påtalat? Hade jag varit ledsen över någonting annat än det som kan härledes till mitt yttre så skulle det troligtvis ha skickats styrkekramar från många håll men det faktum att kroppen sticker ut gör att ni istället måste hacka ner på mig. Det blir som ett rött skynke för vissa av er vilket tycks leda till att ni inte läser vad jag egentligen har skrivit...
Du som frågade dina snygga väninnor om fenomenet och fick ett asgarv till svar hade förmodligen fått det av mig också om du hade frågat under andra omständigheter- Varför? Jo, för att irl föredrar jag att vara omtyckt än ärlig i just detta fall, å era reaktioner här bevisar ju att det är bäst att tiga å lida om detta....
Till er som svarar å skriver att ni är smala men aldrig har råkat ut så kan det väl bero på att era kroppsliga proportioner inte sticker ut eller att ni ser alldagliga ut helt enkelt, vad vet jag. Tycker att det mest förmätna här inne är att ni per automatik avfärdar min mångåriga upplevelse av detta fenomen som en lögn bara för att det aldrig har drabbat er personligen.
Detta får bli mitt sista inlägg i den här debatten, känns bara som att jag upprepar mig och vissa av er som har skrivit beter er i sak inte annorlunda än de kvinnor jag beskrev i min trådstart.
Tack till er som har svarat konstruktivt!
Men oj! Måste säga att jag tycker nog det är du som reagerar väldigt starkt.
Det komiska i det hela är ju att du avfärdar andras "icke-upplevelse" av ditt problem med att de, hur var det nu, "era kroppsliga proportioner inte sticker ut eller att i ser alldagliga ut helt enkelt". Andemeningen - att de inte är lika snygga som dig och därför inte kan tänkas ha samma "problem".
Du skriver att du inte varit detaljerad, och måste sedan ändå klämma in att du
kunde har nämnt din vikt, hur snabbt det gick, vilka komplimanger du fått (vilket naturligtvis är ett sätt att meddela oss andra att du fått komplimanger...). etc.
Nä - jag tror fortfarande, vilket du enligt mig cementerar genom ditt sista inlägg, att du är väldigt utseendefixerad, och att du tolkar in för mycket i andras blickar. Du låter extremt självcentrerad faktiskt.