• FruTrött

Min 7-månaderskille gör "billjud" med munnen!!

Min lille poke gör alltså motorljud med munnen! Så gjorde aldrig min dotter (så jag antar att det är för att han är kille?) Är han inte lite tidig? Jag antar att han har snappat upp detta när vi har varit där det finns trafik?

Hur gör jag nu? Hur uppmuntrar jag detta på bästa sätt? Ska jag ge honom en leksaksbil/ le och säga "biiil, brum brum" när han gör ljuden för att visa att han gör rätt?...eller hur har ni andra gjort?

För mig är det viktigt att han utvecklas på "rätt sätt", och då jag har förstått att fascinationen för motorfordon är en viktig del i detta tar jag gärna emot tips från andra pojkföräldrar! Eller är denna "drift" kanske så stark så att det sköter sig självt?

• Svar på tråden Min 7-månaderskille gör "billjud" med munnen!!
  • mfe
    LillGris skrev 2013-07-25 22:03:54 följande:

Förlåt, det var min hippieflummiga sida som talade :/
    jaaa, det hoppas jag verkligen!! sätt inte andra föräldrar i skiten nu :(
  • LillGris
    mfe skrev 2013-07-25 22:06:57 följande:
    jaaa, det hoppas jag verkligen!! sätt inte andra föräldrar i skiten nu :(

Nu skäms jag jättemycket. Dels för att jag gav dåligt råd, dels för att jag inser att det är MITT fel att sonen blev mobbad på ÖF av de andra 6månadersbarnen :(
  • FruTrött
    faithfully skrev 2013-07-25 21:55:51 följande:
    Vår dotter gör så men vi kom ju på att det var stavmixern hon härmade.
    Haha ja det är klartGlad Antar att ni blev lite förvirrade där först innan ni kom på det!
    Severus skrev 2013-07-25 21:56:20 följande:
    Fick tre grabbar efter mina två flickor. Har vana av båda könen
    Min mellangrabb tenderar att bli gay eftersom han från mycket liten ålder intresserats av inredning, växter och musik
    Ja, och som jag har förstått det så är det ju något de har "i sig" s.a.s. så man kan nog inte påverka det så mycket själv! Jag har hört många föräldrar, till riktiga praktexemplar till småkillar, att det stora motorintresset kom helt av sig själv utan någon form av yttre uppmuntran eller påverkan! Har de det i sig så börjar de tillverka egna bilar av papp om man inte ger dem äkta vara. Skönt att du redan nu kan ställa in dig på detta!
    Ja visst har jag en gosse! Han tittade på en docka en gång när han var 6 månader, som tur är kunde vi avstyra eventuella bögtendenser genom att köpa en volvo 850 billigt på blocket. Jag rekommenderar verkligen en riktig bil framför t ex en bobbycar. Så han får känsla för manligheten i att vrida på startnyckeln t ex.
    Jag är inte säker på att man kan påverka det så.  Eventuellt kommer han att växa upp till en lite mer feminin man (och det finns såklart bra saker med det också!)
  • mfe
    LillGris skrev 2013-07-25 22:08:32 följande:

Nu skäms jag jättemycket. Dels för att jag gav dåligt råd, dels för att jag inser att det är MITT fel att sonen blev mobbad på ÖF av de andra 6månadersbarnen :(
    har du bara köpt en begagnad bil till din son? då förstår jag verkligen att han blev mobbad................... jag har bara en dotter på 1,5 år och hon sminkar jag varje dag så hon är fin inför killarna och då kan hon skaffa en kille med en RIKTIG bil...
  • LillGris

Åhhhh ångest!!! Men jag har köpt en splitterny stavmixer och elvisp till dottern på 3 veckor! Henne ska jag inte förstöra iaf! Men tror ni hon kan leka med mixern redan eller ska man vänta tills hon är äldre, två tre månader? Det känns viktigt att hon kan hantera den när det är dags för smakisar så hon kan laga sin egen mat. Som en Riktig Kvinna.

• LillGris
    mfe skrev 2013-07-25 22:11:22 följande:
    har du bara köpt en begagnad bil till din son? då förstår jag verkligen att han blev mobbad................... jag har bara en dotter på 1,5 år och hon sminkar jag varje dag så hon är fin inför killarna och då kan hon skaffa en kille med en RIKTIG bil...

Han kommer typ aldrig få ligga. Och det är mitt fel :,(
  • mfe
    LillGris skrev 2013-07-25 22:14:16 följande:
    Åhhhh ångest!!! Men jag har köpt en splitterny stavmixer och elvisp till dottern på 3 veckor! Henne ska jag inte förstöra iaf! Men tror ni hon kan leka med mixern redan eller ska man vänta tills hon är äldre, två tre månader? Det känns viktigt att hon kan hantera den när det är dags för smakisar så hon kan laga sin egen mat. Som en Riktig Kvinna.
    vänta inte! hon måste kunna hjälpa till i hemmet innan hon är året, annars är ju hon förstörd för framtida män, HALLÅ tänk lite...
  • LillGris
    mfe skrev 2013-07-25 22:15:27 följande:
    vänta inte! hon måste kunna hjälpa till i hemmet innan hon är året, annars är ju hon förstörd för framtida män, HALLÅ tänk lite...

Jag är verkligen en dålig mor. Men det är för att jag lekte med bilar och knallpulverpistoler som liten snarare än dockor och kastruller :(
  • mfe
    LillGris skrev 2013-07-25 22:18:25 följande:

Jag är verkligen en dålig mor. Men det är för att jag lekte med bilar och knallpulverpistoler som liten snarare än dockor och kastruller :(
    uppfostrade inte dina föräldrar dig till en tjej? hur kan din man ens skaffa barn med dig förstår jag inte... barbie dockor, sköta hushållet och behaga sin man är en kvinnas jobb! inte leka med bilar osv, det är killars grej!
    funderar på anmäla dig till soc just nu.. 
  • LillGris
    mfe skrev 2013-07-25 22:21:28 följande:
    uppfostrade inte dina föräldrar dig till en tjej? hur kan din man ens skaffa barn med dig förstår jag inte... barbie dockor, sköta hushållet och behaga sin man är en kvinnas jobb! inte leka med bilar osv, det är killars grej!

funderar på anmäla dig till soc just nu.. 

Mina föräldrar är nån slags rödvinsvänster-flum-feminist-muppar som uppfostrade mig till "en individ istället för kön". Man bah, TACK SÅ JÄVLA MYCKET. Min "man" är lite bögig så.. Du behöver inte ringa soc. Jag har insett våra brister och anmält mig själv.
  • FruTrött
    viseversa skrev 2013-07-25 21:54:26 följande:
    Ts skämtar du med oss nu?
    Attans!! Jag hade hoppats att iaf någon skulle gå på det och hålla med mig, så det kunde bli en rolig diskussionGråter
    Tror bestämt att det var du som i någon tråd skrev att det inte gick att se kategori i mobilappenGlad Men jag var visst alldeles för uppenbar. Antar att jag undermedvetet inte ville framställa mig som helt koko och då blev det såhär halvdant...

• ThisIsIt
    faithfully skrev 2013-07-25 21:55:51 följande:
    Vår dotter gör så men vi kom ju på att det var stavmixern hon härmade.
    HAHAHAHAHA
  • FuckGoggleAskMe

Förlåt, det var min hippieflummiga sida som talade :/

Ja visst har jag en gosse! Han tittade på en docka en gång när han var 6 månader, som tur är kunde vi avstyra eventuella bögtendenser genom att köpa en volvo 850 billigt på blocket. Jag rekommenderar verkligen en riktig bil framför t ex en bobbycar. Så han får känsla för manligheten i att vrida på startnyckeln t ex.
    Vilka hemska konsstereotyper ni drar upp!
    Varfor ska flickor och pojkar sarbehandlas sa? Man maste ju se individen som den ar, inte doma efter konet.
    Och vilket larv att pojken skulle fa bogtendenser efter att ha tittat pa en docka!
    Det ar nastan sa man hoppas att detta ar en trolltrad!

Sjalv ger jag mina barn samma chanser, oavsett kon.
    Tex min dotter har alltsedan 6 manadersaldern kunnat fe lfritt harma motorljudet av en 16-cylindrig Masserati (hon har alltid haft klass), sa nu har vi bestamt att i stallet for fodelsedagspresenter och julklappar de narmaste 20 aren, ska vi spara till en sadan at henne, svart forstas (inte rosa!).

Min son lat daremot mest som en stucken gris de forsta veckorna av sitt liv, sa dar ar vi mera inne pa att kopa dynggrepar, griskultingar och snus, for att uppmuntra bondeintresset. Kanske ocksa ocksa en rosa mjolkseparator, for genusperspektivets skull.
  • FruTrött
    FuckGoggleAskMe skrev 2013-07-28 13:19:13 följande:
    Vilka hemska konsstereotyper ni drar upp!
    Varfor ska flickor och pojkar sarbehandlas sa? Man maste ju se individen som den ar, inte doma efter konet.
    Och vilket larv att pojken skulle fa bogtendenser efter att ha tittat pa en docka!
    Det ar nastan sa man hoppas att detta ar en trolltrad!

Sjalv ger jag mina barn samma chanser, oavsett kon.
    Tex min dotter har alltsedan 6 manadersaldern kunnat fe lfritt harma motorljudet av en 16-cylindrig Masserati (hon har alltid haft klass), sa nu har vi bestamt att i stallet for fodelsedagspresenter och julklappar de narmaste 20 aren, ska vi spara till en sadan at henne, svart forstas (inte rosa!).

Min son lat daremot mest som en stucken gris de forsta veckorna av sitt liv, sa dar ar vi mera inne pa att kopa dynggrepar, griskultingar och snus, for att uppmuntra bondeintresset. Kanske ocksa ocksa en rosa mjolkseparator, for genusperspektivets skull.
    Du behöver inte oroa dig. Hela tråden består uteslutande av ironiska inläggFlört
  • FuckGoggleAskMe
    FruTrött skrev 2013-07-28 22:32:43 följande:
    Du behöver inte oroa dig. Hela tråden består uteslutande av ironiska inläggFlört
    Eh ... inklusive mitt faktiskt ... men tack i alla fall ...
  • FruTrött
    FuckGoggleAskMe skrev 2013-07-30 07:55:24 följande:
    Eh ... inklusive mitt faktiskt ... men tack i alla fall ...
    Haha...jag var lite osäker, men ditt första stycke var så otroligt trovärdigt så jag valde att gå på det!
Svar på tråden Min 7-månaderskille gör "billjud" med munnen!!