• Jimman

LCHF vi som kör strikt

Startar denna tråd för oss som kör strikt lchf eller för dom som vill testa detta ! Tips råd pepping recept mm

• Svar på tråden LCHF vi som kör strikt
  • Prissans

Rödnos: vi är ju himla lika måste jag säga ;)

Jag är 180 o väger 77 kilo ;)

Fake it until you make it!
  • MTLL

Idag har det blivit strikt och jag har tränat spinning utan problem tack vare Celsius antar jag, som gav mig extra boost :) 1 dag avklarad, ser fram emot imon :)

• rödnos

Fan oxå. Vi hade playdate här i helgen och folk lämnade kvar butterfingers som jag tänkt slänga.
    Sambon och jag slukade dem förut!! What The fuck då!
    Brukar ju ha grym disciplin men den var som bortblåst.
    Får bli löpträning med dubbelvagnen till dagis imorgon. faaaaan så jobbigt men jag får skylla mig själv. Gjorde iaf 42 burpees och lagade god fiskgratäng.

• MTLL

Rödnos - fuskade i sön, men väljer att se det så att igår var ett riktigt bra dag! Och så fortsätter jag kämpa idag :)

• Prissans
    rödnos skrev 2013-08-19 20:47:16 följande:
    Prissans - en till stör! Gött! Vad är din målvikt?

Jag tänkte mig typ 67 men vi får se vad det blir nu när jag tränar. Aldrig tränat förr!
  • Prissans

Jag faller också dit ibland... Det svåra för mig är att komma på rätt spår igen. Sockerjunky.... Tackvare träningen så går jag inte upp iaf men det är så jäkla onödigt...

• Linda5

En tanke..... Många som säger sig äta lchf menar på att om dom lunchar ute så hoppar dom potatis/ris/pasta men äter sallad grönsaker o sås Jag räknade lite o 1dl sås (typ gräddsås) innehåller mellan 5-7 kh/dl. Inte konstigt att en del har svårt att gå ner då. Många bäckar små. Om man verkligen räknar så blir det massor av kh i nästan ingenting.

• Jimman
    Linda5 skrev 2013-09-25 16:38:00 följande:

En tanke..... Många som säger sig äta lchf menar på att om dom lunchar ute så hoppar dom potatis/ris/pasta men äter sallad grönsaker o sås Jag räknade lite o 1dl sås (typ gräddsås) innehåller mellan 5-7 kh/dl. Inte konstigt att en del har svårt att gå ner då. Många bäckar små. Om man verkligen räknar så blir det massor av kh i nästan ingenting.

Sås innehåller ju ofta vetemjöl så det ska man inte äta , egengjord sås funkar
  • Linda5
    Jimman skrev 2013-09-25 18:53:04 följande:
    Sås innehåller ju ofta vetemjöl så det ska man inte äta , egengjord sås funkar

Visst är det så. Men tyvärr är det många som tror att lchf bara är att ta bort bröd, ris, pasta. Ville belysa lite extra hur mycket kolisar det lilla ger, likadant med morötter som många tycker är helt ok. Vi är en grupp som träffas och pratar kring lchf och endel verkar inte förstå hur mycket dom verkligen stoppar i sig och ändå påstår sig vara strikta.
  • Jimman
    Linda5 skrev 2013-09-25 20:27:00 följande:

Visst är det så. Men tyvärr är det många som tror att lchf bara är att ta bort bröd, ris, pasta. Ville belysa lite extra hur mycket kolisar det lilla ger, likadant med morötter som många tycker är helt ok. Vi är en grupp som träffas och pratar kring lchf och endel verkar inte förstå hur mycket dom verkligen stoppar i sig och ändå påstår sig vara strikta.
    Det beror ju på vilken grad du äter efter oxå
  • Jimman
    Linda5 skrev 2013-09-25 20:27:00 följande:

Underjord grönsaker ska man undvika
  • Linda5
    Jimman skrev 2013-09-25 20:31:32 följande:
    Det beror ju på vilken grad du äter efter oxå

Så är det ju, men om man säger sig vara strikt och skryter vitt och brett om hur duktig man är på lchf så förväntar jag mig att den personen håller något så när liberalt. Att köpa Rydbergs räksallad och stoppa i sig en burk och tro att det bara är majonäs o räkor så det ger inga kolhydrater när man kan vända på burken och läsa att den innehåller 3,5g kh/ 100g. Blev så frustrerad av diskussionen bara. Här på strikta sidan så tänkte jag man kunde ta upp lite fällor som det verkar vara endel som faller i.
  • Jimman
    Linda5 skrev 2013-09-25 20:43:27 följande:

Så är det ju, men om man säger sig vara strikt och skryter vitt och brett om hur duktig man är på lchf så förväntar jag mig att den personen håller något så när liberalt. Att köpa Rydbergs räksallad och stoppa i sig en burk och tro att det bara är majonäs o räkor så det ger inga kolhydrater när man kan vända på burken och läsa att den innehåller 3,5g kh/ 100g. Blev så frustrerad av diskussionen bara. Här på strikta sidan så tänkte jag man kunde ta upp lite fällor som det verkar vara endel som faller i.
    Ja går man strikta varianten ska man kolla väldigt noga
Svar på tråden LCHF vi som kör strikt