• MirandaMay

Planerar fjärde barnet!

Hej!
    I februari 2012 startade jag en tråd kallad "Planerar tredje barnet!" och det utvecklades till att bli en sån väldigt fin tråd med en mysig gemenskap  där vi följdes åt i mer än ett år från försök till plus till att bebisarna föddes. 

Nu har jag och sambon bestämt oss för att försöka få en fyra och jag skulle tycka det var så kul att få följas åt här med andra mammor igen!

Jag har tre killar födda 08, 09 & 13.

Finns det fler därute som önskar sig ett fjärde barn?

• Svar på tråden Planerar fjärde barnet!
  • MirandaMay

Anja1661: så roligt med allt framför dig! den här tråden är rätt inaktiv så kanske du kan hitta nån roligare med mer liv i? lycka till!!!

• RobzMarley

Hur går det för er?

Jag velar fram och tillbaka. Jag har två pojkar födda -06 och -07 och en flicka född -12, men hon har en annan pappa. Detr han jag lever ihop med idag. Så han har ju "bara" ett biologiskt barn, de andra behandlar Gan som sina men de har sin egen pappa där de är varannan vecka. Så varannan vecka är dottern ensam m oss och varannan är det fullt ös.

• RobzMarley

Jag hann trycka, innan jag var klar.

Anledningen till varför jag tvivlar är mest tiden och sånt som resor. Nu har de andra blivit så stora att det är lättare att resa långt t.ex. Men med en till blir det uppskjutet några år igen. Oc rent ekonomiskt.. Fyra barn. Bara charter liksom galet. Men om man då åker längre.. Sen tänker jag att vi redan har tre, vad kan en till göra för skillnad prismässigt.

Det är liksom nu eller aldrig. Yngsta har fyllt tre. Om de ska ha mer glädje av varandra. Sen är det väl samhällets syn som också delvis präglar mitt tvivel. Vi kommer vara dem som gör barn på löpande band, eller hippiefamiljen. Jag hör folks röster (släkt m mera) "nu är det väl bra, "nu ska ni väl inte ha fler". Som om vi har tio!!

Jag har inte bebis eller gravidlängtan alls. Men om det blir fler barn är det sista chansen känns det som. Jag har precis fyllt 30 och vill inte vara mkt äldre än så vid förlossning. Och äldste sonen är snart tio år.

Hur tänker ni?

• RobzMarley
    Kastrull skrev 2015-07-26 08:37:46 följande:

Fick en fyra i juni!

Berätta! Hur är det? Hur gamla är de andra? Reaktioner?
  • Kastrull
    RobzMarley skrev 2015-07-26 17:42:29 följande:

Berätta! Hur är det? Hur gamla är de andra? Reaktioner?

Tjej född 07

Tjej född 08

Kille född 12

Och nu tjej

Vi är jätteglada för vårt lilla underverk. Däremot har reaktionerna från omgivningen varit blandad. Men nu är vi klara, fyra är perfekt!
  • RobzMarley
    Kastrull skrev 2015-07-26 19:03:27 följande:
    Tjej född 07

Tjej född 08

Kille född 12

Och nu tjej

Vi är jätteglada för vårt lilla underverk. Däremot har reaktionerna från omgivningen varit blandad. Men nu är vi klara, fyra är perfekt!
    Grattis!!

Förlåt, glömde i min iver!!

Nästan samma ålder som mina :). -06, -07 och -12. Fast tvärt om.
    Pojke 06
    Pojke 07
    Flicka 12

Kanske jag får en pojke då igen. Hihi hade varit kul
  • RobzMarley
    Kastrull skrev 2015-07-26 19:03:27 följande:
    Tjej född 07

Tjej född 08

Kille född 12

Och nu tjej

Vad säger omgivningen? :/ Suck på dem
  • Kastrull

När vi berättade att vi skulle bli en till så reagerade många med tystnad, inget Grattis eller va kul, utan tystnad. Det brydde jag mig inte så mycket om men när min mamma sa att det var en dum idé så blev jag ledsen, men kom över det också.

• RobzMarley
    Kastrull skrev 2015-07-26 23:15:52 följande:

När vi berättade att vi skulle bli en till så reagerade många med tystnad, inget Grattis eller va kul, utan tystnad. Det brydde jag mig inte så mycket om men när min mamma sa att det var en dum idé så blev jag ledsen, men kom över det också.

Vad tråkigt..

Jag har fått det vid varje barn nästan. Det var nu med sista som folk sa grattis. Men inte många. Med trean hade liksom ny man och. Då var ju det fel. Men med killarna var det ingen som sa grattis. De frågade varför. Jag var 20 och 22 när de föddes. Jag kan faktiskt inte minnas att någon endaste sa grattis... Ingen trodde jag skulle komma ngn vart. Mina föräldrar tänkte att det var kört. Idag tio år senare har jag en 4,5-åring universitetsutbildning och ett fast bra jobb, tre barn.
  • RobzMarley
    Kastrull skrev 2015-07-26 23:15:52 följande:

Så tråkigt... Men jag känner igen det. Jag var 20 respektive 22 år när killarna föddes. Det var ingen som sa grattis. Min mamma grät och sa att hon trodde inte att vi var redo för det ansvaret som ett barn innebär. Det la sig och när första föddes och hon höll honom så var det total kärlek. Mina föräldrar var oroliga, de trodde inte jag skulle fixa utbildning osv. Vid 27 fick jag min tredje och hade 4,5 år på universitetet bakom mig och fast jobb.

Nu är det mer andra jag inte väntar mig ett grattis ifrån. Mer ett "men varför?", eller "okej".

Så tråkigt. Alla barn oavsett mammans ålder, ordning i syskonkullen borde välkomnas på samma sätt. Fy man blir så ledsen,
  • Kastrull
    RobzMarley skrev 2015-07-27 19:50:55 följande:

Så tråkigt... Men jag känner igen det. Jag var 20 respektive 22 år när killarna föddes. Det var ingen som sa grattis. Min mamma grät och sa att hon trodde inte att vi var redo för det ansvaret som ett barn innebär. Det la sig och när första föddes och hon höll honom så var det total kärlek. Mina föräldrar var oroliga, de trodde inte jag skulle fixa utbildning osv. Vid 27 fick jag min tredje och hade 4,5 år på universitetet bakom mig och fast jobb.

Nu är det mer andra jag inte väntar mig ett grattis ifrån. Mer ett "men varför?", eller "okej".

Så tråkigt. Alla barn oavsett mammans ålder, ordning i syskonkullen borde välkomnas på samma sätt. Fy man blir så ledsen,

Bra jobbat med utbildning och allt. Vad har du läst? Har också 4,5 års högskola bakom mig.

Har en teori, många av våra vänner har två barn, de tänket nog att fyra barn är dubbla arbetet mot vad de har nu och det är det som gör att det där grattiset inte kommer, de fastnar i tankarna på dubbla arbetet. Men det blir ju inte dubbelt, vår trea är hur smidig som helst och de två äldsta blir bara mer o mer självständiga.
  • Connie07

Varför vill ni ha ett fjärde barn?Är det för att försöka få en dotter?

• RobzMarley
    Connie07 skrev 2015-07-27 22:46:37 följande:

Varför vill ni ha ett fjärde barn?Är det för att försöka få en dotter?

Jag har redan både söner och en dotter. Det är ett barn till, inte ett särskilt kön.
Svar på tråden Planerar fjärde barnet!