• gonkis

Hur många missfall har ni haft?

Hur många missfall har ni haft på rad?

Vilken vecka fick ni era missfall i?

Jag har nu haft 3 mf som slutade i vecka 5-6, är så orolig för detta, därför undrar jag ifall det finns fler som råkat ut för samma tråkiga händelse som oss?

• Svar på tråden Hur många missfall har ni haft?
  • Glimmerfall

Jag har haft två missfall i v.5-6. Men därimellan födde jag en kärnfrisk gosse!

• Sogo

7 missfall i olika veckor, samt en abort p g a sjukt barn.
    Men jag ger mig INTE.......
    Har en son som är 3 år och är gravid igen.

• AHL

Hej!
    haft 4 missfall. Allt mellan v 5-6 till v 10-11. De 2 sista var MA så det är ju lite svårt att säga exakt när de dog.
    Hållt på i 6 år för att få barn men icke att det går!! Fulständigt hopplöst känns det som. Gjort utredning som visar att allt e bra. Vid nästa grav blir jag helt sjukskriven iaf, kanske det kan hjälpa?

Anna

• Rolla

1 missfall v. 8 sommar 2005
    2 missfall v.7 8 April 2006
    (gravid med IVF)
    Nu väntar jag tills efter sommarn för att förska IGEN.

Kram Rolla

• gravid74

Jag har haft tre mf och 1 ma och alla runt veckorna 5-7. Vi gjorde en utredning men inga fel hittades. Nu är jag gravid i vecka 20 så det känns som det ska gå bra denna gången. Det finns alltså hopp även om man har haft många missfall. Lycka till!!!

• Tussi

Hej!

Jag har haft 2 missfall i v6 och 2 MA i vecka 8 och 9...Sak göra nytt FET på tisdag, så håll tummarna!!!

• Karolina A

Hej!
    Jag har haft 4 MA på rad, v11, v7, v10 och v5, inga barn sedan tidigare. Nu är jag gravid för 5:e gången, är nu i v5+1 och det är både med stor glädje och enorm rädsla för hur det ska gå denna gången...
    Önskar att ingen skulle behöva gå igenom missfall...
    Stora kramar till er alla, med önskan att alla som kämpar, snart lyckas och får hålla i sin guldklimp...

• Jagjagjag

3 MF
    1:a i vecka 26+6
    2:a i vecka 8+5
    3:a i vecka 4+4

Är nu gravid i vecka 5+4 och får progesteron och trombyl.
    Men tror det slutar illa när som helst igen, blödde lite imorse Växtverken i livmodern och ömmande bröst har jag inte kännt av alls nu de 3 senaste dagarna...Så det är bara att vänta och se nu!

Kram på er alla!

• Fru Mmm

Hejsan !

Undrar om jag får ställa några frågor till er lite mer erfarna.... ?

Jag har gått igenom en IVF-behandling, blev gravid men fick
    tyvärr missfall nån gång i v5-6. Det var på skärtorsdagen.

Nu har jag bruna flytningar och hcg-värdet har idag sjunkit till 119 från att det var ca 2200 förra torsdagen.

Jag har inte haft nån kraftig blödning ännu, men börjar nu bli stressad.

Nu till mina frågor :
    Hur snabbt kan man förvänta sig ÄL, mens osv ?
    När kan man påbörja ett nytt IVF-försök ?
    Kan kroppen vara mer mottaglig för en ny graviditet nu när man haft dessa graviditets-hormoner i kroppen redan ?

Jättetacksam om nån har några synpunkter...
    (ursäkta att det blev så långt)

• CORPSBRIDE

Efter min första pojke hade jag tre missfall,men nu har jag två flickor också.Hoppas att allt ordnar sig för er också.
    Många kramar..

• Petraplutt

Tänkte höra med er som fått missfall i vecka 7-8-9 hade ni sett att bäbis hjärta slagit innan?

Petra gravid 8+2
  • Essi

Har haft 2 MF och 1 MA. Fick som tur var en dotter innan problemen började. Nu har vi inte försökt på ca 1 år eftersom jag valde att operera min höft, men nu ska vi bara vänta en mens till och sen kör vi igen. Ska åka till Tunisien den 30 maj och kommer att ha ÄL där nere, så förhoppningsvis så kommer vi hem och är gravida. Jag har ju haft väldigt lätt att bli gravid, men sen har det blivit tidiga missfall.

Kämpa på alla och lycka till!

• Mandy no1

Har fått två missfall där man sett hjärtaktivitet båda gångerna. Det senaste missfallet var i vecka 10 och jag var på ultraljud för att jag fått en blödning allt var bra då. men två dagar senare konstaterades det att hjärtat hade stannat. Därefter fick jag äta tabletter för att sätta igång så att fostret skulle stötas ut. Jag blödde i 9veckor, hemskt, men efter en andra kur tabletter blev jag bra då jag haft slemhinna som inte var helt utstött. Är nu fruktansvärt rädd för ett tredje missfall nästa gång jag blir gravid. Vi har nu försökt i 2månader sedan jag blev bra så jag hoppas att det funkar nästa gång- lycka till ni andra!

PS. har ni några tipps på hur man hjälpa kroppen på traven?

• Jane Doe 2
    Tänkte jag kunde bidra med min historia. Har en son på 9 år, kom till utan väntan på naturlig väg. Efter dett fått 7 missfall varav 3 MA. Testat på ivf bara för att maximera chanserna. Efter senaste omgången ivf blev jag gravid på naturlig väg, fått en fullt frisk dotter som är 4 månader. Jag är 42 år. 

Det jag gjort inför sista grav är akupunktur, ätit prednisolon, trombyl, progesteron, vitaminer. Om det hjälpt vette gudarna, det kanske bara var ett sånt där guldägg. 
  • Anonym (B.F)

Fint att alla delar med sig sina historier Hjärta får mig att känna mig mindre ensam i allt detta. 

mitt uppe i mitt andra MA , fick veta på KUB att fostret dött i fredags. I morgon åker vi på semester så kan inte åka in och få hjälp förrän om över en vecka. Känns hemskt att gå med ett dött foster i magen samtidigt som vi inte kunde ställa in resan. känns skönt att komma iväg på ett sätt och försöka tänka på annat och umgås med min dotter och min man, försöka läka på något sätt. 

På ett sätt hoppas jag att kroppen snart fattar att det ska bli ett missfall men känns inte som den gör det. Är livrädd för att få skrapas igen , så rädd för ärrvävnad i livmodern och cytotec har inte fungerat på mig förut. 

någon som haft MA där det kommit igång av sig själv och sluppit skrapning eller medicin ? 

Svar på tråden Hur många missfall har ni haft?