• Jomila

Börjar om igen.

Fick ett tidigt missfall i början av december efter att ha försökt bli gravida sen september 2012. Kändes hemskt, värdelöst, orättvist och fruktansvärt (och en himla massa andra känslor blandat i en enda röra). Det känns fortfarande tungt och sorgligt men vi har kommit igenom och vill såklart bli gravida igen så snart kroppen är redo. Så nu väntar vi in första tant röd och börjar om från början med att räkna dagar mellan senaste mensen, ÄL och BIM. Finns det någon mer därute som är där vi är i bebisverkstaden? Då kan vi ju hänga här tillsammans och heja fram varandra till ett nytt plus på stickan :). Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-17 20:35
    Lägger in vår lilla vi-som-är-med-i-tråden-lista här TS. Om någon mer vill läggas till så är det bara att hojta!

joemal
    Haha, även jag har svårt att hålla isär våra inlägg och vem ni skriver till ibland, mycket förvirrande lika namn vi har valt

Min historia... Jag är snart 29, vi har försökt skaffa barn i 1,5 år. Det tog ett år innan jag blev gravid första gången, det slutade i missfall i vecka 12 och jag skrapades. På tredje försöket efter det blev jag gravid igen, det slutade i ma i vecka 8, fostret hade dött i vecka 6+2. Den gången fick jag tabletter.

Jag har haft en mens sen sista missfallet och räknar nu ner till nästa bim den 17/1. Största funderingen och rädslan just nu är; hur lång tid tar det till nästa gång?

Jomila
    Haha, jag håller med både dig och joemal...lika nicks så här kommer min story;

Jag är 28, sambon 30...slutade skydda oss i oktober 2012 och fick första pluset november 2013. Slutade i missfall v 6+3. På dagen en månad (3 januari) efter mf kom tant röd. Så trots ett kämpigt år med rädsla för att inte kunna bli gravid, sen bli det, och så förlora det...så känns det ändå som man har kommit igenom starkare på andra sidan. Och jag är så tacksam över att det inte blev ma eller utomkveds, att det blev ett tidigt mf och att mensen kom igång snabbt. Och att nu VET vi att vi faktiskt KAN bli gravida. Enorm lättnad!

agneta77
    Tusen tack :) Jag "stoppar in er" i samma inlägg, så kan man lätt gå tillbaks och kika ifall minnet åter skulle svika. ;)
    Min historia: Jag är 36 och sambon är 27. Första barnet. Vi började försöka i sept 2013 och blev gravida direkt. MA i november, ungefär v8+3. Tablettbehandling. Blödde 3v och en dag, ringde in och sa hjälp mig. Blev skrapad 9.12. Blödde till 20.12. Och nu väntar jag på att återigen börja blöda, som om 5 veckor inte vore nog :p

Nimah
    Hej, får jag hänga här med er? Är 31 år, blev gravid första gången i oktober 2010 och fick mf v 6+0. Hade en mens och blev sen gravid men min son som föddes sep 2011. Började försöka på syskon i somras och blev gravid, såg hjärtat i v 8, men fick ma och skrapades i v 10+0 på lucia. Blödde bara några dagar och väntar nu på mensen. Känner mig nästan rädd för att bli gravid igen. Jag vill ju inget hellre men det är så påfrestande att räkna dagarna och bara vänta på mf eller ma. Håller tummarna för er alla!

KeckaW
    Jag heter Rebecka, är 24 år gammal och har en son född i juli 2011. Vi planerade att bli gravida igen i somras och det tog sig på första försöket men på KUB-testet så såg dom att fostret var alldeles för litet och vi fick gå över till gyn och göra ett vul där dom konstaterade att fostret var dött och det blev skrapning samma natt. Jag skrapades 1a oktober och blödde i nästan tre veckor, den 11 nov fick jag en två veckor lång blödning som inte på något vis liknade en mens (kom pyttelite varje dag och ingen mensvärk alls), fick sedan mens igen 16 dec och har absolut ingen aning om när jag har bim, men det återstår väl att se hur det blir med den saken! :p Förmodligen så kommer mensen denna gång också tyvärr, men då kanske jag iaf får en bättre koll på min cykel :)

• Svar på tråden Börjar om igen.
  • Jomila
    Nimah skrev 2015-03-13 07:10:35 följande:
    Grattis till lilltjejen! Hur var förlossningen? Hoppas ni mår bra båda två :)
    Tack så mycket :)...förlossningen gick väldigt bra! Toppenmänniskor som jobbade där, fantastiskt teamwork och herregud vad jag är stolt över mig själv faktiskt! Vilken jäkla styrka vi kvinnor besitter! Hela förloppet från att vattnet gick tog 25 timmar...15 av dessa inne på förlossningen :). Och vilken otrolig bebis vi har fått! Sover länge på nätterna redan och gråter nästan aldrig. Är inne i bubblan verkligen <3
  • Nimah

I torsdags kom lillebror, 10 dagar före bf. Vattnet gick och 3 timmar och 45 minuter senare var han ute. Från etablerade värkar tills att han kom var det bara 1,5 timmar så det var väldigt intensivt men så häftigt och positivt! Han är så fin vår lillebror och vi mår bra allihop :)

• Jomila

Åh så härligt Nimah! Stortstortstort grattis! ????

Saknar er andra, hoppas allt är bra med er! Vår lilla tjej blir snart tre månader. Tiden springer verkligen iväg men jag älskar varje dag och jag tar tillvara på tiden på ett helt annat sätt. Att vara mamma är det coolaste jag har varit med om ????

• agneta77

BU! :)
    Hej på er!
    Jag håller nog till här runt knutarna än, men jag kommer mig inte för med att skriva!

STORT GRATTIS till era små knyten!! <3 <3 <3

Joel 22 november 2014
    Jomilas flicka 1 februari 2015
    Nimahs lillebror-bebis 16 april 2015

Kanske vi kan uppdatera i trådstarten så småningom, när bebislistan vår är komplett :)

Joel vår blir FEM månader idag, älskade ungen! <3 Han sover ute i vagnen nu, så jag avslutar här, finns ungefär 1000 saker jag skulle vilja få uträttat, så jag försöker hinna med en eller två av dem. ;) Vi har det alldeles underbart, han är så fantastisk - man kan säga att livet fått en mening på riktigt. Hmm nu vaknade han, första tuppluren blev endast 50 minuter idag, han brukar sova 1.5-2.5h. Well well.. :)

Sköt om er allihop! Vem saknar vi bebisuppdatering från ännu? Åtminstone joemal, och nån eller några till väl? Hoppas allt gått väl också för dem. <3

• KeckaW

Hej. Nu var det mellan tummen och pekfingret en evighet sen jag skrev här. Jag tror att jag precis fått mitt utomkveds då så det är väl ca ett år sen jag skrev. Nu är jag äntligen gravid igen, vi var på KUB idag och allting ser fint ut. Så om allt fortsätter som det ska så blir min pojke (som fyller fyra år i sommar, var tar åren vägen?!) storebror i november-december. Det är beräknat till 29 nov, men eftersom jag gick över 16 dagar med sonen så gör jag en kvalificerad gissning på att jag går en bra bit över bf den här gången med ????

Stort grattis till alla er som fått sina efterlängtade små och till er som ska få ????

• Nimah
    KeckaW skrev 2015-05-18 18:38:27 följande:

Och frågetecknen ska vara smileys!

Äntligen din tur! Stort grattis :)
  • Jomila

Åh så härligt att höra Kecka! Grattis! Det blir ett gäng 15-bebisar! ????

• Jomila

Hej tjejer! Hur är läget med er och era små? Alldeles för längesen nu tycker jag, haha. Tiden springer verkligen iväg. Idag blev vår lilla dam hela sju månader gammal...världens bästa barn, herregud vad kärleken är stark! Iblan dränker man sig nästan omkullkastar av känslor, fast på ett bra sätt ;)..Hoppas att ni alla mår toppen och att ni har haft en bra sommar! Kram

• Nimah

Hej! Jo med oss är det bra! Min lilla kille är fyra månader. Härlig ålder för han är glad för det mesta, vaken och nyfiken och framförallt stannar han där man lägger honom. Storebror kröp och gick tidigt så jag hoppas denna lilla är sen så jag får lite lugn och ro :)

• agneta77

Hej! :)

KeckaW, hur mår du? Hurudan graviditet har du haft? Det är inte så många veckor kvar nu. :)

Joel närmar sig 10 månader, kryper och klättrar och far runt som en liten raket. Tand 8 börjar vara på g. Vi har slutat nattamma, och iom det så blev allas nattsömn så mycket bättre! Han är så underbar, vilken gåva det är att få vara förälder. ?

Jag lägger med babylistan hit så den inte tappas bort i vimlet, vi skriver ju så aktivt här hehe ;)

----------

Joel 22 november 2014

KeckaW

-----------

Hur har ni andra det med amning och sömn?

• Jomila

Men sicken gosing! Haha...ja, vi är då inte flitiga på att uppdatera, hehe. Våra små mirakel som upptar all tid och fokus tror jag. Vår lilla guldklimp är 7,5 månad och börjar ta sig fram mer och mer på egen hand. Snällast i världen är hon! Sover 10-12 h per natt och har gjort sen hon var två månader. Skriker nästan aldrig. Helt otroligt egentligen. Hon förgyller hela dagarna. Hade namnfest för några veckor sen, kändes så himla fint att få visa henne för alla nära & kära! ??

• joemal

Hej!

Var en evighet sedan jag var här och läste, fick en liten son i februari. Livet har gått så fort sen dess! Han är en liten solstråle, men väldigt morgonpigg ? Nu väntar vi nr 2, lite chockad över att det gick på första försöket och lite orolig för missfall, men så glad!

Grattis KeckaW, hoppas allt gått bra och att du snart får träffa den lill*! ?

--------

Joel 22 november 2014

Joemals pojk 22 februari 2015, nr 2 bf 11 juli

KeckaW

--------------

• Nimah

Grattis Joemal! Håller tummarna för att den stannar. Spännande med barn så tätt :)

• Jomila

Åh vad roligt Joemal! Stort grattis! Jag är sååå sugen på en liten till, älskar att vara mamma till vårt lilla hjärta och är helt säker på att hon skulle bli världens bästa storasyster :). Hur mår ni alla? Vi ör verkligen inte superaktiva här, haha...

• agneta77

Hej, finns nån av er kvar här? <3

Joels lillebror Elias föddes i oktober ifjol, han blir snart 5 månader. Så nu är vi fyra i familjen. Intensivt men underbart.

• Nimah
    agneta77 skrev 2017-03-22 16:30:34 följande:

Hej, finns nån av er kvar här? <3

Joels lillebror Elias föddes i oktober ifjol, han blir snart 5 månader. Så nu är vi fyra i familjen. Intensivt men underbart.

Grattis!!! Fantastsiska nyheter :) Hoppas ni mår bra hel familjen.
  • Jomila

Hej på er! Kom att tänka på den här tråden igår när jag började googla lite på Natural Cycles och snubblade in på en familjelivstråd :). Hur mår ni alla? Stort grattis Agneta till ännu en skatt <3 Vi har nyss bestämt oss för att baka syskon så nu är vi inne i räkna-dagar-och-hoppas-på-ingen-mens-fasen igen :). Hoppas ni alla mår toppen! Kram

Svar på tråden Börjar om igen.