• MotherLizzz

    Kosmetisk tatuering! Någon?

    Jag startade en tråd i skönhet men fick inte mycket respons där så testar här istället. Jag går i tankar om att göra en kosmetisk tatuering, i mitt fall ögonbryn. Någon som gjort och kan ge tips och råd om detta. Förstår att val av klinik är viktigt. Bor i Jönköping men vistas emellanåt i Göteborg så någonstans där vill jag göra.

    Snälla hjälp...


  • Svar på tråden Kosmetisk tatuering! Någon?
  • MotherLizzz
    mrln skrev 2014-01-16 12:29:06 följande:
    Är man blond så är inte 3d att rekommendera men är man brunhårig och åt det mörkare hållet så är ju 3d mest naturligt. Sen kan ja tycka det beror på hur ens enga bryn växer med.



    Jag är mörk! Kanske ska avgöra metod vid ett möte. Du har ju mer kunskap inom detta å kan se med andra ögon :) 3D är glesare strån också eller?
  • mrln

    Ja 3d är med glesare strån :)
    Du är alltid välkommen till studion för rådgivning!

  • MotherLizzz
    mrln skrev 2014-01-17 21:36:15 följande:
    Ja 3d är med glesare strån :)

    Du är alltid välkommen till studion för rådgivning!



    Jag tror det får bli så :) återkommer till dej snart. Såg att du var gravid i vecka 30? Kollade din profil, nyfiken som jag var. Inga planer på att gå snart så jag inte hinner med? ;)
  • mrln

    Är i vecka 29 nu :) men jag kommer jobba på som vanligt och när bebisen har kommit så kommer jag ändå jobba några timmar i veckan så du behöver inte stressa med att bestämma dig :)

  • MotherLizzz
    mrln skrev 2014-01-18 21:31:12 följande:
    Är i vecka 29 nu :) men jag kommer jobba på som vanligt och när bebisen har kommit så kommer jag ändå jobba några timmar i veckan så du behöver inte stressa med att bestämma dig :)



    Ok. Grattis till bebis. Ja, men jag är väldigt sugen på detta så återkommer nog snart :)
  • MotherLizzz

    Måste fråga dej en sak. Har du hört talas om taffy metoden när det gäller kosmetisk tatuering?

    Om du har det. Hur skulle du beskriva skillnaden taffy å stå samt 3D teknik? Alltså slutresultatet på brynen.

  • mrln

    Är tyvärr inte insatt i taffy metoden men när jag valde vilken utbildning jag ville gå så tycker jag resultat och möjligheter är större när man tatuerar in färgen. 

    Tycker du ska kontakta någon som utövar taffy metoden och få svar på dem hur de går till väga om du har funderingar på den metoden :)

  • MotherLizzz
    mrln skrev 2014-01-23 11:25:53 följande:
    Är tyvärr inte insatt i taffy metoden men när jag valde vilken utbildning jag ville gå så tycker jag resultat och möjligheter är större när man tatuerar in färgen. 

    Tycker du ska kontakta någon som utövar taffy metoden och få svar på dem hur de går till väga om du har funderingar på den metoden :)



    Jag har redan gjort det å jag tycker inte jag fick mycket klarhet i skillnaden så därför frågade jag om du visste. Känns som mitt första val (så som du gör) ändå passar mej bäst.
  • Lindström

    Det ser ut som att du hittat en bra person som gör ögonbryn. Jag har gjort mina två gånger med 3 års mellanrum och det bästa jag gjort. Gjorde 3D teknik sista gången och så så nöjd, ser så naturligt ut. Om du har vägarna förbi Stockholm kan jag verkligen rekommendera Stockholm Beauty Center. Tjejen som gjorde mina det var det enda hon jobbade med och detta var för 3 år sedan. Hon hade en fullbokad kalender bara fylld med kosmetiska tatueringar. 

  • monmon

    Jag har fixat ögonbrynen med Taffy på Skönhetsgrottan på Östermalm i Stockholm. Är så nöjd att jag tänker göra eyeliner också!
    /Yvonne

  • Hannah4

    Samma här, jag har gjort både eyeliner, ögonbryn och läppar på Skönhetsgrottan och är jätte nöjd.

  • Bookworm007

    Lyckliga ni som är nöjda med era taffy. Jag har fått ögonbryn som ser kladdigt sminkade ut och har långa fördjupningar/ärr efter tatueringskniven... får leva med ärren för evigt.

  • Bookworm007

    Jo, de erbjöd sig att maskera "kladdet" med hudfärgat pigment, men jag vill inte riskera att få fler ärr, så jag sminkar över istället...

  • Hannah4

    jag förstår. tråkigt att höra. jag är jätte nöjd men ibland känns det nästan för perfekt. smile. aldrig nöjd

  • Hannah4
    MotherLizzz skrev 2014-01-04 21:40:12 följande:

    Jag startade en tråd i skönhet men fick inte mycket respons där så testar här istället. Jag går i tankar om att göra en kosmetisk tatuering, i mitt fall ögonbryn. Någon som gjort och kan ge tips och råd om detta. Förstår att val av klinik är viktigt. Bor i Jönköping men vistas emellanåt i Göteborg så någonstans där vill jag göra.

    Snälla hjälp...


    Samma här, jag har gjort både eyeliner, ögonbryn och läppar på Skönhetsgrottan och är jätte nöjd.
  • Malinska
    Vet att tråden är gammal, men gör ett försök att få kontakt med Bookwo­rm007 som tyvärr har dålig erfarenhet av Taffy-metoden. Jag har letat febrilt på nätet men hittar inga bilder på misslyckade resultat, men är övertygad om att det finns en hel del. Kan du möjligen bidra med en bild på ditt resultat, så att man kan förstå vad som kan gå snett?
  • MotherLizzz

    [quote=76176840][quote-nick]Malinska skrev 2016-01-01 14:44:44 följande:[/quote-nick]


    Vet att tråden är gammal, men gör ett försök att få kontakt med Bookwo­rm007 som tyvärr har dålig erfarenhet av Taffy-metoden. Jag har letat febrilt på nätet men hittar inga bilder på misslyckade resultat, men är övertygad om att det finns en hel del. Kan du möjligen bidra med en bild på ditt resultat, så att man kan förstå vad som kan gå snett?
    [/

    Jag gjorde taffy men jag blev väldigt nöjd. Tråden är som sagt gammal :)
Svar på tråden Kosmetisk tatuering! Någon?