• Webbredaktör02

    Är du allergisk?

    Idag rapporterar medierna om att forskare vid Sahlgrenska i Göteborg kan ha hittat ett vaccin mot allergi. Är du allergisk och i så fall mot vad? Svara på frågan och diskutera i tråden!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du allergisk?
  • FruSen

    Jag tror inte det. 


    Lite dålig i magen kan jag bli av vanlig mjölk och vi köper därför mest laktosfritt (men glass, smör, fil yoghurt och sånt behöver vi inte köra laktosfritt). Men allergisk skulle jag inte kalla mig.

    Jag har hittills inte stött på något jag är allergisk mot så jag brukar säga "nej".

  • Anonym (Sällan)

    Som barn var jag extremt allergiskt mot hur mycket som helst. Idag reagerar jag på cigarettrök-men hysteriskt mycket tyvärr- och hundar om jag umgås inomhus och sen om jag skulle få för mig att äta apelsiner,tomat och persikor.

  • Anonym (äter bra)

    Nej, det är jag inte. Jag tror det är lätt att undvika allergier genom att inte ha det för städat, vara ute mycket och ha bra ventilation hemma. Samt inte äta en massa gifter.

  • läkarstudent
    Anonym (äter bra) skrev 2014-01-18 15:05:14 följande:
    Nej, det är jag inte. Jag tror det är lätt att undvika allergier genom att inte ha det för städat, vara ute mycket och ha bra ventilation hemma. Samt inte äta en massa gifter.

    Det är lustigt att av alla olika hypoteser om allergier som finns, så är det just det där om att det inte är bra att ha det för städat hemma som folk i allmänhet har valt att tro på


    This forum would be a nicer place if everyone took a chill pill. It would get even better if some people choked on them.
  • dessan59

    jag är allergisk mot morfin och penecillin, Penecillin får jag utslag av. Morfin kräks jag av, men det är visst vanligt har jag hört.stavningen är väll inte den bästa

  • Dina08

    Allergisk mot jordnötter och andra nötter samt björkpollen (har minskat med åldern). Känslig mot vissa äpplen (bl a Golden delicious), körsbär mm.

  • Texasthecat

    Pollenallergi (björk, al och gräs/hö) och allergi mot parfym. Har även haft barnallergi mot jordgubbar som jag tack och lov växt ifrån.


    Mina Älsklingar Haylie 20/9-10, Natahan 20/9-10, Kaoru 10/5-13 samt sambon Kenji...
  • Aniiee
    Texasthecat skrev 2014-01-20 16:43:14 följande:
    Pollenallergi (björk, al och gräs/hö) och allergi mot parfym. Har även haft barnallergi mot jordgubbar som jag tack och lov växt ifrån.
    Nu blev jag avis...
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Jennie med ie

    Allergi mot kvalster och penicillin. Pollenallergi omfattande både gräs och björk och lite annat. Allergi eller överkänslighet mot gran. Överkänslig mot en del doftämnen, tillsatsämnen och kemikalier som finns i tvätt-, disk- och rengöringsmedel bl a.


  • Anonym (-0-0-0-)

    Annat: Är intolerant mot vissa typer av nötter. Blir fruktansvärt illamående och får diarré men allergisk är jag inte.
    Jag tror att många blandar ihop intolerans/överkänslighet med allergi. Att bli illamående av Morfin, få diarré av penicillin eller gasig av mjölk är inte att vara allergisk.

  • Cogito ergo sum

    Soja,pollen, nötter, vissa e-nummer penicillin, sulfa, flagyl, tramadol, och en del till som de inte vet vad det är. Beror på dagsformen av immunsystemet.

Svar på tråden Är du allergisk?