Ändrade i appen nu att jag ska gå ner 0,5kg i veckan och då skall jag äta 1442 kcal.
Det är uppdelat på:
Kolhydrater: 216 g
Protein: 54g
Fett:40g
Men min och min mans tanke är inte att gå på någon speciell diet utan vi vill bara äta nyttigt och regelbundet samt träna. Hoppas på att gå ner några kg och tappa några cm runt magen. Vår kost och regelbundenhet har varit katastrof.
Just nu letar jag efter enkla lunchmåltider som jag kan laga på helgen och sen frysa in.
Men det får vara enkelt och gå fort för vi har inte mycket tid på helgen att göra detta.
Såhär verkar det som att vi kommer lägga upp våran kost.. Vad tror ni om detta?
FRUKOST: (runt kl 9-10) Smoothie på 2 dl naturell yoghurt, 2 dl havremjölk, 2 dl frysta hallon, 2 ägg och 1 msk psylliumfrön... 1 msk multivitamin och 1 kapsel omega3
LUNCH: (runt kl 13) En lunchlåda från frysen som vi gjort på helgen ihop med lite sallad från middagen dagen innan. Mjölk att dricka.
MELLANMÅL: (runt kl 15) några nötter och en frukt.
MIDDAG: (runt kl 17) Olika varje dag. Kan vara kyckling, kassler, kött, lasagne, lax, köttfärssås osv. Sallad till det och dricka mjölk. 1 msk multivitamin och 1 kapsel omega3
TRÄNING VISSA DAGAR.
KVÄLLSMÅL: Knäckebröd med något på ex, makrilli tomatsås, ägg, ost. En frukt till det. Dricka mjölk.
Låter detta bra? kommentera de gärna. Vill höra alla synpunkter=)
Är det förmycket mjölk? (älskar mjölk )
Borde vi äta/dricka något mer eller annat på kvällen när vi tränat?