• MrsMangrimm

Pergotime

Jag avslutade i fredags min (vår) första kur med Pergotime. Har kämpat sedan juni 2012 att komma så här långt. Man har bankat huvudet i väggen ganska många gånger.
    Det finns garanterat redan en eller flera trådar om detta, men jag orkade inte riktigt leta.
    Jag har förstått när jag har läst om Pergotime att det är väldigt vanligt att man får ont i magen och så vidare. Jag har så himla ont på höger sida av magen så jag mår illa. Jag har listat ut att det antagligen beror på att jag bildar äggblåsor. Men när jag inte klarar av att jobba... Mitt humör är en annan sak. Jag har mer eller mindre grinat i snart 3 veckor. Till saken hör att jag gråter väldigt sällan. Jag är en sån som blir arg. Men inte nu, jag bara gråter. Det börjar bli väldigt påfrestande.
    Någon annan som har upplevt liknande av dessa tabletter? Eller har nåt råd om hur jag ska bete mig?
    Jag är medveten om att denna text är väldigt rörig, men hela jag är rörig...

• Svar på tråden Pergotime
  • Uppenbar
    MrsMangrimm skrev 2014-02-24 07:51:28 följande:
    Jag gjorde en grupp för enbart medlemmar. Heter "Prata av sig". Jag trodde jag kunde lägga till er, men ni måste nog ansöka om att vara med. Men den är helt stängd, så skicka en förfrågan dit tjejer.
    Jag vet inte om jag är blind eller om jag verkligen inte hittar denna tråd. Jag har sökt på forum. hmmm.... Finns de något sätt jag kan se vilka grupper du skapat via din profil?
  • MrsMangrimm
    Uppenbar skrev 2014-02-24 11:55:33 följande:
    Jag vet inte om jag är blind eller om jag verkligen inte hittar denna tråd. Jag har sökt på forum. hmmm.... Finns de något sätt jag kan se vilka grupper du skapat via din profil?

Jag vet faktiskt inte. Jag trodde jag själv kunde lägga till folk, men det gick inte så bra. Jag ska logga in på jobbdatorn och se om jag kan lösa det på nåt sätt.
  • Uppenbar

Okej ! :P Kolla om du kan länka annars. Om du går in och kopierar adressen för tråden och länkar in den här så kanske det går.

• sourpussy

Blir lite nervös av att läsa om era biverkningar, känns inte alls kul. Ska hämta ut mina tabletter på måndag. Dock har jag läst om många som blivit gravida efter bara första kuren så det ger ju lite hopp iaf.
    Hur många kurer kan man köra? Jag ska få testa två, sa min gyn.

• KnytetsMamma

Jag ska förhoppningsvis också börja med pergotime nu inom kort och försöker undvika att läsa negativa trådar om pergotime och istället tänka att det faktiskt är många som blir gravid under de första kurerna. Det finns ju biverkningar av alla mediciner och jag tror att om man har googlat och läst på om alla biverkningar man kan få så tror jag att risken är större att man får biverkningar än om man inte vet något alls (lite placebo-effekt). Hoppas ni får ett plus snart sourpussy.

• sourpussy

Hoppas detsamma för er. Spännande. Jag försöker tänka positivt. Undrar hur mycket stress påverkar.

KnytetsMamma skrev 2014-03-01 07:28:30 följande:
    Jag ska förhoppningsvis också börja med pergotime nu inom kort och försöker undvika att läsa negativa trådar om pergotime och istället tänka att det faktiskt är många som blir gravid under de första kurerna. Det finns ju biverkningar av alla mediciner och jag tror att om man har googlat och läst på om alla biverkningar man kan få så tror jag att risken är större att man får biverkningar än om man inte vet något alls (lite placebo-effekt). Hoppas ni får ett plus snart sourpussy.

• Johannaav

Hej.

Jag hoppas att det är ok att jag hoppar in här med lite funderingar om pergotime och ägglossning. 

Jag avslutade nyligen min andra kur av pergotime som jag började med dag 5 i mensens cykel. Nu är jag inne på dag 14 och har inte fått någon ägglossning än. Jag vet att de beror på cykelns längd och att min ägglossning kan komma senare om jag har en längre cykel vilket jag troligtvis har. Jag tog ett ägglossningstest imorse som var negativt. Imorgon åker min sambo utomlands och kommer att vara borta 5 dagar. Om jag nu får ägglossning mitt i veckan, är de då kört för mig att bli gravid denna månad?

Vore så tacksam för lite hjälp, jag har så lite koll på hur allt fungerar :)

Tack! 

Johanna

• sourpussy
    Johannaav skrev 2014-03-02 08:16:57 följande:

Hej.

Jag hoppas att det är ok att jag hoppar in här med lite funderingar om pergotime och ägglossning. 

Jag avslutade nyligen min andra kur av pergotime som jag började med dag 5 i mensens cykel. Nu är jag inne på dag 14 och har inte fått någon ägglossning än. Jag vet att de beror på cykelns längd och att min ägglossning kan komma senare om jag har en längre cykel vilket jag troligtvis har. Jag tog ett ägglossningstest imorse som var negativt. Imorgon åker min sambo utomlands och kommer att vara borta 5 dagar. Om jag nu får ägglossning mitt i veckan, är de då kört för mig att bli gravid denna månad?

Vore så tacksam för lite hjälp, jag har så lite koll på hur allt fungerar :)

Tack! 

Johanna

Det var detta min gyn "varnade" mig för. Vi skulle se till att vi hade "tillgång" till varandra under tiden för ägglossning. Skrattande
    Du kan ju bli gravid om ni kört på nu precis innan han åker, tror jag. Sen är jag ju inte gravid ännu så jag vet faktiskt inte exakt. Men kört tror jag inte... 
  • erika86

Hej hej! Har tagit pergotime i 3 dagar nu har alltså 2 dagar kvar. Men idag har jag fått fruktansvärd smärta i korsryggen/lendryggen.. har även molvärk i tjejmagen.. är detta biverkningar på pergon el kan d vara tidig ägglossning?

• wassan
    erika86 skrev 2014-04-13 12:08:30 följande:
    Hej hej! Har tagit pergotime i 3 dagar nu har alltså 2 dagar kvar. Men idag har jag fått fruktansvärd smärta i korsryggen/lendryggen.. har även molvärk i tjejmagen.. är detta biverkningar på pergon el kan d vara tidig ägglossning?
    det är biverkningar jag hade de redan efter första tabletten..
Svar på tråden Pergotime