• Nathalie1990

Den stora hund tråden!

En tråd för alla oss hund tokiga :)

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord. Avel, utställningar, aktivering, pälsvård, dela med oss av olika raser, och även tråkiga sjukdomar..you name it!

Själv har jag en dvärgschnauzer tik som i maj fyller 3 år. Mycket hund i litet fodral haha!
    Vad har ni för hund? Bifoga gärna bild :D

• Svar på tråden Den stora hund tråden!
  • UCharlotte
    mammelie1891 skrev 2014-02-18 14:35:52 följande:
    Va hos veterinären i natt med Molle, första gången vi varit där. Han hade ätit sopor... kaffe och massa annat junk. Det gick bra och nu mår han som han ska igen. Blev dock chockad över priserna hos vet, hahaha. Men han är värd varenda öre!!! Hjärta
    Ring runt innan och jämför priser, du kan skilja ganska mycket mellan olika kliniker/veterinärer och vilken dag/tid det är. Jag har sparat tusentals kronor på att ha koll. Har tre hundar och två katter just nu.
  • mammelie1891
    UCharlotte skrev 2014-02-18 14:38:33 följande:
    Ring runt innan och jämför priser, du kan skilja ganska mycket mellan olika kliniker/veterinärer och vilken dag/tid det är. Jag har sparat tusentals kronor på att ha koll. Har tre hundar och två katter just nu.
    Jag var där vid 23 och blev inkallad kl 01 ca, dom klämde på Molles mage, sen fick jag betala 3300:- oj oj oj... Tungan ute
    (var på Strömsholm)
    mamma till 3 flickor
  • Aupendi

Ursäkta för denhär bildbomben, först och främst. Drömmer

Men detta är iallafall Kiva.
    En snart ettårig Welsh Corgi Pembroke-tik. Hjärta

• riboflavin

Våra monster. Setter-hanen till vänster finns tyvärr inte i livet längre. Men Lilltösen (som inte är så liten längre, snart 6 år) och "tjockis" (10 år) busar vidare.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Myzan85

Detta är min (på bilden var han 10 veckor) egenuppfödda pälsade mexikanska nakenhund Tacito Han är just nu 11½ vecka och växer som ogräs

• Ebbagr

Hej! Roligt forum!
    själv hämtar jag hem min lilla Esther, en finsk lapphunds tik den 12 juni vilket är ganska snart! Är oerhört spänd och kan knappt vänta på min lilla tös! Jag har planer på att ställa ut och träna agility men det får komma när jag har en uppfostrad hund! :)

Lätt fakta om rasen om någon är intresserad av en sådan :)
    En finsk lappis har en en päls som är väldigt enkel och inte kräver mycket borstning. Det är en av världens snällaste och goaste ras, jag har sett en lappis som inte hade ett bra hem utan som blev behandlad ganska illa ( hon har ett nytt hem idag) och hon var ändå världens snällaste hund och ville aldrig någon illa. Det är en vallnings hund men används mycket som sällskaps hund men kräver ganska mycket aktivering, vissa mer vissa mindre. Det är en medelstor hund som blir Max 47 i mankhöjd för en tik ligger mellan 41/47 och för en hane 46/52. den kan vara envis men ändå väldigt lättlärd! 

• doge
    Swadika skrev 2014-02-13 16:32:44 följande:

Tack för tipsen, det mesta ha vi testat. Gömmer godis i huset och i flaskor, kartonger eller toarullar är alldeles för enkelt för honom. Han lyckas lösa även den svåraste kartong vi gjort på någon minut. Vi har faktiskt börjar med att namnge leksakerna, och det går sådär, haha men det är väl för att Theo vill leka, han bryr sig inte om vad leksakerna heter ;) Städa kan han redan :) (trots detta får jag städa upp allt)

Just nu lär vi honom trix, tränar på trixen vi har gjort. Gömmer leksaker som han får leta efter, söker godis. Har även gjort ett godisspår inne. Men det var alldeles för lätt och vi har det så litet. Aktiveringsbollen är för lätt. Vi ska nog köpa något aktiveringsspel men tror det också efter ett tag blir för lätt för min smarta sak. Jag har liten hund så brukar rada upp korkar ifrån läskflaskor och sedan gömma en godis i en utav dem. Så måste han nosa vilken. Trots att vi nu kör med över 20 korkar åt gången och nästan luktfritt godis så klarar han det hela tiden xD

Har du någon kong? Jag vet många som skaffar kong och fyller med tex köttfärs och lägger i frysen. Det blir en bra stimulering när de får aktivera både tunga och nos samtidigt :) 
  • doge

Jag undrar om någon vet var man kan få tag i begagnade hundböcker? Jag letar bra hundböcker men nya är så dyra... 

Jag undrar också om någon har tips på kurser och föreläsningar i sthlmsområdet :) 

Svar på tråden Den stora hund tråden!