• Svar på tråden Gravida 30+ som kämpat & längtat länge efter plus
  • Anceka m D

    Jag har en del förvärkar men det blir ju aldrig nåt mer. Och ingen slempropp har synts till. Efter tre lugna dagar var det dessutom disco i magen igår.

  • Anceka m D

    Det var faktiskt värst igår, på BF. Nu är det mer nedräkning, kommer hon inte av sig själv kommer de ju sätta igång det.

  • miap01

    Har ju inte varit här inne på ett bra tag!!

    Hur går det för er??? Har det blivit några minisar?? Väntar med spänning :)

  • Anceka m D

    Vi har båda fått våra små töser! Vi hängde i en annan tråd ett tag och har missat att uppdatera här.

    Jag fick vänta till BF +10 innan hon äntligen kom men då gick det med en rasande fart. Två timmar från värkstart tills hon var ute, och typ 10 min på förlossningen. För Baktakt gick det ännu fortare men det får hon berätta om själv!

  • Baktakt

    Hej Mia!

    Som Anceka säger gick det undan: 66 minuter från att det knakade till och vattnet gick, tills att My var ute. Det var ren tur att min man hann hem i tid så vi kunde åka in till sjukhuset. Första värken kom rätt snart efter, men sist tog det 6h efter vattenavgången och 20h totalt innan E var ute, så jag tog det lugnt. Efter 20 minuter var värkarna rejält tunga och det kom blodigt fostervatten. Fy fasen så rädd jag blev då! Det tog 20 min till efter det innan min man kom hem. Då blev jag lite lugnare

    Första krystvärken kom ca 500m från kk, tredje kom just innanför skjutdörrarna och benen vek sig. Jag fick bäras in på förlossningen, inget smärtstillande hanns med och tio minuter efter att vi kom in, kom M ut.

    Tack och lov har hon tagit det betydligt lugnare sedan dess!

  • Anceka m D

    Ja, Baktakt slår mig. Min första krystvärk kom när maken stannade bilen utanför dörrarna till förlossningen.

  • Jeeeenny

    Grattis till era små prinsessor Anceka och Baktakt Solig

    Jag har kikat in här lite då o då för att se hur det går för er.

    Själv börjar jag bli bebissjuk igen, så vi får väl se vad vi kommer fram till och om jag kanske får hoppa in i en "väntar-barn-tråd" igen Glad

  • Anceka m D
    Jeeeenny skrev 2014-10-31 07:49:31 följande:

    Grattis till era små prinsessor Anceka och Baktakt Solig

    Jag har kikat in här lite då o då för att se hur det går för er.

    Själv börjar jag bli bebissjuk igen, så vi får väl se vad vi kommer fram till och om jag kanske får hoppa in i en "väntar-barn-tråd" igen Glad


    Tack!

    Jag hoppas att jag slipper bebis-sjuka framöver för här blir det inga fler barn, maken har ju två sen tidigare och det var väl med viss tvekan han kunde tänka sig att bli fyrbarnsfar.
  • miap01

    Åh ett stort grattis till er båda!! Och vilket mysigt namn baktakt, lilla My :)

    Har ni något namn på er lilla tös än Anceka?

    Och i vilken rasslande fart era töser kom rejält med krut i dem :D

    Jag får bara inte bli bebissjuk igen, skulle inte palla en graviditet till, blääää.

    Nu väger min lille kille ca 4000g och är ca 2 1/2 månad. Just nu längtar jag efter hela nätter!!! Även om det går ca 4 timmar mellan måltiderna på nätterna, så det blir en gång mitt i natten typ 2-3 sedan matar mannen innan han kör till jobb på morgonen, ofta är flaskan ganska bra ändå :) Om två veckor vankas det dop. Känns som tiden rusar iväg.

  • Gummiz26

    Är det några kvar i denna grupp... ? Har testat progesterall kräm denna gång... Någon som har erfarenhet av den?

Svar på tråden Gravida 30+ som kämpat & längtat länge efter plus