Anonym (.....) skrev 2014-03-24 09:47:01 följande:
Det låter som om mamman har skäl att vara orolig för sina barn när du beskriver hur du går i taket och blir helt oresonlig. Du har naturligtvis ingen rättighet att närvara vid möten som handlar om barnen och deras mående. Att mamman vägrar komma på möten där du har tänkt närvara, är inget som socialtjänsten ser som att mamman skulle vara boven i dramat.
Betalar pappan verkligen underhållsbidrag som är uträknat efter försörjningsförmåga och barnens kostnader, eller smiter han, som så många andra, undan med minsta möjliga 1273 kronor per månad? Han vet väl om att mamman kan stämma honom 3 år retroaktivt på högre underhållsbidrag?
I övrigt håller jag med, barnen ska aldrig behöva dras in i de vuxnas konflikter.
Jag blir galen då folk anklagar mig för vissa saker och sedan får jag inte ens säga vad JAG tycker VAD jag upplever ! Givetvis "går jag inte i taket" när barnen är här.. så jävla dum i huvudet är jag inte.
Jag har varit i denna familj sedan barnen var små, minstingen hade inte ens fyllt 1 år när jag kom med i bilden. Och nej, jag är inte barnens mamma, och kommer aldrig bli, och strävar inte heller efter att bli det. Dom har en mamma och det är inte jag. Men man ska inte snacka skit mot barnen, oavsett om man är deras mamma eller styvmamma eller pappa osv.. och försöka vända människor som onda och inte bra för dom...
Hon förbjöd tex barnen att träfffa farmor och farfar.. varför gör man så egentligen? Man ska väl glädjas att barnen har massa släkt och människor runt sig som bryr sig om dom, som vill stötta dom, träffa dom och umgås med dom!! Finns så många barn med trasiga familjer
Sedan ang möterna så har socialen tyckt att det varit bra att jag varit med, eller ÄR med på möterna, men när DOM har skickat en inbjudan till henne och till oss, så har hon ringt och sagt att allt har lugnat ner sig nu, det var ett missförstånd och massa andra förklaringar som inte har egentliga grunder då vi inte ens har hunnit prata om det hela... och avböjt att komma.. och dessa möten är ju frivilliga ...
Min man betalar 2000:- / barn.. sedan vet jag inte om det är enligt "lagen" har ingen koll på underhållen om jag ska vara ärlig... 1273 :- är det det minsta man ska betala , eller hur grundas ett underhåll ?
Dom har delad vårdnad men barnen är tyvärr bara här varannan helg torsdag - måndag