• Anonym (kvinna)

När slutar man med string?

Hej!

Jag undrar om det finns någon "ålder" när man slutar bära stringtrosor?

Jag är 52 år och bär fortfarande string för jag tycker det är behagligt.

• Svar på tråden När slutar man med string?
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (M) skrev 2026-05-03 18:59:20 följande:
    E-coli bakterierna di hänvisar till ligger inte utanpå huden, utan inni ändtarmen. Där det är naturligt att ha dem. 

De med normal bildning förstår det. Du gör det däremot inte. 

Men har man problem med läckande tarm så ska man inte använda string. Har inte dessa problemen så kan man använda string så länge man finner det behagligt. 
    Inte för att ge mig in i en diskussion, men det du skriver stämmer inte. 
    E. coli-bakterier finns runt ändtarmsöppningen och de hamnar mycket lätt på trosorna.
    Eftersom bakterierna lever naturligt i din tarm följer de med ut när du bajsar.

Det är omöjligt att få huden helt steril efter att man har torkat sig. Mikroskopiska mängder bakterier blir kvar.

Fysisk rörelse: När du rör dig under dagen gnids huden mot tyget i underkläderna, vilket flyttar över bakterier.

Risken för urinvägsinfektion
    Det största problemet med att E. coli hamnar i underkläderna är risken för urinvägsinfektion (UVI). Eftersom urinröret sitter nära ändtarmsöppningen (särskilt hos kvinnor) kan bakterierna vandra fram och orsaka en infektion i blåsan.
  • Anonym (boo)
    Anonym (mycelium) skrev 2026-04-25 13:03:00 följande:

Jag tänker alltid på apelsiner när jag hör eller ser nåt om string Man tänker sig själva stringen som ett halvklot som inte är ifyllt, men så fyller man liksom i den själv. Jag såg en kvinna som var ute med en barnvagn, jag tror hon hade string. Det kanske inte var hennes barn, eller så hade hon barnvagnen som social täckmantel, eller så var hon ute och delade ut reklam. Man vet ju inte. Jag har aldrig använt string, gillar inte kläder som sitter åt. Men jag kan tänka mig att det är ett fysioterapeutiskt korrekt plagg. Undrar varför stringen sitter bakpå och inte frampå.

Wow, det känns som om jag fick en stroke när jag läste det där...

Apelsiner och halvklot och kvinna med barnvagn som social täckmantel, eventuellt delar hon ut reklam, fysioterapeutiskt plagg bakpå men inte frampå...?
  • Anonym (M)
    Anonym (Jonna) skrev 2026-05-03 19:19:35 följande:
    Inte för att ge mig in i en diskussion, men det du skriver stämmer inte. 
    E. coli-bakterier finns runt ändtarmsöppningen och de hamnar mycket lätt på trosorna.
    Eftersom bakterierna lever naturligt i din tarm följer de med ut när du bajsar.
    Det är omöjligt att få huden helt steril efter att man har torkat sig. Mikroskopiska mängder bakterier blir kvar.

Fysisk rörelse: När du rör dig under dagen gnids huden mot tyget i underkläderna, vilket flyttar över bakterier.
    Risken för urinvägsinfektion
    Det största problemet med att E. coli hamnar i underkläderna är risken för urinvägsinfektion (UVI). Eftersom urinröret sitter nära ändtarmsöppningen (särskilt hos kvinnor) kan bakterierna vandra fram och orsaka en infektion i blåsan.
    Så länge man tvättar sig, inte vara torkar, utan faktiskt tvättar sig så finns inte e-coli på huden. 

Och nej, man får inte uvi av att ha e-coli på underkläderna. Det får kvinnor vanligen av att torka sig fel. 
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (M) skrev 2026-05-03 19:30:22 följande:
    Så länge man tvättar sig, inte vara torkar, utan faktiskt tvättar sig så finns inte e-coli på huden. 

Och nej, man får inte uvi av att ha e-coli på underkläderna. Det får kvinnor vanligen av att torka sig fel. 
    För det första hjälper tvätt bara tillfälligt. Så fort det gnuggas, svettas etc, så bildas fler bakteier. Dessutom tror jag inte att de flesta står och gnuggar sig i anus minst 30 sekunder varje gång de bajsat. Blir ju svårt när du inte är hemma. Och du kan få uvi av både torkning och trosor. String ÄR inte ett hygienskt plagg.
  • Anonym (M)
    Anonym (Jonna) skrev 2026-05-03 20:22:54 följande:
    För det första hjälper tvätt bara tillfälligt. Så fort det gnuggas, svettas etc, så bildas fler bakteier. Dessutom tror jag inte att de flesta står och gnuggar sig i anus minst 30 sekunder varje gång de bajsat. Blir ju svårt när du inte är hemma. Och du kan få uvi av både torkning och trosor. String ÄR inte ett hygienskt plagg.
    Så vidare man inte bajsar ute i skogen så har man tillgång på vatten och papper. 

Gnugga? Nej, det ska definitivt inte göra. Man ska torka. 
    Och nej, man får inte uvi av stringtrosor och de är heller inte ett ohygieniskt plagg. Tvärt faktisk, mer hygienisk än de flesta andra tajta plagg. 
  • Anonym (boo)
    Anonym (M) skrev 2026-05-03 21:01:27 följande:
    Så vidare man inte bajsar ute i skogen så har man tillgång på vatten och papper. 

Gnugga? Nej, det ska definitivt inte göra. Man ska torka. 
    Och nej, man får inte uvi av stringtrosor och de är heller inte ett ohygieniskt plagg. Tvärt faktisk, mer hygienisk än de flesta andra tajta plagg
    Nu blev jag nyfiken, på vilket sätt är string mer hygienskt än andra tajta plagg, och vilka är de mer ohygienska plaggen?
  • Anonym (Gym-Mia)
    Anonym (boo) skrev 2026-05-03 21:27:06 följande:
    Nu blev jag nyfiken, på vilket sätt är string mer hygienskt än andra tajta plagg, och vilka är de mer ohygienska plaggen?
    Man torkar sig såklart i stjärten och använder våtservett efteråt. Rent som en skinande tallrik.
  • Anonym (boo)
    Anonym (Gym-Mia) skrev 2026-05-04 20:16:07 följande:
    Man torkar sig såklart i stjärten och använder våtservett efteråt. Rent som en skinande tallrik.
    Fast är det verkligen bevis för att string är mer hygieniskt än t ex boxers eller granny panties? Om man torkar stjärten med våtservett är den väl lika ren oavsett vilken trosmodell man använder?
  • Anonym (M)
    Anonym (boo) skrev 2026-05-04 20:20:28 följande:
    Fast är det verkligen bevis för att string är mer hygieniskt än t ex boxers eller granny panties? Om man torkar stjärten med våtservett är den väl lika ren oavsett vilken trosmodell man använder?
    String är luftigare. 
  • myc3l1um

Det är mer ekonomiskt att tillverka plagg med mindre antal kvadratcentimetrar tyg och sälja dem för samma pris som trosor med mer tyg. Dessutom går det åt mindre resurser, vilket är bra. Jag tror att framtidens trosmodeller kommer att effektiviseras, kanske med hjälp av nanotextilier. En del modeller kommer att bli superhydrofoba och mer hållbara. Till slut kanske samma mängd tyg kan användas med samma ekonomi som nu. 

Vi kommer även att kunna jämföra förmultingsprocesser mellan stringtrosor, vanliga trosor och så småningom kommande nanotextilier. Även förbränningsprocesser kommer vi att kunna jämföra. Det kommer inte bara vara efterfrågan som styr tillgången, utan även rent tekniska hinder och även juridiska när konsumtionen når en höjdpunkt och börjar stagnera.

• Anonym (Petra)

Kan vi inte bara enas om att vissa tycker det är snyggt och sexigt (jag) andra tycker det är opassande. Vilket iof är obegriplig!

• Anonym (Gym-Mia)

Nu hoppas vi på sol så man kan vara ute med string igen!

• Anonym (J)
    Anonym (Gym-Mia) skrev 2026-05-08 23:49:17 följande:

Nu hoppas vi på sol så man kan vara ute med string igen!

Glöm inte att berätta var du solar så snyggingarna hittar dit :)
  • Anonym (Gym-Mia)
    Anonym (J) skrev 2026-05-08 23:53:33 följande:
    Glöm inte att berätta var du solar så snyggingarna hittar dit :)
    Ha ha...araberna visslar på mig.
  • Anonym (J)
    Anonym (Gym-Mia) skrev 2026-05-09 00:02:47 följande:
    Ha ha...araberna visslar på mig.
    Haha där ser man! Svenskarna då?
  • Anonym (Freja)
    Anonym (Petra) skrev 2026-05-04 23:09:46 följande:

Kan vi inte bara enas om att vissa tycker det är snyggt och sexigt (jag) andra tycker det är opassande. Vilket iof är obegriplig!

Oavsett vad man tycker om det rent utseendemässigt, varför sån besatthet kring ämnet? Finns det en manlig underklädesmodell som kommer med åldersgräns och att kreti och pleti ska lägga värderingar i vem som använder det? 

String är bara trosmodellen. Om någon vill använda det kan lika gärna handla om bekvämlighet som att man tycker att det är snyggt. 
  • Anonym (Gym-Mia)
    Anonym (J) skrev 2026-05-09 00:04:39 följande:
    Haha där ser man! Svenskarna då?
    Ha ha...de är inte lika "på".
  • Anonym (J)
    Anonym (Gym-Mia) skrev 2026-05-09 22:09:46 följande:
    Ha ha...de är inte lika "på".
    Kan tänka mig det. Vi svenskar är lite mer försiktig.
    Men en sexig rumpa förtjänar uppmärksamhet :)
Svar på tråden När slutar man med string?